Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

At FDA skulle drøye godkjenning for Copanlisib tror jeg er helt utenkelig.

For min del virker det mer sannsynlig at dersom FDA mener at Betalutin er bedre for pasientene så vil det enten gi grunnlag for fremskyndet AA eller for at Betalutin anses for å ha meaningful advantage og dermed mulighet for AA uavhengig av om Copanlisib er endelig godkjent.

Synes egentlig uttalelsen fra Bravo om at fase 3-godkjenning til Copanlisib vil stenge muligheten for AA for Betalutin er litt merkelig. Hvis Betalutin viser bedre resultater og bedre QoL enn Copanlisib så burde det kunne anses som meaningful advantage i min bok. (…men nå er det ikke akkurat min bok som betyr noe her heller da :wink: )

4 Likes

NANO har altså avvist “oppkjøpsinnspill” fra BP på høyere MCAP.

Nå som MCAP er blitt redusert betraktelig, er altså blitt bedre tidspunkt å imøtekommende beilere.

Svakhet er blitt til styrke der altså.

Logikk er en båt.

1 Like

Okay. La oss falle på den.

Neste avsjekk:

Hvir lang tid tar det fra innsendt søknad til godkjenning. Takstameteret går og denne infoen er vel børspliktig?

Fra første kvartalspresentasjonen med Bravo.

“It’s a little bit embarrassing if we go to the next slide to talk about what I’ve done. Let me tell you that, after many years, unfortunately too many years, in big pharma – I joined a very small company in Spain. And for almost 14 years, we went through everything that a small biotech can go, from being private to raising money to merging with another company; building manufacturing facilities; selling manufacturing facilities; selling assets; financing the company in good times, in bad times. We ended up merging with a public company in Belgium. We went through a U.S. IPO, but more importantly, at the end, I think that there’s 2 big things that we achieved. One, we took a product in a completely novel field from 0 from the bench to the market and is still today the first ever allogeneic stem cell product to be approved, Alofisel. And also we managed, first, to license that compound for Europe to Takeda; and then to sell the company at a very nice premium to Takeda Pharmaceutical in June of this year. So that ended a very long trip of 14 years, staying in the good and bad times. So I know how it is, and this is not an easy sector. And I think that I’m very excited of joining Nordic Nanovector, which has gone a big way in that big journey of becoming a successful biopharmaceutical company.”

Svært relevant erfaring. Det er flere måter å finansiere dette på. Hadde vært moro å bli positivt overrasket…

En ting som jeg synes var spennende fra gårsdagens presentasjon var dette( hentet fra transkriptet):

“The fact that we have one single dose, a different mechanism of action as any other compound that is being used today in any of these NHL indications. And the safety profile makes it an ideal partner for combination therapy. This is the first one. But again, stay tuned. We have other ideas. We would like to do more combination trials going forward.”

Spennende hvordan det er tenkt finansiert også forsåvidt…

13 Likes

Akkurat den blir for tynn. I tillegg tror jeg Bayer skal kutte ned i sin organisasjon i Norge.

Men ja, de har jo produktet de kjøpte av Algeta, men jeg kjenner ikke til at de har satset hardt på RIT etter dette.

Også satser de jo stort på Cobanilsib, samtidig som de ikke har Rituximab i sin portefølje. Så det er vel lite som taler for Bayer.

Det er jo Novartis og Roche som er de opplagte kjøperne.

I følge einarsson så måtte selskapet iverksette en kapitalisering i nær fremtid uansett forsinkelse eller ikke.

Storm i et vannglass?

1 Like

Dyr storm i så fall:(

2 Likes

Siden patentet på Rituximab er gått ut, finnes det nå generica. Dermed er konkurransesituasjonen, gunstig for Nano, slik at BP-selskapene stiller relativt likt.

Og synergieffekten for Bayer er selvfølgelig meget høy. Som eiere av Algeta er det mye parallelt med Nano.

Ikke bare Novartis og Roche som nok sikler etter å få Betalutin i sine porteføljer.

1 Like

Det var jo opplagte for alle som kan basal matematikk.

Poenget er jo at det er max dårlig timing når denne kapitalinnhentingen sammenfaller med en forsinkelse.

I tillegg hjelper det ikke på med dårlig børsklima heller.

3 Likes

Derfor kjøpte jeg 1000 aksjer.

