Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg sitter og leker med et tankeeksperiment, og vil gjerne ha feedback på det. Legger hodet på hoggetabben. :axe:

1. november: 51 clinical sites
  2. februar: 69 clinical sites
  3. mai: 74 clinical sites
  4. august: 81 clinical sites

Gjennomsnitt antall sites siste 6 mnd.: 70 sites.
Gjennomsnitt antall sites aktive, gitt en drøy hypotese om at det tar 3 måneder fra site er åpen til rekruttering foregår: 62 sites.
Gitt 6 uker fra åpen til rekruttering :66 sites (mellom 62 og 70 sites) som bidrar til rekrutteringshastigheten, gitt at hvert senter rekrutterer like mange pasienter.

Sitat Bravo:

We’ve seen the recruitment rate accelerate in the last 6 months. But we think that the current rate of enrollment that increase will not be sufficient to keep our milestone.

Bravo har med andre ord sagt at en konstant rekrutteringshastighet slik den foreligger idag vil kunne føre til forsinkelser, og dette har han derfor meldt om. Men hva om rekrutteringshastigheten fortsetter å øke? En akselerasjon i rekrutteringen bør kunne veie opp for nåverende, “utilstrekkelige” hastighet?

Vi skal altså opp i 81 sites som aktivt rekrutterer. fra 66 til 81 er det 22% flere sentre. Altså kan rekrutteringshastigheten, gitt en stabil strøm av pasienter, (noe som igjen blir hypotetisk da det er få pasienter fra hver site som behandles) potensielt øke med 22%.

Det er selvfølgelig bakt inn flere antagelser i innlegget mitt, og det kan se litt desperat ut å fornekte at det blir 6 mnd forsinkelse gitt hvordan markedet har reagert idag. Men Bravo sa altså at med dagens hastighet så blir det forsinkelser. Men hva om dagens hastighet, som er basert på siste 6 måneder, ikke er den relle hastigheten fremover?

8 Likes

Helt ærlig, så var jeg helt 50/50 etter det som ble meldt sist, men håpte jo i det lengste.

1 Like

Med 80 åpne siter og nærmere 1500-1600 klinikkmåneder(totalt over 2 år) så overrasket det meg stort at de henger etter på rekruteringen, all den tid vi snakker om skarve 130 pasienter.

Mulig det bare var meg som var optimistisk, skulle tro rekrutteringen ville gå fort nå som alle sites er åpne. Skjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid dersom Betalutin er så bra som vi har sett. Folk stod jo angivelig i kø ved forrige kvartalspresentasjon?

4 Likes

Tror fallet ene og alene handler om utsettelsen, det har man jo erfart tidligere og fallet for en del år siden ned til 11-12 kr var svar på den gangs utsettelse med var det 1 år? Den steg jo igjen etter det uten at jeg husker hvordan de var rustet med penger i kassa og slikt da. Vil tro de venter med emisjon til neste avlesning eller data? Eller tror man dette er så akutt at det må komme før? Solgte før Q- rapport da magefølelsen sa ifra noen dager i forveien. Inne igjen i dag på 24- tallet.

De kunne selvsagt velge å vente med å hente penger til etter avlesning, men da vil de være bortimot HELT tom på konto, og hvis tallene da er skuffende eller markedet er nede, så er det game over.

Det kan de ikke risikere.

1 Like

Hvis de klarer 0.15 pasienter pr site pr måned, så kommer det inn drøyt 12 pasienter pr måned nå framover, pluss de som allerede er behandlet.
Det betyr ca 50 pasienter til fra nå og til årsskiftet.
Hvis de i tillegg gjør som de nevnte, åpner enda noen sites til, så skulle man tro det er gode sjanser for at de kan være ferdig innrullerte i 1H neste år.
Dette er basert på konservative 0,15 pasienter pr site.

2 Likes

Er tallene skuffende så er det jo game over uansett. Dog er man da i en sårbar situasjon

1 Like

Utsettelsen betyr det må hentes enda mer penger i form av en ekstra emisjon eller en større emisjon enn den vi uansett skulle gjennom.
Betyr også tapt patenttid om det er relevant for anslag av dagens pris.
Og sist betyr det høyere risiko for å komme bak konkurrentene i mål.
25% ned på det er å forvente.

7 Likes

Hvis de har rekruttert 30 pasienter til nå, og klarer 0,15 pasienter pr site pr måned framover, så er de ferdig innrullert med 130 pasienter i mai neste år :slightly_smiling_face:
(Hvis ikke det er feil på kalkulatoren min, eller brukeren :stuck_out_tongue_winking_eye: )

2 Likes

Det å vente til kassa er tom, er som du skriver dømt til å feile. Det er 100 grunner til at de ikke kan gjøre det.

Emisjonen kommer nok før nyttår, -og det kan like godt være til uken som i desember.

1 Like

Når situasjonen først har blitt som den har blitt, så er det omtrent bare å bite i det sure eplet og få det gjort så det temaet er lagt dødt for en periode.

1 Like

Jeg tror realiteten er nærmere 0,1.

Emisjon på 18 kroner kanskje?

Om man kjører en emisjon identisk den forrige kjøper man seg seks måneder. Man bør kjøpe seg mer tid, imo, men utvanningen vil bli brutal.

2 Likes

100% enig.

Det er få triggere før de må få inn den første runden med penger. Hvis de får det gjennomført med en gang slipper man at emisjonsspøkelset holder en klam hånd over selskapet.

Ser ingen grunn til at det kommer før etter R&D-day … x 'er fingrene for noe juicy der… 15mDor og at det varsler noe om DLBCL/NNV003. Hvorfor avholde D-day om det ikke skal komme noe bra?

2 Likes

Ledelsen har bare fullmakt på 20% utvanning, så skal det bli mer brutalt må det vel GG til.

20% på dagnens kurs vil vel gi 6 måneders drift. Men de får det neppe til dagens kurs. Emisjon på 18? Det ser jo litt trist ut…

Betimelig spørsmål. Jeg er spent.

Ja det er vel halmstrået vi har nå

1 Like

Er det noen som har tenkt på når publikasjonen de jobber med vil komme og hva den vil inneholde av data - som kan sendes til regulatoriske myndigheter?

Og ikke minst - når den vil være ferdigstilt?

Hint: 18 month update for Lymrit 37-01 fase1/2a med fullstendig mDOR.

9 Likes