Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ta en kikk på hvor mange kvartaler NANO og andre biotek har hatt igjen i kontantbeholdning gitt burn rate nå de kjører emisjon, og du ser svaret.

Det vil være ekstremt rart hvis vi går inn i Q1 2020 uten pengeinnhenting på veien. Enten emisjon, partneravtale, oppkjøp, eller hva som helst. Men gitt kontantbeholdning og burn rate så vil det virke veldig rart at vi skulle snakke februar 2020 uten at noe har skjedd.

1 Like

Ja ofte er folk litt skrape etter julestria og januarsalget, så kommer jo kommunale avgifter i mars.

Heldigvis er årsavgiften på bil innbakt i forsikringa, den pleide jo å komme i mars den også!

3 Likes

Her snakker du småpenger :joy: om selskaper er avhengig av “sparing” i jula eller “timing” av kommunale avgifter så kan jo egentlig hele børsen legge ned.

Større fisker som må på banen for å få inn betydelig kapital i selskaper.

3 Likes

Det var bare en spøk :wink:

3 Likes

Skal Bravo få sin lønn fra Nav i andre halvår i 2020 når pengene er brukt opp? Emisjonen vil komme før nytt år, det samme gjelder TRVX. Etter emisjonene skal jeg øke i disse selskapene.

De kan også presenter data fra de pasientene som er ferdig behandlet. Med like gode data eller bedre vil aksjen stige kraftig og de kan gjennomføre emisjonen. Ingen har sagt at de ikke kan presentere disse dataene. Samtidig kan de øke rekruttering med gode data. Dersom ledelsen bruker litt fantasi finnes mange muligheter…

Hvis Nanos påstander om at Betalutin gir bedre effekt enn Bayers, og samtidig deres produkt kan ikke behandle alle pasientene pga bivirkninger er Betalutin under radaren til flere big pharma. De vil ha nye produkter for å ta markedsandeler fra sine konkurrenter…

1 Like

Uten partneravtale kommer emisjon senest i q4 (tror jeg). De har vel pr dags dato rundt 370ish mill igjen. Vi er allerede 2 mnd inn i q3. Trist som faen for NANO, oss aksjonærer og norsk biotek generelt, men det har vært mye stang ut nå. De må dra en jævlig stor kanin ut av hatten nå i høst for å kunne løfte kursen betraktelig, så ikke nåværende aksjonærer blir sittende igjen med kun smuler. Lett å være etterpåklok, men jeg tror de har bommet litt med strategien og det tror jeg de nå har innsett.

2 Likes

:man_facepalming::joy:

Man kan også spekulere på at Bayer med vilje aborterer for Nano siden deres produkt er dårligere. Nano og aksjonærene kan svare på dette effektiv og billig. Det finnes forum for kreft i alle disse 23 landene, de kan bare skaffe brukernavn og passord og skrive om Betalutin. Det skal ikke rekrutteres mange pasienter, med en pasient her og en pasient der er Nano i mål i 1H 2020.

Synd det ikke er lagt opp til å fullføre pasientene for en av dosene i paradigme først, deretter den andre. Da ville NN og aksjonærene hatt en indikasjon på hvor dette går, i tillegg, ville vi hatt ett sammenligningsgrunnlag mot eventuelle konkurrenter på ett tidligere stadie.

2 Likes

Kursmessig er vi nesten der jeg gikk inn i april 2016. Kan nesten ikke tro det. Er sikkert bare et mareritt. Vekk meg😮

1 Like

Passer bra at Trump’ern er ute på twitter igjen og krangler med Xi. Brace yourselfs. Nå blir det verre.

Slapp av! Tenk så mye formueskatt vi sparer!

Er det ikke blitt skrevet nok om dette emisjonsgreiene nå da?! Det kommer, eller en partneravtale! Dette har blitt en kanonmulighet for flere av oss som har snitt over gjennomsnittet. :grinning:… La 2000 nye aksjer i kurven i går på 25 kr. Nano reisen har bare tatt en ny liten omvei, vi kommer frem til slutt.

