Helt enig.
Man må huske på at dagens situasjon er på mange måter en negativ spiral. Lav kurs gir stor utdannende effekt ved emisjon. Det er noe alle forstår. Det bidrar sterkt til å holde kurs lav. Ingen vil betale dyrt for en aksje når emisjon “må komme” i løpet av kort tid. Selvforsterkende effekt der altså.
Dernest er det bare tull å kjøre en 10-20% emisjon på lav kurs. Det vil gi fryktelig lite kroner i kassen , som igjen rekker til kun få måneder med drift. Glem ikke at cashburn også vil øke fremover. Det koster fort 38-40 MNOK å kjøre en emisjon hvis man regner inn kostnader til tilrettelegger, legal, VPS , bank, finans- og transaksjonskostnader mm. Henter de 400 mill forsvinner typisk 10% i bare tullball og konsulenthonorar.
Nettopp av denne grunn har jeg satt meg på utsiden av gjerdet i påvente av emisjon. Jeg satser på å kjøpe tilbake NANOaksjer billigere etter emisjoner som kommer.
Risikoen for at noen trekker en partneravtale opp av flosshatten i q4 2019 eller q1 2020 holder jeg for svært liten. Faktisk nær usannsynlig. Hvis det skulle skje går jeg glipp av oppturen, ingen skade skjedd. Slår mitt case til vil jeg kunne øke min NANO beholdning med 20-40% i forhold til jeg gikk ut. Det er også noe å ta med seg. På lang sikt blir jo dette bra.
Min vurdering er at det kommer en 20% emisjon rundt kurs 24-25. Enkelte store aksjonærer garanterer for emisjonen, men lar seg vanne ut hvis muligheten byr seg. Tenker spesielt på st HealthCap ved tidligere liknende situasjoner villig har latt seg utvanne, stikk i strid med hva jeg personlig forventet. Så omsettes aksjen rundt 20-24 i noe tid før den stiger igjen.
Bravo har en historikk som viser at han henter penger hyppig og med begrenset omtanke for oss småaksjonærer. Det er en faktaopplysning, slik min datter på 7 år sier.