Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Vi kan kanskje bare være glade nå, at en ny emisjon slik det ser ut til, vil gå adskillig lavere enn de 45 kr. pr. aksje som ble innbetalt sist.
Lages det en åpen fortrinnsemisjon denne gang, noe som absolutt anbefales, vil det være en svært god anledning til ikke bare å delta, men overbooke!

New funds raised
The company announced on January 25th, 2019 that it has raised approximately NOK 222 million (USD 26 million) in
gross proceeds through a private placement of 4 943 094 new shares. The private placement was completed at a
subscription price of NOK 45 per share, which was determined through an accelerated book-building process. The
private placement, which was oversubscribed, attracted strong interest from both existing shareholders and new
institutional investors, Norwegian as well as international.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Q1%20Report%202019.pdf

2 Likes

Noen som har en formening om antall aksjer f.eks FTF har til utlån?

Du forstår ikke emisjoner når du forventer en fortrinnsrettet emisjon i NANO.

Det er mer vanlig med forskjellsbehandling av aksjonærer, enn det er med likebehandling av aksjonærer.

Derfor er det mer sannsynlig med forskjellsbehandling enn likebehandling av aksjonærer i den kommende emisjonen.

2 Likes

får du ikke være med i emisjonen får du sjangs til å kjøpe i markedet uansett, enten litt dyrere eller litt billigere…

nå må dere slutte med sosialistpraten om forskjellsbehandling. alle vet at det er et ikke-ord i finansmarkedet.

#stemgrønt

punkt 10.5 fra referatet av forrige generalforsamling:

“Aksjonærenes fortrinnsrett til de nye aksjene eltter allemennaksjeloven §10-4 kan fravikes.”

Man kan regne med at det blir en rettet emisjon dersom de kjører en.

Jeg undres om de klarer å hente penger uten å opplyse hvor langt de egentlig har kommet i Paradigme. Antall sites er ikke så interessant , det er antall pasienter som betyr noe.

Jeg lurer på om de klarer å hente penger OM de forteller hvor langt på vei de er i PARADIGME.

4 Likes

Dersom DNB har rett i at bare 25% av pasientene er innrullet så henger vel også H2-20 i en tynn tråd.

@focuss tror NANO ikke klarer å hente penger uten å forteller antall pasienter rekruttert. @anon21766851 tror ikke NANO klarer å hente penger hvis de forteller antall pasienter rekruttert.

Da blir vel konklusjonen at det er umulig å hente penger for NANO?

Fra spøk til alvor:
Det er EN ENKEL SAK å hente penger. Grunnen kan kritiseres og jeg har skrevet om dette tidligere.

Metode:
Man kjører en rettet emisjon med 10% rabatt. Healthcap låner ut aksjer slik at de som deltar kan selge aksjene påfølgende dag - med tilnærmet garantert gevinst ettersom kursen “aldri” åpner under emi-kurs. Dette har skjedd ved hver emisjon i NANO.

Hva bygger du dette på?

Jeg har et helt annet inntrykk av Bravo som person generelt og dette spesielt.

2 Likes

Hahahaha :stuck_out_tongue: Vi er enige, men det skjønte ikke jeg, så jeg tar det på min kappe. Fortsett å skriv du :slight_smile:

2 Likes

Har han en historikk for å lyve også?

Fra q2:

“I think that as we will go through this, I’m sure, later in the Q&A, there’s very good reasons, unfortunately, for that delay. And we’ve been – those were the obstacles that I think that were very difficult to foresee. And we’ve put all the efforts in trying to get all the sites up and running. Now we have the sites up and running, now we need to concentrate on keeping at least the recruitment rate as we’re doing. If we increase it even further, fine, hopefully, we can bring some good news. But today, I think that the safe thing to communicate to the market is that we will keep the recruitment rate as it is today, which will take us to finalize the recruitment in the second half of 2020.”

Jeg tror ikke dette er løyn og tror ikke rekrutteringshastigheten synker! Har derimot troen på at den vil øke.

7 Likes

Jeg har også tillit til Bravo, men hva forsinkelsen kom av gikk han ikke inn på. Kjøper ikke unnskyldningen om sen siteaktivering, for den har vært prima.

2 Likes

Nevnte de ikke noe om at de hadde hatt noen lokale regulatoriske utfordringer med å starte opp noen av sitene?
Jeg tror ikke Nano selv er grunn i forsinkelsene med siteåpningene.
Tror heller at ICON som gjennomfører studien kanskje ikke har vært forberedt på noen av utfordringene med å kjøre studier med radioaktive elementer og utfordringene med det.

2 Likes

Det blir interessessant å se hvor mye penger man prøver å hente dersom det blir emisjon og ikke alternativ finansiering og/eller partner.DnB v/ Ling legger til grunn at FL 3 indikasjonen tidligst kommer til markedet i 2022.

1 Like

Du lurte på hva jeg bygger mitt inntrykk på. Jeg bygger mitt inntrykk på dette ettersom jeg regner med at det ikke er løyn.

"Now we have the sites up and running, now we need to concentrate on keeping at least the recruitment rate as we’re doing. If we increase it even further, fine, hopefully, we can bring some good news. But today, I think that the safe thing to communicate to the market is that we will keep the recruitment rate as it is today, which will take us to finalize the recruitment in the second half of 2020.”

4 Likes

Det blir 20% utvanning og i underkant av 300 millioner i kassen. På dagens kurs vel og merke…
Synker aksjen ytterligere kan beløpet bli lavere.

Jeg snakker om denne forsinkelsen spesielt, ikke Bravo sin guiding generelt.

Dæven, her var det dårlig stemning! La oss nå alle avvente til r&d dagen før man gir opp? Jeg tror og håper man kan få noen nyheter eller noe som kan piske opp kursen litt før man setter en rettet emi.

Og forresten. Ingen har nevnt muligheten for at BP sluker alt i den kommende emien?

5 Likes

Denne må du dokumentere bedre Spydeberg. Hvilke konkrete guidinger viser du til?

2 Likes