Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Hvorfor det?

Det er klart at det er relevant at NANO trenger penger. De har penger i 9 mnd fremover og trenger penger til ytterligere 24 mnd.

Slik jeg ser det dette den klart største utfordringen de står ovenfor per dags dato. Hvordan det blir løst er vesentlig for alle typer aksjonærer.

Som investor vil jeg heller ha en dårlig partner avtale som Bravo kaller det når firma har lite penger i kassa enn en emisjon på 19 kr og så en til og en til…

Blir ikke rart igjen av oss småaksjonærer da som mest sannsynlig ikke får være med på emisjonene engang.

Potensielt Scenario : En emisjon rettet mot en (eller flere) institusjonell investor(er) / big pharma på f.eks 20% utvanning. Denne kan settes høyere enn kursen på det tidspunktet for å la aktøren bli størst eier uten at kursen drives opp mens de tar posisjonen de ønsker. Ønsketenkning?

Selv om Betalutin skulle nå markedet midten av 2022 vil det ta noe tid før det generes inntekter. Det kan ikke utelukkes at de har de et finansieringsbehov i hvert fall frem til midten av 2023.

1 Like

Altså en partner mener du?

Det stemmer selvfølgelig.

Umulig å si selvfølgelig, men er det noen som har en formening av hvor mye cash de trenger mellom midten av 2020 til midten av 2023?

Med alle de planene de hadde så er det snakk om mange miliarder. Spørsmålet er da hvem som betaler for hva

Oppsumert R&D og Radium Podcasten konkluderer jeg med at det går bra med selskapet, men dårlig med aksjekursen. Jeg har vært med siden 2013, og det ble sagt at dengang at 2019 ville bli det store året. Noen utsettelser har det blitt, men kanskje 2019 blir året for partneravtale. Helt ærlig så håper jeg at vi får inn en solid og god partner som kan være med å sikre at fremtidige pasienter får nyte godt av Betalutin.

Uansett utfall, emisjon eller partneravtale, jeg har tro på Bravo & Co klarer å gi de tålmodige en formidabel avkastning på investert kapital. Verden trenger betalutin.

14 Likes

Der vanskelig å stipulere. Det som koster penger i følge Bravo på podcast i dag er når det skal innrulleres pasienter i et studiet. Det vi vet er at Nano må gjennomføre et fase 3 studie hvis Paradigme og Archer 1 blir en suksess. Det koster penger. Men vi vet jo ikke hvor stort og omfattende dette studie blir.
Skal man gjette er det kanskje naturlig å se på løpende kostnader per dato. Da dreier det seg vel om minimum kr 400 millioner per år. Dvs kr1,2 milliarder.
Tar gjerne synspunkter fra andre på forumet om dette.

La oss si at Nano søker partner til noen av de prekliniske studiene, la oss si Humalutin, som faktisk er klar for kliniske forsøk på mennesker.

Hva kan en forvente fra en slik avtale? Delte kostnader 50/50 og en sum up front?

Noen som har innsikt i hva andre lignende selskap har fått?

Det kommer selvfølgelig helt an på avtalens innhold. Fordeling av markeder, kostnader og størrelse på milestones f. eks

Hørtes forresten ut på Radium som Humalutin ikke var så hot lengre

Edit
Du kan jo se på denne. En gammel Genmab avtale

Genmab Lands $1.1B Cancer Deal with ‘Perfect Partner’ J&J

By Nuala Moran
Staff Writer

LONDON – Genmab A/S signed up a “dream partner” last week for its anti-CD38 monoclonal antibody daratumumab, agreeing a worldwide commercialization deal with Janssen Biotech Inc., with a total potential value of more than $1.1 billion, of which $135 million is to be paid up front.

In addition, Janssen will pay all costs for developing the product, which currently is in two Phase I/II trials in multiple myeloma, and has agreed to a development plan involving 10 or more studies using the antibody both as a monotherapy and in combination with other drugs.

The plan includes Phase III trials with the aim of getting daratumumab to market as soon as possible as a monotherapy, and studies to expand the possible indications to other hematological cancers.

In total, 3,500 patients will be enrolled in the studies that have been planned to date.

“I’m very pleased at having completed the deal.” Janssen is a “perfect partner” with a broad development plan for daratumumab, and “this secures our financial position,” said CEO Jan van Winkel, running out of superlatives as he outlined the terms of the agreement with the Johnson & Johnson company.

Genmab will receive an up-front license fee of $55 million and Johnson & Johnson Development Corp. will invest $80 million in 5.4 million new Genmab shares at a price of DKK88 per share (US$14.80). That is a 30 percent premium to Genmab’s closing share price on Aug. 29 of DKK67.85. After completion, Johnson & Johnson will own 10.73 percent of Genmab’s equity.

The share price rose 18.79 percent on news of the deal to DKK80.60 by midday Aug. 30 and then closed at DKK78.75.

1 Like

Han sa at de foreløpig har behandlet tre pasienter og at neste pasient kanskje blir rekruttert i dag.

Dette var i 2012. Det har jo ikke gått så dårlig med Genmab akkurat, selv om de inngikk partneravtale.

Er det ikke Huma som er partner i alpha37?

Var det ikke d han var tydelig på?
Nå begynner man fra begynnelsen, og da blir det noe nytt.

Jeg GLEDER meg til data på konferanse i okt.
«The best data i have ever seen» JD

Seriøst.
Det blir en ny blockbuster

• Betalutin blir foreløpig gull
  • Archer blir en revolusjon (bravo på radium idag)
  • Alpha37??? «Best data ever»

Jeg tror ikke vi forstår hva vi er med på…
Fordi vi er for kortsiktig

Ja: jeg skulle virkelig ønske at investeringen min hadde hatt litt vinger i 2019/20.
Og jeg har våte drømmer om partner og høyere kurser
Men altså, det ser virkelig ut som om vi lykkes på 2/2 i første omgang.
Hvis Alpha37 er så bra som de insinuerer…?
Hvis de faktisk lykkes med å utvikle mot solid tumors(som de er veldig confident på, gjentatt i Radium idag)

Hvis de faktisk oppnår synergier med andre enn Rituxan(som er SVÆRT sannsynlig)

Ja da snakker vi «emerging leader in cancer care»

11 Likes

Nei det har det ikke, mens så selger daratumumab “bra” 775 millioner dollar i Q2, and rising

Problemet her er at Nano er handicapet av ressursmangel til å gjennomføre noe annet enn Paradigme. Derfor trenger de en partner som kan hoste opp 1 milliard eller mer

4 Likes

Ingen andre som reagerer på at det går 4 mnd fra klarsignal for 15/40 til første pasient blir behandlet?

Kolstad sa vel at han skulle behandle en pasient med Archer-1 samme dag som R&D-dagen. Ikke at de kun har behandlet 3 frem til da? Har du kilde/sitat-henvisning på noe annet? Det tar jo noen måneder fra behandling til resultater foreligger, og det var derfor de kun presenterte data for 3 pasienter, sånn som jeg skjønte det.

Han sa vel han har behandlet 3 pasienter. Regner med det er flere leger enn Kolstad på Radiumhospitalet

Nei, jeg mener å ha hørt det samme som du skriver her. Det er @Snowboardboms over som mener noe annet.

Dette er jo et studie som i hovedsak skal “Primary objective: To evaluate the safety and tolerability of Betalutin® in combination with RT”, så når de har fått klarsignal til å øke dosen så trenger de vel ikke å vente til effekt-data er klar, men mulig de må?