Det er nok tidspunktet for når forskningsresultatene blir presentert for markedet som er avgjørende for selskapets verdi.
Jeg vet ikke hva antatt tidsperiode fra “data read-out” til “first regulatory filing” er.
Men hvis denne tidsperioden er antatt å være ca 3 måneder så passer det altså perfekt med 3 til 9 måneder utsettelse.
Jeg antar da at tidsperioden fra “data read-out” til “first regulatory filing” ikke er endret siden NANO sist guidet på framdrift. På samme måte som jeg antar at tidsperioden fra “last patient enrolled” til “data read-out” ikke er endret siden sist NANO guidet markedet.
Jeg antar altså at prosessen er identisk, og at tidsbruk fra “last patient enrolled” er identisk.
- Last patient enrolled.
- Kort tid senere, last patient dosed.
- Noen måneder senere, data read-out.
- En stund senere (3 måneder?), regulatory filing.
Denne prosessen antar jeg er uendret. Og siden NANO har endret guidingen sin på følgende måte:
Fra: 1H 2020: data read-out.
Til: 2H 2020: last patient enrolled.
Og samtidig spesifisert at data read-out kommer noen måneder etter dette… så er den eneste logiske konklusjonen at utsettelsen er fra 3 til 9 måneder. Det er fordi de nå åpner for at “data read-out” ikke kommer i 2H 2020 men i Q1 2021, hvis “last patient enrolled” skjer i de siste månedene av 2020.
Dette må åpenbart tolkes som at selskapet har utsatt i minst 3 måneder, men muligens opp til 9 måneder. De guider med andre ord på høyere usikkerhet enn tidligere, i tillegg til en utsettelse.