Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Hehe, Montebello…
hvorfor tror du kursen ligger der den er i dag? Høres ut som du tror jo lengre man venter jo høyere kurs får man - men det er bevist lenge nå at det ikke skjer. Er jo få/ingen nyheter som er planlagt å dra opp kursen heller - nå som archer er kommet på 3 pasienter og mdor på Lymrit.

Videre så er markedet svært ustabilt, OSE på nesten all time high, og spør du meg blir jeg heller ikke overrasket om vi får en liten/større resesjon mellom i dag og H2 2021, så få de pengene inn nå sier jeg bare.

Er 100% opp fra 25-50kr som 100-200kr så skal ikke være noen dealbreaker dette. Nano må jo ha penger!

Utlisensiering tviler jeg stort på da man må bruke like mye penger nesten som å kjøpe nano på dagens mcap. Og oppkjøp, skal noen by 15mrd for nano i dag?? Eeh nei.
Vil vi selge for 5mrd, eeh nei.

2 Likes

Det var voldsomt så negative folk hadde blitt på så kort tid :slight_smile: Ting kan endre seg raskt Solux. Vi får bare vente å se hva utfallet blir.

1 Like

Nå kjenner jeg ikke til emisjon reglene og heller ikke praksis.

Men si at Nano vil ut og hente 500 mill og et stort selskap vil inn med høy andel. Man legger ikke inn bud på kurs? Man må vel jekke opp prisen noe for å ikke bli en av mange?

Fordi?

Feks, Endocyte ble kjøpt for 17-18 mrd kr, og hadde estimert peaks sales på 600 millioner dollar og launch 2021.

7 Likes

Det er hasardspill å vente til nyåret med emisjon. Selskapet er presset og den vanskelige finansielle situasjonen medfører at aksjekursen ikke reagerer på positivt nytt.

Ledelsen og styret er nødt til å tenkte nytt for å løse denne situasjonen. Emisjon på feks midten av tyvetallet gir så lite kapital at det bare tar 3-4 måneder før behovet for kapital dukker opp igjen.

Trom sammen til en EGF, kjør 50% utvanning. Da har Nano over 1 milliard i banken og ledelsen får midler til å få liv i pipelinen.

Frem til den finansielle floken er løst, så tror jeg ikke det er mulig å friste nye investorer til å kjøpe Nano-aksjer.

3 Likes

Man kan kjøre en 20-30 % fortrinnsrettet emisjon for å sikre finansiering i et noen kvartaler slik at man har paradigme-data og archer-1 klare, da blir ingen utvannet om de ikke vil og man har mye bedre forhandlingskort ift partneravtale…

4 Likes

Dere forutsetter jo med dette forslaget at en partneravtale er uaktuelt. Jeg mener det beste er å kjøre en 20% nå, og så en partneravtale neste år når vi har interrim på paradigme.

1 Like

Sånn går no dagan… :yawning_face:

Og hvis du ikke får partner da heller, enda en 20% på lavere kurs igjen? Og en etter det igjen? Det funker ikke, blir en dødsspiral med stor fare for å ende som pennystock.

Nei, gjør det som skulle vært gjort for lenge siden, fyll opp kassen skikkelig, ta en 50% utvanning på 30kr og bli ferdig med det.

Jeg har et forslag;

Ta på dere øretelefoner med støyreduksjon og sett dere ned på et sted dere trives godt.
Lukk øynene, len dere godt tilbake, ja og skru gjerne av lyset.
Finn på forhånd frem til siste Radforsk pod med Bravo og trykk play. Juster lyden til den blir rimelig komfortabel og bare nyyytttttt alt som blir sagt der.

Hvis man har litt fantasi på toppen av d hele og kanskje vil komme til å se lyset i løpet av seansen, ja så vet man hvor dette bærer til slutt:

TIL HIMMELS!!! :heart::facepunch::heart::facepunch: godtfolk, TIL HIMMELS

Litt mere positive nå???

19 Likes

Det var ikke sperre på 29,60 i dag. Bare jeg som kjøpte noen tusen og andre som hang seg på.

Eventuell emisjon må komme nåværende aksjeeiere i Nano til gode.
Rabatt til de som allerede eier og kan kjøpe mer til god pris. Dette kan gjøres uten at kursen går ned. Jeg er optimistisk på Nano sin framtid. Vi bør snart her gå noen blå dager i møte.

OK, @InVivo. @jajaja sier også at det ikke var noen sperre. Bare han og noen andre som kjøpte. Men det dukket opp to bolker med over 10.000 aksjer der.
Spikermatter.
Jaja, Er en stund til mid 2020.
Takk @Tixis, for lystips.:bulb:

Bravo fikser noe til slutt… Et par spesial investorer (fond) kommer inn og tar plass til en betydelig høyere kurs en i dag.

Det ordner seg dette.
Men det tar jo tid… og mye frustrasjon underveis dessverre.
Alle scenarier er plausible, men personlig tenderer jeg mot å tro på:

• enten kjører Bravo en emisjon i begynnelsen av desember ifm Ash og mulige andre triggere.
  • eller så lander han en avtale i ett eller flere områder utenfor US før jul, med fortsatt sannsynlighet for emisjon 1h2020. Men da på en annen kurs, som følge av partner og interim.

