Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Masser av uenighet her om hva som sikrer oss finansiering frem til read out. Men jeg personlig ber Bravo om at om han nå først skal hente, å hente NOK til å sikkert nå paradigme read out. Dette er den store målestokken og denne er den vi kan profitere på etterpå. Hente mer penger for utvikling, lisensiering eller salg av nano. Dette er da ca H2 2021 ser jeg for meg.
Så med 440m i dag, så må de få hentet ca 800m - 1 milliard for å komme seg uanstrengt til og ha litt ekstra til august 2021.

800m/25kr = 32m akjser
Total mengde aksjer etter = 85mill

1mrd/25kr = 40mill akjser.
Total mengde aksjer etter = 93mill
Er mye men går jo :grimacing:

Hva tenker folk?

3 Likes

Da reiser kjærringa …:rofl:

2 Likes

Jeg hadde helst sett at de gjorde dette og la alt som heter emisjoner bak seg fra til paradigme er ferdig. @InVivo har vært inne på dette og er egentlig ikke så dum tanke. 93 mill aksjer med AA bør fortsatt gi en kurs på et par hundre kroner minimum.

3 Likes

Det hadde vært katastrofe å gjøre ett slik grep.

2 Likes

Jeg synes det høres fornuftig ut. Og jeg synes det er like greit å få det gjort med en gang.

Utvanningen er selvfølgelig veldig brutal, men det er ikke noen andre realistiske finansieringsmuligheter på nåværende tidspunkt.

Da blir man kvitt emisjonsspøkelset og får arbeidsro. Så kan man hente mer penger hvis man fortsatt ønsker å kjøre løpet videre alene, evt ha gode forhandlingskort ovenfor en eventuell partner. Dette forutsetter selvfølgelig at paradigme blir en suksess.

1 Like

Jeg tror ingen av de større aksonærene er villige til å gå med på en slik utvanning. Håper virkelig ikke noen synes dette er en god løsning.

1 Like

Men hva er alternative @Montebello? 10 % utvanning nå, 10% utvanning til påske osv. Det tar også knekken på oss

Det er jo ofte de som kommer best ut av det, de sitter på kapital og beholder sin eierandel ved en rettet emisjon.

Men jeg er enig i at det ikke nødvendigste er lett å få til en så stor emisjon til en god kurs.

Edit : Og det er ikke som om alternativet som @Sleeperts skildrer er noe bedre. Det er et langt verre alternativ, for da har man emisjonsspøkelset lurende konstant.

Tror dere virkelig ingen vil være med å ta sjansen når Paradigme er ferdig innrullert, og at ingen selskaper er interessert å pipelinen til selskapet?

Selskapet har som strategi og utlisensiere produktet i Europa og kjøre løpet selv i USA. Jeg tror de absolutt har mange flere alternativer enn en slik utvanning som dere beskriver. Hvis kursen stiger til 50 kr, så har plutselig momentumet snudd fullstendig. Akkurat nå er alle pessimister, men jeg tror det raskt kan snu.

5 Likes

Hvordan mener du at de skal sikre seg kapital?

Kjøre seg tomme for cash, så begynne å forhandle? At alle evt er innrullert er jo fint det, men det er jo resultatene man kan ta informative avgjørelser på.

Ikke hør på denne gjengen. Investere skal man, men å være med på å gi selskapet penger til å fortsette driften, det skal man for guds skyld ikke. :joy:

2 Likes

Ledelsen og styret har mandat til 20% utvanning nå.

10% utvanning på dagens kurser gir knapt penger til drift i et kvartal.

Hva mener du egentlig med denne @Fornybar?

Skjønner ikke helt hva du mener? :slightly_smiling_face:

Det var nok ironi :slight_smile:

@Fornybar ønsker en emisjon.

Kan godt bli med på en emisjon, det har jeg vært med på 2 ganger allerede i Nordic Nanovector. Det å kjøre en emisjon på dette tidspunktet og på denne kursen derimot, det er jeg sterkt imot.

Hvordan ser du for deg at de skal de sikre videre drift uten en emisjon?

Det er mulig å låne penger. Det er mulig å utlisensiere deler av pipelinen. Det er også mulig å vente med emisjon til et bedre tidspunkt. Det er også et alternativ å se på muligheten for et salg av hele selskapet hvis det er noen som allerede har vist interesse.

Jeg tror emisjon er mest sannsynlig utfall, men at jeg selskapet har mer å tjene på å vente til nyåret.

2 Likes

Låne penger er vel ekstremt usannsynlig og urealistisk, det hadde uansett vært til en ekstrem rente.

Utlisensiere piplinen krever at noen er interessert i dette og i tillegg må de få en ekstremt bra avtale. Ingenting tyder på at det vil skje.

Vente med en emisjon er selvfølgelig en mulighet. Men man vet ikke om det kommer et bedre tidspunkt. Samtidig kan de ikke vente noe særlig lenge, for kassa tømmes raskt og med en tom kasse har man dårlige kort på hånden. Men å vente noen måneder er selvfølgelig fint mulig.

Salg av selskapet er en mulighet, men det forutsetter at noen er interessert. Avtalen vil selvfølgelig være langt dårliger nå, enn evt etter positiv read out på paradigme.

Jeg synes alle forslagene dine er drømmerier og urealistiske. Med det å vente noen måneder med en emisjon som et hederlig unntak.

Når markedsverdien er så lav som den er i dag, så blir andre alternativ enn emisjon mer og mer fristende både for oss aksjonærer og for ledelsen. Derfor tror jeg at sannsynligheten for et partnerskap er mye større enn da markedet verdsatte selskapet til 5 milliarder. Fortsatt er sannsynlighet for et partnerskap relativt liten, men jeg ville ikke kalt det drømmerier. Samme gjelder også eventuelt salg av selskapet.

Jeg tror uansett en emisjon med utvanning på 20% på dagens kurs er siste løsningen man går for. Kan finne eksempler på at selskaper som er i utviklingsfasen får lån med ok vilkår, spørsmålet om det er aktuelt for Nano kan jeg ikke svare på.

5 Likes