Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Nakne mus har vel en livstid på 6mnd til 12mnd utifra behandlingen de får. Dvs ~180 - 360 dager. Det er genetisk manipulerte mus som brukes, ikke noen de finner rundt nyhytta til Jostein Dahle :blush:

1 Like

Steike… Da har jeg fått meg nye 1000 aksjer og takker og bukker for markedets overrragering :slight_smile:
At jeg i aug 2019 skulle tro at jeg kunne fått akkumulert 5500 aksjer til denne prisen for 2 år siden er for meg en gåte.

Noen har seriøst gått på en grådighets smell med belåning og trading. Til de så håper jeg det ikke er huset som nå ryker.

4 Likes

Ang belåning. Noen som vet hvordan det går med øye-legen? 1 milliard i verdipapir-lån i disse dager kan ikke være bra får nattesøvnen. Jeg ville ihvertfall ikke dratt til en uopplagt øye-lege dersom jeg hadde problemer med øynene, så håper han ikke går av seg skoene.

Når ingen reagerte på at Blackrock solgte seg helt ut vil jeg le meg skakk hvis det blir noe krise av at en risikosulten, belånt øyelege selger seg ut nå.

1 Like

I bakspeilet er det mye som sikkert kunne vært gjort annerledes. Den mest framsynte må være forskningssjef Jostein Dahle som for snart tre år siden solgte 70.000 aksjer til vel 116 kroner.

Dagens kurs må vel nærme seg en bunn, men det blir neppe noe rally før finansieringen er på plass.

2 Likes

Hehe, tror nok du missforsto. Jeg tror heller ikke at Nano krakker om han så skulle bli tvangssolgt.
Meeen Nano har vel falt litt i den siste tiden eller? Så er vel ikke langt unna å kalle det krise???

Tenkte mer på verdipapirlån. Det er garantert mange som tvangsselges via Nordnet i disse dager, men summene er jo smuler pr investor i forhold til de summene han har lånt.

1 Like

Når solgte de seg ut?

This is the epitome of the “Three-Day Rule”:

Day 1 : The smart, big money sells.

Day 2 : The semi-smart, kinda big money sells (like … at 9:30 a.m. ET) because they see what happened yesterday and realize that it’s prudent to lighten up.

Day 3 : The not-so-smart, small money sells because … they’ve been watching the carnage over the past two days and have been largely frozen. And after two days of declines, they can’t take it anymore. So they sell! Note that this Day 3 dumb-money selling can often occur at the end of Day 2 – i.e., like, um … right now!

So after the lowest common denominator (i.e., the uninformed, not-so-smart traders) has sold, the way is cleared for stocks to move higher.

2 Likes

Sikkert mange som har telt 3 dager om gangen de siste årene her. Kan jo være at dette blir den siste??

Men, når det er en helg i mellom får vel alle tid til å tenke seg om? Kanskje derav stort salg i dag tidlig? :slight_smile:

En nyttig øvelse i aksjer er å gå tilbake og telle antall børsdager hvor kursen fortsetter i samme retning. Antallet dager er ofte relativt likt i samme aksje, men forskjellig fra aksje til aksje. Kan også være forskjell mellom oppgang og nedgang.

I noen aksjer er det 3, i andre er det 7… :slight_smile:

3 Likes

Hvis fornuften etter hvert overtar for panikken så vil nok 30 kr heller enn 20 kr være neste stoppested. Hadde vi unngått fallet i mDOR i desember så hadde vi nok også unngått den uheldige dynamiske effekt ved at stadig lavere kurs drastisk øker frykten for at forsinkelser og emisjoner skal ha skjebnesvangre følger for kursutviklingen. Slik sett er NANO av tekniske grunner blitt et mer usikkert case, men potensialet består.

1 Like

Stemme! Disse stolpene her kom riktignok på høy kurs, men man kan telle noen dager ja. Nå må man i tillegg kalkulere inn om Trump går helt amok på Twitter. Så stoler nok ikke 100% på om det er 3 eller 7 dager dere mener :slight_smile:

Store investorer med tyngde spekulerer i emisjon og på den måte gruse kursen så det holder?

Dette blir enkelt når man har en topp 10 aksjonærer som låner ut “uhemmet” av aksjer (tilgang på lånte aksjer er stor) og man vet med 99% sannsynlighet at ny emisjonen blir rettet og ikke fortrinsmessig.

Spesielt enkelt når omsetningen er sinnsykt lav og lett manipulerende (på lovlig vis).

Hva skjer vist neste emisjon blir fortrinsmessig?

2 Likes

Min mening er jo at NANO nå burde kjøre en stor fortrinnsrettet emisjon og samtidig garantert ingen nye emisjoner før data foreligger i markedet fra paradigme data read-out.

Det kunne satt en skikkelig bunn i markedet. Ja, det vil være stor utvanning, men eksisterende aksjonærer hadde hatt mulighet til å være med fullt ut i stedet for å se at “spesialinvestorer” som alltid får enda noen muligheter til å komme inn senere.

Kjøres en emisjon på 20% på kurs 20kr-25kr så er de fullstendig avhengig av pengeinnsprøyting i Q2 2020 igjen vil jeg anta, da det tilsvarer rett rundt 2 kvartalers drift slik burn rate er. Det blir litt dumt å måtte holde på sånn.

Vi ser jo fra TRVX hvor ødeleggende det er å måtte kjøre en rekke med emisjoner med kort tid mellom dem. Det dreper kursutviklingen, og lager emisjonslokk som virker nesten ugjennomtrengelig ved vanlig handel.

4 Likes

Grafene er vel ganske like? de må gå mange gangern begge 2 får å komme til ath igjen :slight_smile:

1 Like

Tiltredes!

Kjør 50% utvanning til et par og tyve kroner, da har Nano ca 1 milliard NOK.
Det bør rekke til å få frem litt Archer-1 data, øke farten på Paradigme og kanskje få i gang studier med 212Pb-NNV003.

1 Like

Hvordan kan man garantere noe slikt? Umulig å spå hva som skjer i fremtiden av hinder og problemer som kan føre til utsettelser eller kostnader.

Finnes det en tilsvarende 3-dagers regel for når man kjøper? Trenger å vite hvor korka jeg var med kjøp fredag ettermiddag :slight_smile: