Ved ash 2018 var altså DOR på CR 20,7mnd. Hvis denne gruppen fortsatt er friske, vil ikke denne nå da bli rundt 28mnd?
CAR-T er og blir for komplisert:
Betalutin til folket!
Noen tanker om hva som kan bli presentert på R&D day? sett bort i fra final mDor som vi alle vet?
Illustrerer vel godt problemstillinger rundt det å åpne.
Rimelig imponerende at NN har 81 oppe å går.
Jeg er redd dere gjør litt mange antagelser her.
- Min oppfattelse av mDor på Q2 var at 13,5 avlesningen var «preliminary» (altså egentlig var ikke seneste data 100% ferdigtygget, og egentlig litt premature) men at en sikker oppdatering og full avlesning av data ville oppdateres på R&D
- innkallelsen til R&D sier INGENTING om ENDELIG oppdatering av mDor, kun at det blir en oppdatering.
Jeg sier ikke at det er uriktig st endelig oppdatering faktisk er klar, men å spinne i vei på forventning om at «slik er det», og dermed skape en forventning om BTD nærmest 60 dager senere… det tror jeg ikke er fornuftig.
Det vil bare kunne skape rom for skuffelser igjen allerede om 3 uker.
Slapp av, det går rette veien.
Den største forventningen vi skal ha, er til data fra samarbeidet med Oranomed. Jeg mistenker at disse vil være eksplosive, nærmest i forstand av at de kan gjøre Archer kombo til lillebror.
Spent
Er en grunn til at selskaper har IR (de svarer villig på de spm. de kan).
Det er ingenting i veien for å kontakte IR istedenfor å anta som du sier
Det har jeg selvfølgelig gjort
Så får jeg se hva hun sier
Det var en over her som hadde fått bekreftelse på at det var endelig mdor fra IR. Det må da være lov å ta det for god fisk
Ah, i så fall beklager jeg, det har jeg ikke fått med meg.
Det er jo gledelig
Absolutt! Det er mange regulatoriske og byråkratiske hindringer på veien mot å åpne sites og sette i gang studier. Som det kommer frem i artikkelen kan noen av disse hindringene komme uventet på legemiddelfirmaene (selv de store med massiv erfaring). Det er mange særegenheter som varierer fra land til land, med lite harmonisering av krav fra ulike regulatoriske myndigheter. F.eks.: hvem hadde trodd at Miljødirektoratet skulle stoppe oppstart av en studie når SLV og etisk komité har godkjent!!?
Edit: dere husker kanskje at vi også ble tatt på sengen av REK sin drøying av oppstart Paradigme
De har vel noen lover og rutiner å forholde seg til. Tror ikke de kan bryte med det uten videre.
Var ikke problemet at søknaden ble sendt inn i august og at de trengte 90 dager på å godkjenne/avslå?
Klart de har det, men poenget er at dette er en særegenhet for Norge. Muligens lignende i noen andre land, men ut fra hvordan studiens sponsor ble tatt på sengen så har de ikke forventet dette i det hele tatt.
Det eksisterer sære krav i mange land som er komplisert for sponsor å holde oversikt over og sikre compliance mot.
81 sites i 23 land er meget bra jobbet av et lite selskap som Nordic Nanovector. At biotekselskaper i forskjellige faser møter hindringer på veien er helt normalt.
Nå har NN passert et par hinder på veien og flyttet guidingen slik at de er helt sikre på å ikke skuffe markedet. Det er heller en mulighet for å overraske markedet positivt første halvår 2020.
…helt klart. Tenk hva man støter på så fort man nevner radioaktivitet
Sant - myndigheter tilsvarende Statens Strålingsvern eller Miljødirektoratet i andre land kan fort ønske å ha en finger med i spillet
Edit: firmaene er jo vant til å forholde seg til etikk komiteer og de nasjonale regulatoriske myndighetene for legemidler og medisinsk utstyr, men som vi ser er det noen blindsoner som kan føre til forsinkelser for ethvert firma. Særskilt ved introduksjon av nye, kompliserte behandlingsformer. Nano er nå tilsynelatende forbi disse mulige hindringene.
Kan noen gi meg en eneste grunn til at NANO ikke skal søke på BTD basert på endelig mDOR som altså blir presentert 17. september (en søknad som har maksimalt 60 dagers behandlingstid)?
Eneste grunnene jeg kan tenke meg er urimelig dårlig selvtillit eller sinnssykdom.
Eller kanskje søknaden er sendt
Ganske utrolig at aksjen handles til 26 nå.