Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Hvor mange aksjer regner du med i selskapet da, 100 mill?

Det bør være et OK utgangspunkt ja.

Blir vel som Bergenbio i sommer. Fra 22 til 13 kroner i løpet av noen dager, så emisjon. Og siden vi er på Oslo-børs så må kursen selvsagt under emi-kurs etterpå.

1 Like

Blir det en emisjon på lav kurs blir det flere aksjer enn ved emisjon på høy kurs. Vi får se når det foreligger. Om det blir mange emisjonsaksjer, vil det også bety lav emisjonsinngang og man trenger da ikke like høy endekurs. Men jeg forutsetter at man har midler til å delta på alle emisjoner frdmover, som sagt noen ganger nå.

Noe må biotekselskapene etter hvert ha lært av historikken. Med rutinerte og proffe Healthcap som største aksjonær, som har vært ute en vinternatt før, ville jeg ikke tatt det du skriver som gitt.

Hovedpoenget mitt er egentlig bare at den lavere kursen vi ser er fordi markedet for emisjoner er vanskeligere enn før. Folk trekker seg ut på forhånd. Når alle vet det/tenker det blir det en forsterket effekt. Men det kommer til å stoppe et sted, så spørsmålet er hvor det blir og om vi allerede har sett en overreaksjon eller ikke i det korte bildet.

På lang sikt er vel hovedrisikoen stor utvanning og en fortrinnsrettet emisjon man ikke får delta i veid opp mot sjansen for en annen løsning.

2 Likes

Har skjedd litt mtp på konkurransebildet i løpet av 3 år. For sammenligning;

Desember 2016

August 2019

3 Likes

Og dette er jo det betydelige problemet som kommer fra at man ikke har klart å levere på tidslinjen som ble forespeilet i 2016…

6 Likes

Healthcap deltok jo som bare det i trvx emi på 20 og 25 kroner, men ikke 7 kroner i år. De deltok vel kanskje i nano på 115, mulig jeg husker feil? Så proffe og proffe. Det virker som de driter i kursen, men deltar når selskapene trenger penger.

2 Likes

Ett av tegnene på at man kan stå foran en vending for en aksje er at alle er negative til aksjen (noen unntak som bekrefter regelen vil jo alltid finnes). Hva har egentlig endret seg for NANO bortsett fra at mDOR er forlenget og at en mer eller mindre forventet forsinkelse måtte innrømmes? Alt håp er ikke ute for NANO, og ett av de elementene som kan endre situasjonen er et partnerskap for deler av markedet.

1 Like

Det, eller råsterke Archer-1 data

1 Like

Ja, det er en mulighet som investorene gjør lurt i ikke å fortrenge. Før eller sidenslår Archer ned som en bombe, og det kan gjerne bli “før”.

Du kan ikke regne CAR-T produkter som direkte konkurrent til Betalutin. Svært dyr, langvarig behandling, for vesentlig friskere pasienter.

1 Like

Personlig tror jeg dette har vært en overreaksjon og er derfor inne fra 25kr. Mener 27-29kr er en kurs aksjen kan nå før emisjonen når det har gått noen dager og investorene ser at 30% av markedsverdien er kuttet på kort tid.

1 Like

Ja, av samme grunn selger jo VW flere VW-biler enn Porsche som de også eier, og Toyota selger mer Toyota enn deres andre merke, Lexus. Pris er så absolutt et tema. Og apropos pris så er det idag den interessante fjerde dagen etter kvartalspresentasjonen. Det er ofte da den videre retning for en aksje meisles ut.

1 Like

Ikke glem at trvx måtte trekke hele den ene linjen sin. Nano har ikke trukket noe som helst. Nano har vel heller det motsatt problemet, har måttet holde igjen på lovende linjer!

Blir skrevet ekstremt mye om car-t og reimbursement for tiden:

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/car-t-sales-have-disappointed-has-sellsides-outlook-shifted-enough

Takk gud for at de ønsker en partner ja, ellers måtte en pcib lignende emisjon ++ til får å få det til å gå rundt. Men kursnedgangen er jo ganske lik i disse, bare Nano har ikke satt ny ATL.

Min subjektive mening er at det er sannsynlig med emisjon allerede i september som settes under siste sluttkurs. Uansett hva kursen er. Derfor ser jeg liten grunn til å være inne i NANO, da risikoen for 10% - 50% verditap over natta er for stor.

Andre bedømmer åpenbart situasjonen annerledes, eller har høyere toleranse for risiko enn det jeg har.

Ja, det er mulighet for partnerskap og oppkjøp, men det må veies opp mot stor sjanse for emisjon og påfølgende emisjonslokk med mange millioner aksjer som selges rett over emisjonskurs. For min del er ikke risk/reward der i selskapet nå før emisjonen er gjennomført. Uansett om det skjer i september eller desember.

Den fundamentale verdien av en aksje i nano i dag er helt avhengig av utvanningen framover, og da er det greit å se an hvilken emisjonsløsning selskapet velger. For min del i hvert fall. Jeg ser egentlig bare en partneravtale og oppkjøp som det som kan redde selskapet fra en håpløs situasjon neste året.

2 Likes

Hva med REGN1979? De fikk bedre ORR og CR. Bivirkning profil er verre.