Da kommer huma opp igjen, dlbcl går i klinikk/ mulig kombo. Alpha37 går i klinikk.
Solen skinner, og når paradigme kommer i mål, er det faktisk allerede helt andre data vi venter på.
Forhåpentlig er det pdt også en helt annen verdsetting på selskapet.

Hvis ikke, er det kun oppkjøp eller genererte inntekter som kan endre utviklingen.

Hvem vet?

Det kan snu på veldig kort tid.
Er det en ting man har lært om bio/ Nano, så er det vel det?

3 Likes

Det er sikkert!
Plutselig så blir Nano kjøpt opp for 2-300 kr pr aksje :stuck_out_tongue:

1 Like

Helt enig.
Man må huske på at dagens situasjon er på mange måter en negativ spiral. Lav kurs gir stor utdannende effekt ved emisjon. Det er noe alle forstår. Det bidrar sterkt til å holde kurs lav. Ingen vil betale dyrt for en aksje når emisjon “må komme” i løpet av kort tid. Selvforsterkende effekt der altså.

Dernest er det bare tull å kjøre en 10-20% emisjon på lav kurs. Det vil gi fryktelig lite kroner i kassen , som igjen rekker til kun få måneder med drift. Glem ikke at cashburn også vil øke fremover. Det koster fort 38-40 MNOK å kjøre en emisjon hvis man regner inn kostnader til tilrettelegger, legal, VPS , bank, finans- og transaksjonskostnader mm. Henter de 400 mill forsvinner typisk 10% i bare tullball og konsulenthonorar.

Nettopp av denne grunn har jeg satt meg på utsiden av gjerdet i påvente av emisjon. Jeg satser på å kjøpe tilbake NANOaksjer billigere etter emisjoner som kommer.

Risikoen for at noen trekker en partneravtale opp av flosshatten i q4 2019 eller q1 2020 holder jeg for svært liten. Faktisk nær usannsynlig. Hvis det skulle skje går jeg glipp av oppturen, ingen skade skjedd. Slår mitt case til vil jeg kunne øke min NANO beholdning med 20-40% i forhold til jeg gikk ut. Det er også noe å ta med seg. På lang sikt blir jo dette bra.

Min vurdering er at det kommer en 20% emisjon rundt kurs 24-25. Enkelte store aksjonærer garanterer for emisjonen, men lar seg vanne ut hvis muligheten byr seg. Tenker spesielt på st HealthCap ved tidligere liknende situasjoner villig har latt seg utvanne, stikk i strid med hva jeg personlig forventet. Så omsettes aksjen rundt 20-24 i noe tid før den stiger igjen.

Bravo har en historikk som viser at han henter penger hyppig og med begrenset omtanke for oss småaksjonærer. Det er en faktaopplysning, slik min datter på 7 år sier.

4 Likes

Dette ser jeg gjerne en kilde på, @SverrO.

Mine tanker er at ingen av oss her på forumet kan spå utviklingen i selskapet, men at det er veldig lett å trylle fram noen prosenter her og der.

@Chrkni hva gjør din mening om Nanos partneravtalemuligheter verdifull egentlig? Har du gjort noe research på området eller plukker du bare opp utsagn fra andre her?

@InVivo DLBCL fase 1 er klare om noen måneder. De dataene vil selvfølgelig bli brukt i en eventuell emisjon, men gir også mer leverage ifht samtaler om partnerskap.

Partnerskap PLUSS emisjon er ikke dumt det heller, gutter. Og det begynner å nærme seg eneste mulighet for å skaffe nok cash.

3 Likes

Hvis vi ikke får partner trenger man bare en emisjon til. Den kommer forhåpentligvis ved readout og kurs på 200 kr :wink: Jeg tar heller sjangsen på en emisjon nå og mulighet for partner eller en emisjon til, enn massiv utvanning som foreslås her. Tror ikke majoriteten ville gått med på det uansett?

I motsetning til de som er livredd emisjon har jeg kjøpt på lavt 30 tallet. Tenker å kjøpe mer på 25 om den kommer dit. Blir bra til slutt uansett og som @Fornybar sier, ingen vet hvor haren hopper. For alt vi vet kommer det en alternativ løsning før jul og man står der og angrer på at man ikke lastet under 30 :wink:

3 Likes

Hvis du er så interessert i NANO som du utgir deg for så tenker jeg at dette er informasjon du allerede kjenner til. Søk opp tidligere emisjoner hvor Bravo er tamburmajor. Du kan umulig mene at dette er ny informasjon for deg?

Ja, det er lett å slenge ut noen prosenter , kursmål og millioner. Og, tilsvarende lett å kreve kilder på informasjon som er lett tilgjengelig ved enkle Google søk og uten substans i egne innlegg rakke ned på andres ærlige funderinger.

Jeg synes NANO er et krevende case å være investert i. Det må være lov å si det. Krevende, men like krevende å sitte helt på utsiden. Fryktelig krevende.

1 Like

Dette emnet er midlertidig stengt grunnet et høyt antall varslinger fra fellesskapet