Jeg kjøpte også 1000 til på 26.9, så får vi se om det var lurt til uka. Sist gang jeg kjøpte betalte jeg over 50 pr stk.

2 Likes

Det er åpenbart at Bayer og Novartis er klare over hva Betalutin er og dets gode og konkurransedyktige resultater. I tillegg så har vi nå representanter i NN som tidligere har hatt høye roller i både Bayer og Novartis som alle vet. Er bare snakk om tid når et oppkjøp skal skje. Tenker det blir innen dette året.

Det er ingen grunn til panikk. Algeta hadde også sine nedturer likt denne før de ble solgt.

1 Like

Edit: Utvidet dette innlegget litt for å gjøre det tydeligere hva jeg svarer på:

Det er jo litt rare påstander du kommer med her, all den tid Bayer både har en mengde pågående studier med Xofigo, og også oppskalerer i Norge for å forske på den nye plattformen til Algeta.

https://www.bayer.no/om-bayer/bayer-norge/ny-lab-i-oslo/

4 Likes

Ja, emisjon regnet vi med, forsinkelse regnet vi ikke med. Når du får forsinkelse på toppen av en emisjon så skjønner man hvorfor vi er her vi er. I tillegg må de ut og avkrefte at Copanlisib kan hindre Nano fra å få AA. Hadde det skjedd, hadde kursen vært langt lavere.

Problemet nå er ikke bare emisjon men at kommunikasjon fra selskapet ikke er blitt bedre. De må jo nå innse at det er bedre for alle om de guider mer realistisk enn optimistisk.

Nuvel. Kan vel ikke klage for mye, jeg har sagt ganske lenge at vi kom til å havne under 30 før eller siden rent teknisk. Det som plager meg er omstendighetene det skjer rundt, og i tillegg, på høy omsetning.

I tillegg til utvanning så plager det meg at det ikke holder med én emisjon på 20% på disse nivåene. Håper de kan supplere med en partner.

Rent teknisk skal det litt til å snu dette på kort sikt så nye tuber med tålmodighet er bestilt. Kjøpte litt Nano for resten. Skal kjøpe enda mer etterhvert for produktet har ikke endret seg, ei heller resultatene vi har fått.

3 Likes

Etter de to dagers aktive dager på børs:

En kan velge å tro på markedsuroen som om NN går til avgrunne.

Eller tro på Dr Lars Nieba som kommende nyansettelse fra en god stilling i Bayern. Som forøvrig fikk markedet til å reagere med 10% oppgang.

Spørsmål : Hva har skjedd på 5 dager som Dr Nieba ikke har fått med seg på utallige samtaler som tilsier en slik reaksjon?

Ps: Hvem hopper bokstavelig på et synkende skip når en i utgangspunktet kan sitte trykt?

4 Likes

Patrick Ling skriver i sin oppdatering at han mistenker at kun 25 prosent ( 33 pasienter) av pasientene i Paradigme er blitt inkludert så langt. Ling underbygger ikke sin påstand, men opplysningen fra Nano om at interim først vil finne sted i H1 2020 kan vel indikere at Lings mistanke har noe for seg. Man kan vel kanskje anta at interimavlesning først finner sted når 50 prosent er inkludert og at Nano trenger noen måneder for å komme opp i 50 prosent?

Er ikke en interimavlesning eventbasert? Har nano en kontrollarm?

Hvilke påstander sikter du til?

Påstanden om at Bayer skal redusere sitt avtrykk i Norge er bare noe jeg har hørt, ikke noe jeg kan bekrefte med linker ol.

Ellers så har jo Bayer sitt salg og studier med Xofigo lugget litt siste årene.
Så det er ikke gitt at de kommer til å fortsette å satse på RIT.

??? Dette er jo løst. Du må følge bedre med Vivo og ikke komme med feilaktige påstander.

1 Like

Vel, vet ikke hvem som må følge med her jeg…

Meanwhile, the company is sticking to its $1bn peak sales estimate for Xofigo; demand has already dipped for the radiopharmaceutical after its use was restricted by European regulators owing to safety concerns. Bayer bought full control of the product for $2.9bn in 2014 with the takeout of Algeta, a deal that perhaps provides an example of the type of expensive “short cut” that Mr Oelrich is keen to avoid.

1 Like