9 Likes

Alle her snakker om emisjon mens hvis Bravo bare hadde sagt at partner for “select markets” (eller noe slikt) er aktuelt så ville ting sett litt bedre ut. Akkurat nå virker denne strategien med å gjøre alt selv ganske hårreisende. Lurer på hva styret tenker om denne saken… :thinking:

3 Likes

Meget spent på aksjonærlistene de neste ukene. Tror dere det var noen store som kastet kortene? Ganske voldsom omsetning.

Enig, å snakke om emisjon er vesentlig her. På fundamental-tråden ble flere poster fjernet angående den snakken av en eller annen grunn, kanskje det ikke har relevans for den fundamentale verdien til aksjen? Prøvde å snakke/varsle om emisjonen som kom tidligere i år rundt slutten av fjoråret, også da ble diverse emisjonsposter fjernet/sensurert. Man kan da umulig kalle det en objektiv og seriøs diskusjon når folk blir emosjonelle over aksjepostene sine, og lar det gå utover et forum for refleksjon?

Når det er sagt vil de nok prøve en parteravtale så lenge som mulig. Dersom de ikke klarer det, blir de nødt med en emisjon igjen rundt Q1 2020 tipper jeg.

Med resesjonshysteri som lar seg brygge opp over helgen nå, vil nok flere av de som kom seg inn de siste 2 dagene kaste kortene på mandag. Tipper vi ser 21-22 på mandag. Rekyl kan vel nærme seg ASH slik som i fjor? Det meste av potensielt negativt har allerede blitt bakt inn, så senere neste uke kan vel være et godt tidspunkt å kjøpe seg inn på.

2 Likes

Jeg har hele veien ment at Nano`s uttalte strategi om å gå alene i markedet har vært helt feil og totalt urealistisk. Dette vil kreve noen milliarder kroner i markedsføring osv.

Nå virker det som de blir straffet for sin ensidige holdning til ikke å ville samarbeide med noen partnere. Det kan rett å slett være slik at ingen BP nå vil samarbeide, men i stede bare ønsker å forhindre at Betalutin kommer til markedet.

Med 3. utsettelser de siste årene (redusert tillit), betydelig pengemangel fremover, og med en mulighet for at konkurrentene(les Bayer) kommer raskere til markedet så er det en betydelig “skummel” risiko i Nano pr. idag.

Håper jeg nå er for pessimistisk og at det løser seg på en eller annen måte, men nåværende risikoen medfører at mange nå reduserer sitt eksponering i Nano.

3 Likes

Har vanskelig for å se kurser under 20 men har blitt overrasket før. Pga. volumet på fredag tror jeg de som er ute, er ute, og de som kom inn var forhåpentligvis folk som meg snittet litt ned.

Prøver å se på dette som en gavepakke for oss med litt høyt snitt. Nå ble 10x plutselig veldig realistisk :smile:

5 Likes

Tror det bare ble mye trading. Har scrapers som følger med på noen aktive daytraders på Shareville, og de var alle inn og ut kontinuerlig i NANO i går. Personlig omsatte jeg for rundt 800k i går, tjente et par lapper på de bevegelsene :smiley:

3 Likes

Siden det er blitt helg :slight_smile: :

Håper styrerommet ikke ser slik ut når det gjelder finansieringskabalen de står ovenfor

Og, er enig med en tidligere kommentar her at det ikke ser bra ut at styreformannen ikke er tilstede når det meldes om utsettelser i ett selskap som må hente penger så pass ofte som biotekselskapene må (forbehold: om han var i salen så var han ikke “tilstede” når han ikke gjør seg til kjenne). Nå må vi tross alt utvannes igjen før vi vet om Paradigme gir gode nok resultater til å fortsette. Sist emisjon var for å dra Paradigme i land.

Har ingen problem med å se det, det er verdien av selskapet som betyr noe. I dag er verdien 1,38 milliarder, ca 1/3 av dette er cash (end of Q2 444 mill).
På 18.-ish er mcap ca 1 milliard.

Vi står med lite penger på bok, ingen partner eller planlagte partnere, risiko for å ikke få AA som betyr en mye lengre vei til mål. Innsidekjøp betyr dessverre også at det ikke eksisterer nyheter som er kursdrivende i nær fremtid.
Blir overrasket om kursen skyter fart igjen med det første.

4 Likes