Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det må rett og slett en partner på banen her, alt annet blir skuffende. Kjør emisjon nå og partner neste år.

Kjapt spørsmål fra den som ikke har fått tid til å følge så mye med de siste dagene. Angående mulighet for å søke BTD for 3L (Lymrit 37-01) - er dette nevnt på R&D day, eller eventuelt andre steder? Og har de nevnt når det er aktuelt å søke?

Hvorfor skulle de velge å søke nå fremfor å vente til mer data foreligger (hvis vi ser bort fra finansieringsbehovet)?

I know! Jeg har ingen tvil om potensiale til selskapet. Dette er et gullegg av de sjeldne om man har 2-3 års horisont. Problemet mitt er at jeg hadde plan om exit i 2020 ifht. gammel guidingen. Når tidslinjen nå er forskjøvet og kapitalbehovet så stort vurderer jeg bare videre strategi ifht. longpotten. Som @InVivo sier snakker vi fort 1.5 mrd før Nano står på egne ben. Alle disse pengene kan selvfølgelig ikke komme fra oss, og om det gjør det tviler jeg alle har kapital nok til flere runder for å ikke bli utvannet. Jeg er alt tungt innvestert, og det har ikke vært et sjakktrekk så langt :sweat:

4 Likes

Amen!

Det er ikke reg noe short i aksjen siden Mars mnd om jeg ikke ser feil, så hva er greia med denne nedsablingen av kursen til enhver tid i aksjen.? Ligger noen på lur under 0,5 % kanskje tilenhver tid.? Er det sånn og forstå.?

Du treffer stort sett på din TA, det er udiskutabelt. Eg forstår berre ikkje at du som angivelig er tungt inne i Nano ønsker å bidra til større svingninger og kursfall.

Jo, mer aksjekursen går ned, desto mer sannsynlig blir det med finansiering via partner. Jo lavere sannsynlighet for emisjon, desto mer attraktiv blir aksjen for børsaktørene. Hvor ender likevekten?

1 Like

Jeg er ingen tekniker, men det er jo noe som heter “closing the gap”. Kanskje har markedet hatt et behov for å “fylle gapet” etter at tirsdagens handel åpnet langt over der mandagens handel endte. Idag har aksjen vært en tur nedom mandagens sluttkurs, og da får vi vel si “mission accomplished”. Rent bortsett fra det så er det nok litt støtte på 30 uansett, så vi får tro at kursen nå kan gå nordover igjen.

1 Like

Ikke noe tvil om at Nano blir et verdifullt selskap om de lykkes, men spørsmålet er hvor stor din andel er verdt om selskapet må kjøre flerfoldige emisjoner som gjør at antall askjer dobler seg fra dagens nivå.

Anntagligvis mye mer verd enn i dag .

5 Likes

Ikke alle har et snitt på dagens kurs eller lavere.

Men ja, de som kommer inn nå, på disse nivåene og sitter en stund, vil få en bra avkastning, om ting lykkes.

3 Likes

Om vi ender på 200 kr på utvannet kurs ,vil alle som har aksjer i dag få grei avkastning. Tror vel det kan bli mer

2 Likes

Ønsker selvfølgelig ikke det @torbolt. Jeg regner med det er likviditet nok til å komme meg ut uten å skape ytterligere fall, jeg er ingen hval, og det ville aldri vært å selge alt på ask så ikke få panikk… :wink: Men tenk om flere vurderer ting som jeg gjør nå, da forstår man jo hvorfor kursen faller på tross av gode resultater. Her syns jeg selskapet må komme med et svar til oss innen Q3. Syns de tar litt for lett på dette med at det ikke er problem å hente penger. Det er det nok ikke for Nano, men det er det for oss småfisk :smile:

1 Like

Litt av poenget mitt er at du antageligvis 3-4 siffret antall “småfisker” som følger deg og dine anbefalinger. Dette er meg bekjent heilt lovlig og uproblematisk, bortsett fra at Nano ser ut til å måtte hente penger på kjipe nivåer.

Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller advarsel :smile: Liker å tro folk er selvstendige og voksne og kan ta egne valg. Uansett, skal holde strategi og tanker for meg selv ifht. egen posisjon. Er nok ikke så interessant for andre, men hadde behov for å lufte det litt høyt. Det er en prekær situasjon, som å være i en godtebutikk med tom mage og tom lommebok. :sweat:

1 Like

Vil tro at BTD søkes på bakgrunn av interim. Og 2 lvl i Prime

Vi får håpe det er fordi de planlegger andre løsninger enn en evig lang rekke med emisjoner for å hente kapital.

2 Likes

BTD søkes basert på Lymrit. Bekreftet av Bravo under forrige besøk hos Radium

5 Likes

Tror det er meste sannsynlig ja.

Du får ikke styret og dagens aksjonærer med på å kjøre 2 emisjoner i året frem til 2022/23 for å drifte selskapet videre. Tiden er moden for å be om hjelp fra de store guttene(BP), og styret og ledelse flørter nok med flere aktører.

Selv tror jeg Novartis er mest interessert i å kjøpe Nano, men det finnes også mange andre kandidater som er opplagte kjøpere av hele butikken.

Avtalen kommer nok like uventet og brått på markedet og DNB(Ling) som Algeta avtalen i sin tid gjorde.

Meglerhuset DnB Nor Markets har vært positiv til Algeta lenge og aksjen har ligget fast i ukeporteføljen i det siste. Dagens nyhet om at det norske legemiddelselskapet har inngått partneravtale med farmasikjempen Bayer tok imidlertid analytiker Espen T. Jørgensen på sengen.

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html

3 Likes

Og med forbehold at de allerede har sendt søknaden, så burde svaret komme før q3.