Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Skjønner frustrasjonen. Skal koste litt å få suksess. Jeg er dårlig på å gi opp, så ikke denne gangen heller. Men har jeg vært med så lenge skal jeg henge med hele veien.

3 Likes

Tja…

Hans jobb er å optimalisere og sørge for at Nano sine fundamentale verdi er høyest mulig.

At kursen er slik den er rår han rett og slett ikke over.

Kanskje hendelser, kan dukke opp, som krever avstemning i fra aksjonærene, gjør at tilbakekallelse av utlånte aksjer gir et kraftig kursløft.

Noen som har oversikt over antall aksjer som kan være lånt ut?

FTF har vel lånt ut en god del i alle fall

I samme sleng har det vært interessant å vite hvor mange unike kjøpere og selgere det i realiteten fra dag til dag / uke til uke.

I dag hadde vi et volum på overkant av 500.000 aksjer. Er det samme personer som “flytter” seg imellom eller er det aktører på 10 - 20 som er deltagere i trader “spillet”?

Jeg sætter stor pris på dine indlæg, især dine præcise TA analyser, og det er ikke fordi jeg handler efter dem, da jeg stort set er langsigtet. Men det er da fint at få en forklaring på de store bevægelser i kursen! Torbolt kan da have ret i nogle kan drage fordel af dine analyser, men det er nok en stor overdrivelse, at de snart daglige op og nedture skal være dine analysers skyld!
Jeg er meget sikker på at mange andre tænker som mig, så lad dig ikke slå ud af lidt kritik. Jeg håber du fortsætter med dine konstruktive indlæg.

5 Likes

Jeg trot at deler av omsetningen kan være utlånte aksjer som selges mellom forskjellige kontor.

Denne byttingen frem og tilbake, kan økes i hastighet, noe som teknisk kan gi inntrykk av f.eks økt volum på f.eks fallende kurs eller stigende kurs, alt ettersom hva man ønsker å oppnå. Slik at man også manipulerer det tekniske bilde.

Men dette er selvfølgelig bare spekulasjon i fra min side. Og trenger nødvendigvis ikke være riktig i forhold til NANO man diskuterer her. Men at slik triksing taes i bruk bør ikke forundre noen, finansbransjen er en ganske kynisk bransje må vite.

Aktører kan også samarbeide, Aktør A og B selger kursen ned ved salg til aktør C og D i en periode, så gjør man opp via darkpools. Så kan Aktørene bytte rolle i neste periode selger blir kjøper.

Bruk av darkpools kom da også i gang her i Norge i det man startet med algorithmehandel på OSE.

Takker så mye - setter pris på tilbakemeldingen!

Postet akkurat en ny analyse etter dagens handel :slight_smile:

3 Likes

Helt riktig, men han er også helt avhengig av kapitalmarkedet og aksjekursen for å gjøre det.

Nå er aksjen under massivt press og det hindrer selskapet i å få utviklet hele pipelinen.

Sentimentet er ekstremt svakt for tiden. En mulighet for å endre dette er om ledelsen gjorde noen massive kjøp for å vise at de virkelig tror på Nano.

Styret kunne ha kalt inn til EGF med forslag om et oppkjøpsprogram, la oss si opptil 5% av egne utestående aksjer. Det kunne ha satt fart på kursen, og medført evt tilbakekallelse av utlånte aksjer.

Nå skal jo helst selskapets kapital gå til utvikling av selskapet, og ikke aksjekjøp. Men her kunne selskapet hatt mulighet å kunne handle om de mente kursen var for lav.

1 Like

Som du sier så skal kapitalen gå til utvikling, men det skal bare 12-13 millioner til for å komme seg inn på topp 20, og det hadde sendt et sterkt signal til markedet, mye mer enn om insidere kjøper et par tusen.

Det der er noe av det værste jeg har hørt.

De trenger penger, det er 100% sikkert at de ikke kan (eller burde) kjøre i gang et tilbakekjøpsprogram hverken nå eller i nær fremtid.

Hehe, ja Chrkni, det er jeg faktisk enig i, men velger du helt overse hva jeg skriver, om hva selskapet bør bruke sin kapital på?

Nå skal jo helst selskapets kapital gå til utvikling av selskapet, og ikke aksjekjøp

Men det kunne trigge for et kursløft, og det kunne kanskje tvinge frem tilbakekallelse av utlånte aksjer for å stemme ved EGF , om aksjonærene følte veldig sterkt for eller imot forslaget. Og om det hadde fått gjennomslag i EGF, så er det ikke nødvendigvis at forslaget måtte gjennomføres. Men forslaget kunne ha ligget der som, om selskapet / styret mente at aksjen var latterlig billig.

Om du ville kjøpt opp f.eks 5% av utestående aksjer, så ville nok sluttsummen blitt mer enn 12-13 mill, da det ville skape kurspress. Men om kursen blir liggende på dagens nivå og gjort kjøpet over lengre tid, så kan du nok få rett.

Ja bevares, mye mer, og selvfølgelig helt uaktuelt.

Nå det allerede snakkes om spekulative finansieringsformer:
En notering i USA kan være en mulighet. NANO har muligheten til å bli The Emerging Leader in Cancer Care - da er ikke Oslo Børs tilstrekkelig.

1 Like

Koster vel ganske mye det også?

Iflg den logikken så vil det si at de søker nå når mDor er avklart?
90 dagers behandling?

Nå har jo Bravo historie med dobbeltnotering.
Men det er vel som nevnt over, en betydelig kostnad forbundet med det?

Skulle tro de kan ha søkt allerede, de har nok visst om mDOR en stund før de meldte det.
60 dager behandling, ikke 90 forresten.
Vil tro det er en stor mulighet for at de kan få BTD innvilget innen november :+1:

3 Likes

Ref listing på nasdaq:

Cost of Listing. If your only concern is cost, then Nasdaq is probably the exchange for you. Nasdaq has three market tiers each with increasing minimum requirements (and theoretically prestige): Global Select Market, Global Market, and the Capital Market. While there is a range of fees, listing 75 million shares on the Global Select Market or the Global Market will run your company $225,000 for the initial listing fee and an additional $68,500 annually to continue the listing. Listing the same number of shares on Nasdaq’s Capital Market will cost $80,000 for the initial listing fee and an additional $27,500 annually. For the same listing on the NYSE the initial listing feewould be $300,000 with an additional $69,750 due annually.

2 Likes