At man venter på resultatet av den siste pasienten i utvalget betyr jo likevel ikke at mDor avhenger av en pasient!?
mDor er uansett produkt av hele utvalget og representerer et viktig element for sammenlikning.
At man venter på resultatet av den siste pasienten i utvalget betyr jo likevel ikke at mDor avhenger av en pasient!?
mDor er uansett produkt av hele utvalget og representerer et viktig element for sammenlikning.
Korrekt.
Og siden det er median, så man se på helheten, og da forstår man at det ikke stor forskjell på om det hadde blir mDOR på 9 mnd eller 15 mnd.
Men det ser tilsynelatende ut som en stor forskjell. Mange misoppfatter dette.
For det første er det vel ingen som i denne diskusjonen har trukket en parallell mellom tidsforløpet til Algeta og mulig tidsforløp for NANO i forhold til salg av selskapet. At det nevnes 12-24 mnd før det kan være aktuelt med bud på NANO, bygger på hva som vil kunne være status på NANO´s pipeline, først og fremst Paradigme og Archer-1 om de lykkes. Ingen kan vel være særlig uenig i at suksess her vil bidra til å gjøre NANO til et attraktivt oppkjøpsobjekt, uansett hvor negativ man måtte ønske å fremstå.
For det andre er det ingen som har påstått at NANO skal bli solgt i løpet av 12-24 mnd, men det ble antatt at flertallet ville takke ja til et bud på 15-20 mrd om 12-24 mnd. Det er en vesentlig forskjell.
Har litt vanskelig for å tro at du har til hensikt å bidra til en konstruktiv diskusjon her @Chrkni, når du tar ting ut av kontekst for å oppnå en negativ vinkling. Jeg setter alltid stor pris på en god diskusjon som belyser alle sider av et investeringscase, og det har vi heldigvis en god del av her inne, men dine innlegg synes jeg mangler troverdighet.
Forskjellen på 9 og 15 er akkurat det den er. Den ser ikke tilsynelatende mer eller mindre ut enn noe annet… Redd det er du som misoppfatter når du begynner å vurdere forskjellen ut fra rekkefølgen på pasientresultatene. Den har ikke noe å si.
Altså tidsparalellen er jo at algeta ble kjøpt ikke lenge etter at produktet ble godkjent i markedet, henholdsvis mai 2013 i usa og sept i Europa, og oppkjøpet kom like etterpå…
Nano opererer med filing 1H 2021, noe som, forutsatt PR, vil gi svar i 2H 2021, så det ligger vel rundt 24-30 mnd fram i tid før nano er der algeta var ved oppkjøp…
En viktig forskjell her ligger i at Nano ikke har solgt deler av fremtidig salg ennå (partneravtale i utvalgte territorier), hvilket betyr at de tar alle utviklingskostnader selv og også da har beholdt og har en strategi på beholde mest mulig av verdier i firmaet frem til avlesning av paradigme… Dette burde,alt annet likt, tilsi at en eventuell partneravtale/oppkjøp burde bli betydelig dyrere enn i tilfellet algeta som hadde “solgt” europa og halve usa 4 år før godkjenning… Så er det selvsagt andre forskjeller som spiller inn på oppkjøpspris, så som hva forventet salg av betalutin er, hvilke andre indikasjoner er aktuelle, hvordan ser pipeline ut, etc…
Når det gjelder hva som er oppkjøpskandidater så er det blitt nevnt flere ganger av de som jobber i bransjen at BP foretrekker selskaper med ferdig oppbygget salgsorganisasjon, utbygget markedsavdeling etc etc - altså at infrastrukturen ift å selge produktet allerede ligger klart… Dette er det, så vidt jeg vet, kun Nano og Pho som har planlagt for/har på plass i dag.
Og et skille mellom NANO og en god del peers er at de har kun finansiert seg ved å selge equity, som er gullstandarden, ikke ved all slags dodgy lånefasiliteter som kommer tilbake og biter selskapet i ræva.
Evt kan du gjøre et forsøk til på å lese det som skrives.
At dor bedres i en så stor populasjon er en god ting.
Tja, hva som får meg til å tro at aksjonærene kommer til å avslå?
Det er ikke umulig, og syntes for meg mer og mer sannsynlig.
Jeg ser frem til R&D og videre utvikling i tiden som kommer
Tips: God kotyme å legge inn en bitteliten forklaring på hva en link leder til :
#Editorial: Is the Recent Burst of Therapeutic Anti-tumor Antibodies the Tip of an Iceberg?
Artikkelen er 1,5 år gammel.
“oppkjøp burde bli betydelig dyrere enn i tilfellet algeta som hadde “solgt” europa og halve usa 4 år før godkjenning”
Får vi godkjenning i 2H 2021 (tror vi får btd/cma før), er vi altså allerede flere år på forskudd i forhold til Algetas salg av markeder til Bayer.
Tviler på at Nano behøver en slik mellomløsning, til det er Nano hittil mye bedre og selvstendig finansiert enn Algeta var i tilsvarende stadium. Nano vil ikke ha problemer med å hente inn mer kapital fra aksjonærene.
Når legemiddelutvikling tar så lang tid som det gjør så er 1.5 år ikke veldig lenge. Nordic Nanovector ble eksempelvis stiftet i 2009.
Btd (dersom det søkes) tror jeg også vi får før, muligens før årsskiftet, men det gir jo ikke markedsadgang… Jeg tror også Prime kan være aktuelt å søke de nærmeste 6 mnd…
Jeg tror nano kan få AA/CMA i 2021… ikke før… filing er tross alt ikke planlagt før 2h 20/1h 21…
hva skjer i perioden etter filing frem til avgjørelsen kommer? svart, dystert og tørt
klima i aksjen?
Har mer forståelse for dysterhet nå pga uavklart økonomi mens man venter på viktige forskningsresultater.
I en situasjon der det er kjent at Nano har søkt AA kan man jo gå ut fra at resultatene har vist seg gode. Da ser jeg liten grunn til at det skulle bli svart og dystert. Vil heller da tippe på økende forventning og posisjonering deretter.
Mange her som tenkt seg å delta på R&D Day den 17 September i Oslo?
Stille før stormen? Bruker anledningen til å vekte litt opp
Samme her, økte beholdning med 40% idag ettersom jeg fikk inn likvider. Satser på god driv oppover når sentimentet først snur👍🏻
Avventer selv med å fylle på men klar for å kjøpe høyere hvis jeg må. Liker ikke slik chartet ser ut nå hvor man kan få brudd begge veier. Nærliggende å tro at et brudd ned vil bli kjøpt opp ganske raskt pga. R&D day men man vet jo aldri…