Problemet for oss TI folk er at vi ikke har oversikt over hvilket handlingsrom selskapet har i forhold til andre alternativer enn emisjon
Helt riktig det. Så det blir jo ekstra spennende å se om det dukker opp en ny løsning ved neste korsvei.
Men hvis det er emisjon som er eneste farbare vei, hvorfor ikke bare klinke til med 50% utvanning og bli ferdig med denne seigpiningen?
Invivo,
Det er fullt mulig å hente for 40% også, men deg må bare godkjennes av oss på en ekstraordinær generalforsamling i tillegg. Dette skjedde jo nylig med NAS, så det er ikke noe problem.
Ja større utvanning men også nok penger en gang for slle frem til data foreligger.
Så det finnes absolutt en løsning i markdet
PCIB gjennomførte en emisjon som var tilstrekkelig stor til at selskapet var sikret driftskapital i mange år fremover. Men selv om emisjonen skjedde på kurs som lå veldig langt under markedskursen da emisjonen ble bekjentgjort så falt aksjen etter hvert ikke bare ned til emisjonskursen, men langt under, og har blitt liggende der i tiden etterpå. Det virker altså ikke som noen vidunderkur å foreta en rask og brutal emisjon i håp om å komme ytterligere fall i forkjøpet. I motsetning til NANO så befant PCIB seg i en kursmessig sterk fase da emisjonen ble vedtatt.
Ved å vente med en emisjon til over nyåret så kan man ha fått på plass flere gode nyheter - eksempelvis flere resultater fra Archer-1 (da kan man raskt være over i den fasen da markedet må ta disse resultatene inn over seg og ikke bare avfeie dem som tilfeldige), forlengelse av mDOR for pasienter med CR, kanskje en positiv oppdatering for rekrutteringen til Paradigme.
Avventing har også den fordel at det øker sjansen for at det finansielle behovet kan løses ved en gunstig partneravtale for deler av markedet. Dessuten vil en sterkt underpriset aksje som NANO alltid kunne ha potensialet til å lokke til seg en eller flere finansielle aktører som kanskje på det nåværende tidspunkt aldri har hørt om NANO. Enkel logikk tilsier at antall potensielle kjøpere i prinsippet er uendelig, mens potensielle selgere er begrenset til dem som sitter med aksjen idag.
Jeg ble veldig overrasket over at de ikke kjørte emi etter R&D, både fordi kursen fikk seg et løft, og at Q4 nærmer seg, og derfor bare er igjen kapital til drift i omtrent 3 kvartaler.
Mulig selskapet hadde håpet på fortsatt økende kurs de påfølgende dagene, og derfor droppet emi når kursen falt tilbake.
Jeg håper de ikke ble satt emi fordi de er i samtale med evt parter.
Vigtigt at huske på, at en pris pr. aktie altid kan halveres indtil man rammer 0,00; der er ingen garantier. Ellers er jeg overordnet enig med dine fornuftige betragtninger.
Dagens kurs er altfor lav til å kjøre emisjon. Jeg tror partnerskap blir mer og mer aktuelt jo lavere kursen går.
Hva tror du hadde skjedd med kursen når de hadde annonsert dette?
Nano har penger til drift i ca 10.2 mnd den 01.10. Dette forutsatt like mye bruk av penger som så langt i 2019.
Kilde:
Hadde vært artig med en spenstig partneravtale. Kan gjøre at sektoren får oppmerksomheten den fortjener. Edit: Har ikke aksjer i Nano pdd
Da begynner det å bli faretruende lite cash igjen i kassen, og det i seg selv vil være med på å presse aksjekursen videre nedover.
Tviler sterkt på at styret og ledelsen tørr å spille et så høyt spill om Nano. Hva skal de gjøre om det kommer et børskrakk på nyåret da? Da snakker vi om å selge høns i regnvær!
Jeg tror de venter med emisjon til desember/januar. Og jeg håper de vil endre guiding tilbake til Paradigme ferdig rekruttert 1H2020.
Er kursen for lav på det tidspunktet så tror jeg partnerskap er mer sannsynlig.
Melding om Breakthrough Therapy Designation kan også ligge i mailboksen i løpet av november.
Jækla ballsy å vente til januar! Jo lengre de venter jo hardere medfart vil nok aksjekursen få.
Ja, det kan bli en fin trigger det, men husk at FT ikke var noe høyadere sånn kursmessig,.
Å vente er selvsagt ikke uten risiko, men det er nok mer å tjene på det enn det man kan tape sammenlignet med utfallet om man kjører en stor emisjon nå. Børskrakk er sjelden når det nærmer seg et presidentvalg, men vil jo alltid være en mulighet. Men selv i “regnvær” vil nok BP være interessert i den porteføljen NANO kan by på. Og siden det er mange mulige partnere så bør man nok kunne unngå å måtte fallby seg. Hvis de som sitter med den største oversikten (BP) ikke er interesserte så må jo konklusjonen være at NANO er en bløff som vi vanlige aksjonærer ikke har evnet å gjennomskue.
Det aller viktigste er, i mine øyne, at de får anledning til å kjøre emisjonen når de ønsker. Tidspunktet som passer best. Kanskje de kommer til å slippe flere gode nyheter på rad over flere uker, og smokke til på toppen. Følgende triggere kan være like rundt hjørnet:
Store triggere:
- ASH(Lisa sa kun at de ikke slipper 37-01 data)
- Paradigme enrolment completed flyttes fra 2H2020 tilbake til H2020
Mellomstore triggere: - DLBCL
- BTD
Små triggere:
EANM etc
Wildcard: Partneravtale
Lurer på hvor mye papirtap folk har i Nano pr i dag. Ikke småtterier skulle man tro.
Mener nedsiden er større enn oppsiden ved å vente. Sett at alt krakker og kursen stuper ned mot 10-tallet, da må det trykkes enda flere aksjer. Kan aldri tenke meg at ledelsen tar sjansen på å tyne dette enda lengre, vil tro de synes situasjonen er ukomfortabel nok som den er.
Sterke Archer-1 data var den største triggeren i mine øyne. Når selv ikke dette evnet å løfte kursen, så står jeg igjen med partneravtale som eneste mulighet til å få et varig løft over 40 kr.
Problemet er at alt preller av på aksjekursen så lenge den finansielle situasjonen er såpass svak og uavklart.
Wildcard:
Partneravtale kommer nærmere og nærmere for døren dess lengre tiden går uten pengepåfyll.
For alt det vi ikke vet, så er nettopp denne kontrakten de jobber med og er avslappet med tanke på emisjon.
Hvem tør å sitte på perrongen?
Det er mitt håp også!
Men da er jeg usikker på om de hadde giddet å kjøre R&D-dagen.
Men partneravtalen trenger jo ikke utelukke emisjon, men om partner+emisjon kommer samtidig, så kan nok kursen settes over børskurs.
Akuratt det med partneravtale er det for mange her som snakker om og virker som det vokser på trær. Nano kan ikke bare velge, og en annen ting er jo at kursen detter jo på grunn av oss/markedet - dette øker jo ikke sjansene for en avtale da de like godt kan kjøpe nano for samme sum…