Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Skal Nano gjennomføre en stor fortrinnsrettet emisjon - f.eks 600-700 mill kr må selskapet samtidig legge frem en forretningsplan og bl.a vise hvordan kommersialiseringen skalfinansieres. Dessuten må de legge frem data som på en overbevisende måte viser Betalutins effekt. For min egen del ville jeg ikke delta i emisjonen uten slike opplysninger, fordi det lett fører til at man kaster godepenger etter dårlige. Jeg tviler på at selskapet kan legge frem dette nå i høst . Derfor tror jeg at det blir en mindre emisjon i høst.

1 Like

Det bør bli en emisjon som dekker perioden til ca. et halvt år etter at resultatene av Archer-1 og Paradigme read out foreligger.

Jeg støtter en siste stor nok emisjon. Det vil deriske aksjen, og stille selskapet i en sterkere forhandlingsposisjon mhp partnerskap.

La oss håpe de er i stand til å lette nok på sløret til at kursen går vesentlig opp, ellers må de vel kalle inn til GF for å få utvidede fullmakter til å øke antall aksjer utover 20%?

Det er ikke så mye som tilsier at de skal gjøre en emi nå. Ifht tidligere så vil det komme mye ny data i tiden fremover, og de vil kunne bruke dette til å inngå en eller flere partneravtaler. Dette vil være en massiv kurstrigger og vil gi de mulighet til å hente penger (i) til en høyere kurs; (ii) på et tidspunkt hvor finansieringsbehovet (om det fortsatt vil være tilstede) er mer oversiktlig.

Mest trolig får vi derfor en emi til vinteren/våren etter ASH etc.

Altså, de har fortsatt 400 mill på bok…

3 Likes

Har ikke noe imot en emisjon, men da må den komme på et mindre ekstremt kursnivå enn det vi har nå. Vi vet sånn omtrentlig hva som er potensialet for NANO (ikke minst pga potensialet for Archer-1), og vi vet også sånn omtrentlig hvilken sannsynlighet vi kan tillegge måloppnåelsen. Kombinerer vi disse to faktorene så er det ganske umulig å regne seg frem til 20 kr. Lings estimat på 85 kr er konservativt, men uansett nærmere et realistisk estimat. Markedet har imidlertid sin egen dynamikk, hvor fornuftige kalkyler ikke engang er en av faktorene som inngår i overveielsene markedet gjør. Hvis den forestående kapitaldagen ikke makter å endre markedets oppfatning så bør nok selskapet først og fremst satse på å løse sine problemer gjennom et partnerskap.

4 Likes

De kommer til å ha rett over 200 mill ved nyttår. Burnrate vil øke både q3 og q4 (får vi for guds skyld håpe). Tror ikke de tør å kjøre kontoen noe særlig lavere enn det. Hvis ikke det kommer noen forrykende resultater utover senhøsten, som gjør underverker for kursen og muligens gjør de meget interessante for partneravtaler, blir det emi før jul. Det er jeg rimelig sikker på. 20% utvanning på disse nivåene er bare trist, så jeg håper og tror det vil skje en del fremover nå.

2 Likes

Hvis du kjører en analyse på kontantbeholdning kontra burn rate for alle norske biotek så finner du ut at norske biotek liker å kjøre emisjon når de kan, men senest når de har 3-4 kvartaler igjen av kontantbeholdningen.

Det er da dette kvartalet, eller alternativt (men litt i seneste laget) neste kvartal.

Jeg anser emisjon i nano i september som mest sannsynlig, og alternativt senest i desember.

Pågående forhandlinger rundt partneravtaler som vi selvsagt ikke får innblikk i kan endre dette. Men hvis vi ser bort i fra muligheter for partnerskap eller oppkjøp, som ikke NANO bør basere seg på før forhandlingene er i en sluttfase (de bør kjøre parallelle løp), så bør emisjon skje snart. Basert på kontantbeholdning og burn rate.

Dette er ganske åpenbart og er nok i stor grad noe som allerede er priset inn i kursen per i dag.

3 Likes

Kommer emisjon etter R&D er mitt tips. Men så er det en grunn til at NN avholder R&D… noe venter de (og vi) på :slight_smile:

Edit: Om de ikke ventet på noe så hadde vi fått vite dato på Q pres. Er en grunn til at den blir announced in a couple of weeks :wink: (tror jeg)

7 Likes

Håper det. Men, vi har hatt insidekjøp, så det må være ny informasjon som tilkommer før r&d dagen i såfall.

1 Like

Kanskje noe fra DLBCL studien?

Har Nano sagt at de skal presentere noe ila kort tid?

De skal ha en “R&D” day om litt, hva nå det er. Tidligere har de kalt det Capital Markets day.

OFC er det ny info. Jeg tror de venter på noe. Til alle som tror at adm. i NANO sitter på all mulig info så er ikke det tilfelle. De venter på data like mye som oss.
Som sagt, hvorfor ikke annonsere dato på Q om det ikke er noe de venter/håper på.

CMD og R&D er forskjellige ting selv om målet nok er det samme :slight_smile:

Greit å se både Q pres og lese litt mellom linjene… men “Within two weeks” får vi vite dato for R&D-Day.

La meg snu om på det… hvorfor er ikke R&D datoen spikret og presentert allerede?

Edit: forventer ikke masse tall og alt rosenrødt… men noe gjør at de ikke har satt dato enda… eller kanskje de bare mangler de riktige lokalene :lying_face:

Bravo snakket vel om at det ikke var så enkelt å finne en dato som passa for alle (eksterne) speakersa.

Det er jo heller ikke sikkert at Rosemarie og Malene sitter på absolutt alt av info heller da…

1 Like

Hvis de har interim data de skal slippe så klarar jeg virkelig ikke forstå hvorfor de ikke kan si det på Q2.
Er ikke alltid like motiverende å invistere i en bransje som har som mål å lage kaos hver gang de skal informere markedet…
Hjelper ikke å holde kortene tett til brystet så lenge at de til slutt ikke har noen igjen som er villige til å kaste penger etter dem.

1 Like

?? Selvfølgelig er det ikke interim data.

Tipper og håper på oppdatert mDor+CR mDor for Lymrit noe info rundt NNV003

Endelig mdor, btd, archer preview.

Iom. At de ikke vil sette datoen enda.:wink:

En forbedret mdor kommer til til å se ut som et puls slag kursmessig… klarar nesten ikke å se noe annet en en partneravtale som kan løfte kursen innen de må ha tilskudd.

De har servert nesten utelukkende gode nyheter siden toppen i 2017 å se hvor vi er nå.

Bravo ville ikke kommentere hvorvidt Mdor kan øke eller synke tilbake til 9. Noen som har noen tanker om dette? Ikke satt meg inn og finregnet på dette.
Uansett, oppløftende å være tilbake på det nivået.