Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ja, helt enig i at rekrutteringen av de 3 første gikk raskt.

1. pasient ble meldt dosert 11. november. Safety ble godkjent i april. 6 mnd fra første pasient til neste dosering kan starte, det er bra. Ser ut som 1 pasient i måneden, etterfulgt av avlesing og safety review.

Men nå er vi i september, og Kolstad sier at pasient #4 rekrutteres i disse dager. Ikke doseres, men rekrutteres. Hva har skjedd i studien fra april til september? Hvis jeg tolket Kolstad riktig igår (noe jeg håper at jeg ikke gjør) så har de ikke rekruttert første pasient som skal ha 15 MBq/kg Betalutin. Det er dette jeg reagerer på.

I mitt hode har PARADIGME vært begrensende faktor for hvor raskt selskapet kan sende inn søknadspapirene sine for CMA. Nå begynner jeg å lure på om det er ARCHER-studien som kan skape trøbbel med tanke på forsinkelser.

(Jeg eier aksjer i NANO, og har aldri eid flere)

1 Like

Etter min mening er Evaluate Pharma meget velrennomert, har et godt overblikk og burde vært verdt å høre på.
Men det er tydelig at de ikke har satt seg skikkelig inn i materien her. Det var ikke fordi mDOR kom inn på 13,6 mnd i PF2-studien at aksjen i går steg 16%.
Lønner seg å gjøre egen research i de fleste tilfeller…

6 Likes

75% er kostnader til r&d 25 % er admin. Så snart r&d er fullført/ innrullet kan teoretisk kost gå fra 400mil/år til 100mil/år. Som gir et behov for under 200mill frem til betalutin er godkjent for 3 fl

3 Likes

Du må ikke glemme Archer1 og DLBCL. Begge de to, samt Paradigme er ventet å få en akselererende innrullering, fremover.

Men ja, både Paradigme og Archer1 er forventet ferdig innrullert omtrent samtidig, så etter det bør vi få et godt fall i utgiftene.

I så fall går det jo litt treigere…, men fortsatt godt over hva som vil være snittet om de holder skjemaet og alle rekruterer likt. På den annen side så bør jo Kolstad være “leader of the pack” og rekruttere langt over snittet. Men hva det tallet skal være synes jeg er vanskelig å fastslå, men over 1 pasient per måned synes jeg høres mye ut, men kanskje 1 pasient 3. mnd er litt lite for han som skal gå i bresjen?

Innbiller meg at 80/20 regelen (som har mye for seg ved mange aspekter i livet) er en god tommelfingerregel her også, 20% av klinikkene rekruttere 80% av pasientene.

Det vil si at 17 klinikker ender opp med å rekruttere 104 pasienter, eller 1 pasient per 3 mnd hvis rekrutteringen foregår over 18 mnd.

Så for meg høres det fortsatt ut som om Kolstad gjør jobben sin.

3 Likes

Jeg tenker på tilfellet hvor man mislykkes totalt i å kommunisere hvorfor investorer/ partnere skal legge fram mer cash og man er avhengig av å kun fullføre paradigmet

Et første litt negativt/kritisk innlegg fra meg. Må huske at Kolstad vet hvilke pasienter som passer best for betalutin med tanke på stadie av kreft/svulst /størrelse og best effekt av betalutin. Derfor klarer han å plukke ut dem som gir størst orr/cr med tanke på sin brede kunnskap om archer. Derfor kan vi forvente lavere effekt fra andre sites enn 100% cr

Jepp, helt enig i at denne artikkelen luktet venstrehåndsarbeid. Samme journalist skrev jo et lenger stykke rundt nyttår 2016.

Viktig i seg selv at nano overhodet er på radaren

5 Likes

Selv om utvalget er lite så støttes dataene av allerede ekstremt lovende pre-kliniske data. Betalutin har lenge fremstått bankers som singel agent i 3L, men etter R&D er det tydelig at Betalutin også er ekstremt lovende/attraktiv som kombinasjonsbehandling. Spesielt for 2L i kombinasjon med Rituximab, men også i andre kombinasjoner.

For Archer-1 vil 70% CR være helt revolusjonerende. Det vil rett og slett blåse alle konkurrentene av banen.

