Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Vi hadde ca like mye på bok i januar 2019 når selskapet hentet 222mill, som vi hadde på bok ved q2 presentasjonen i august.

Ved q2 hadde vi 440mill som grovt regnet skal vare til ut q2 2020. Altså ca 12mnd drift på bok. Det er blitt en standard blant alle norske bioteks at man skal ha penger til minst 12mnd drift på bok til en hver tid, og det er derfor det nå snakkes om emisjon. Jeg tror også at det kommer en pengeinnhenting ganske snart, og er spent på hvordan selskapet velger å gjøre det. Drømmen er en rettet emi mot et BP som tar 10-20% uten rabatt.

1 Like

Takk. 440 mill ved q2 var det penger per 01.08.19?

Aiai, det hadde vært noe!

Da tror jeg det kommer en permanent oppgang i aksjekursen, ala det som skjedde med Algeta etter Bayer kom på banen.
Tror ikke det du drømmer er så usannsynlig, mtp på potensialet i pipelinen.
Hvis det finnes BP som liker det Nano driver med(og det burde de være) så er jo det i deres egen interesse å hjelpe selskapet med å få i gang flere studier med Betalutin og de andre produktene i porteføljen.

Blir spennende å se hvordan finansieringen løser seg til slutt. Jeg er ganske sikker på at styret og de største eierne ikke er interessert i 1-2 20% utvanninger årlig frem mot 2022-2023, så jeg håper og tror at neste emisjon inneholder en ny tvist.

2 Likes

Jeg beskriver bare mulige scenarior for kurskontoll.

Eierskap kan skjules via utallige klientkontoer. Om det plutselig var en synlig konto inne blant topp 20 listen som viste seg å tilhøre f. eks Roche, da ville nok kursen fått ben å gå på.

Den dagen det evt kommer et bud på et selskap, så har nok budgiver allerede sikret seg prosenter av selskapet skjult via en eller flere klientkontoer.

Shorting inngår også i en evt kurskontroll. Min mistanke ang deler av de utlånte aksjene i Nanos tilfelle, er at de blir solgt frem og tilbake mellom kontoer, med varierende tempo.

2 Likes

Er dette en utbredt praksis eller bare din konspirasjonsteori?

Hadde jo blitt et sabla styr for BP hvis de skulle holde på sånn med alle små bioteks WW. Eller mener du dette er spesifikt for Nano?

4 Likes

Link til RD ble lagt ut for noen dager siden. Jeg kommer ikke inn via hjemmesidene til Nano.
Kan noen legge ut linken på nytt?

Dette er forskjellige scenarior som blir tatt i bruk. At det nødvendigvis er riktig i Nanos tilfelle skal jeg ikke nødvendigvis påstå, men kurutviklingen i Nano de siste tre årene minner i alle fall mye om at noe(n) har tatt noen grep.

BP eller andre intresser holder nok neppe på med dette direkte selv.

Nei, kursutvikling kan enkelt forklares forsinkelser, økt konkurranse osv.

At BP driver på slik i små biotek virker bare helt usannsynlig.

2 Likes

Ja forsinkelsen hjelper jo på med tanke på kursnedgangen, men ikke nødvendigvis eneste forklaring.

Som en liten sammenligning, i gråmarkedet prises disse prekliniske dataene og denne pipelinen til Oncoinvent til ca 750 millioner kroner.

På OB prises disse prekliniske dataene til Nano til ca kr 0. Noe til ettertanke?:face_with_monocle:
Hvor er prisen på biotek mest riktig, på børs eller i gråmakedet?

4 Likes

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98093246

Er det bare meg eller viser lav dose alpha37 bedre effekt enn høy dose?

Det som er bemerkelsesverdig er jo at alpha37 er så sinnsykt mye bedre enn dagens standardbehandling Ibrutinib!

Og når vi da vet at feks Oncoinvent sin prekliniske portefølje er priset til ca 750 millioner kroner, så fremstår Nano ekstremt feilpriset/underpriset.

Kunne sikkert skipet ut et nytt selskap med bare alpha37 i pipelinen og notert det for 1 milliard kroner ish.

1 Like

Tror du alpha37 er så bra at det kan prises til 1mrd med kun prekliniske data?

Hvorfor ikke? Sammenlignet med Oncoinvent som prises til 750 millioner, så mener jeg det er en grei pris, Nano kan vise til knallsolide data målt opp mot SoC!

1 Like

Det må du nesten kunne vise til med ett eksempel.
(Gi oss en pekepinn som f.eks. ved når X kjøpte Y så skjedde dette).

1 Like

“Kunne sikkert skipet ut et nytt selskap med bare alpha37 i pipelinen og notert det for 1 milliard kroner ish.”

Da er kanskje 750 mill for Oncoinvent billig siden begge er ferdig med preklinisk og Oncoinvent er 25% billigere enn din spin-off kandidat.

Min spin-off kandidat har bedre data enn din spin-off kandidat😉

Neida, dette er bare en lettbeint sammenligning for å vise at pipelinen til Nano ikke verdsettes noe særlig mer enn 0kr. Se på analysen til DnB, alt handler om Betalutin i 3L fL.

Hadde ikke nettopp det der flyselskapet kjøpt seg opp i Norwegian før det la inn bud?

https://www.dfly.no/iag-har-kjopt-seg-inn-i-norwegian/

Nano er ekstremt billig og Radspherin har svært gode prekliniske data for en indikasjon med dårlig prognose og stort udekket behov - både livsforlengende og palliativt (smertelindrende). Husk også at Radspherin ikke inneholder biologisk materiale og kan uproblematisk gis i repeterte doser akkurat som Xofigo.

1 Like