Se denne sammenstillingen av Dr. Zinzani sin slide og presenterte Archer-1 data fra @Bra_Britt:

7 Likes

Håper de har søkt nå basert på Lymrit etter de fikk 13,6 mDOR for ORR og 30/32 mDOR for CR. Selv om denne enda ikke er endelig.
Om mDOR er 30 eller 36 for CR bør ikke være avgjørende for om de får BTD mhp resten av datasettet, behandling, pris og bivirkinger.
BTD søknad nå betyr god timing for nyheten i forhold til å kjøre emisjon før/etter ASH i år.

Uavhengig av hvordan Archer rekruttering har gått etter de fikk åpna 15/40. Så vil den nå antagelig gå bra iom 3/3 CR offentliggjort. De skal jo uansett bare rekruttere 20 stk på samme tiden de skal ha 50-90isj inn i PARADIGME. Så Archer rekruttering er ikke en bekymring

1 Like

Jeg la merke til hvordan han ordla seg jeg også, men har også lagt merke til at Kolstad ofte er litt unøyaktig i språket… Jeg håper egentlig bare dette betyr at han kun ville referere tall fra de 3 pasienter som de har hatt i 10/40 og at det at han hadde en pasient på gang kun var for å vise at det er interesse for studien…
Men jeg er sannelig ikke sikker… Hadde/har jo et ørlite håp om latebreaking til ash med 15/40 tall… De hadde første pasient i archer 5.nov 18 (eller var det før?) og innrullert 3 stk samt 3 mnd(?) avlesing med safety for 3 pasienter 21.mai(?)… det må vel bety at pasient nr 3 ble innrullert senest 21.februar…(?) Altså alle 3 innrullert på 3,5 mnd
Så at det vil ta ytterligere 3,5 mnd å Innrullere neste, på det som er forventet å være beste dose, etter safety fra 3 første er ok fremstår jo litt snodig i såfall…

2 Likes

De snakker om archer - ikke paradigme… kun 4 sites som rekrutterer i archer… og 20 til 25 pas de skal Innrullere…

1 Like

Kolstad sier vel i presentasjonen sin: “we will go up to 15 bequerels because we know it is safe, and that is probably the one we will use going forward”. Merkelig å si det sånn dersom han ikke hadde behandlet noen med 40/15 og dermed heller ikke sett noe av safety data på den dosen I A-1 whatsoever ennå…?

De vet jo at 15/40 er safe ut i fra lymrit. Mest sannsynlig det han mener.

1 Like

Ikke umulig det, nei.

Emisjon på 1mrd dvs over 60% utvanning? Eneste løsning - Partneravtale med en BP der Nano sitt target må være å få størst mulig andel av kaka i US. Det er en grunn til at noen selskaper kalles BP - fordi de har kapitalen til å sitte å vente på at gode kliniske studier modnes og kan kapre de på gode tidspunkt der firma som NN står med lav aksjekurs og lite cash

Algeta valgte en 50% markedsandel i US i sin avtale, og det eventyret fikk en lykkelig slutt for de som håpte på salg av selskapet.

1 Like

Jøss, ikke verst at man med bred kunnskap kan sitte å velge ut pasienter som har den perfekte kreftform for Archer? Dette må være det dummeste jeg har lest hittil på TI

2 Likes

Da burde vi forvente at NN følger i samme sporet. De har absolutt null sjanse til å finansiere løpet frem mot 2022/23 med emisjoner. Jeg forstår dog tanken at de skal vente så lenge som mulig for å kunne vise til slike data som fra R&D. Mulig de venter til BTD eller AA før de går inn i partneravtale? Det vil vell heve verdien av selskapet betraktelig å ha dette på plass først.

1 Like

De som handler i aksjen nå er for det meste aktører med aksjer utlånt av vårt kjære folketrygdfond som ikke ønsker noe nytt Genmab i Norge som kan generere utallige arbeidsplasser og inntekter til Statskassa.
Nei de setter heller pris på å tjene noen skarve kroner på utlån til aktører som kun er ute etter å gruse kursen og selskapet. De pusher aksjer seg i mellom på stadig lavere kurser straks etter vi har hatt en pen oppgang. Disse er kun ute etter å kjøre kursen i dass for å tjene på det.

På tide at noen snart setter FTF på agendaen på Løvebakken?

13 Likes