Sånn, klarer vi å oppføre oss som mennesker?
Ettersom selskapet enda ikke har hentet penger, så er det vel sannsynlig at det jobbes med én eller flere partnere.
På det stadiet selskapet er nå, så tror jeg det mest akttuelt at en partner spytter inn X antall millioner i selskapet og får en stake på X % nå for å sikre videre drift frem til første av flere milestones fra 2H2020. Emisjonen vil trolig skje på eller over børskurs siden de da får en betydelig stake i selskapet som, alternativt, gjennom et kjøp i markedet ville dratt kursen betydlig opp.
Dette vil betydelig de-riske dette caset og gi aksjen et solid løft. Er derfor ikke så bekymret for en ny emisjon langt under børskurs.
Noen spør hvorfor en eventuell BP heller ikke bare kjøper nano da. Et slikt forsøk vil selvsagt bli avvist fra styret i dag, og styret vil heller forsøke å bruke dette til å sikre finansiering av driften frem til de er cash-positive på driften.
Enig @JHF2 - jeg tror folk slites mellom å være på utsiden ifht. partner og innsiden ifht. emisjon.
Okke som ligger vi inne med en daily higher low nå, og gode utsikter til videre oppgang.
Vipps så er vi over 30 igjen
Finner det litt underlig at jo lavere aksjen faller jo sterkere synes iveren å være etter en massiv emisjon. Kan ikke se at det ble noen stor kursmessig suksess for PCIB å sikre driftskapitalen for mange år fremover, og det blir jo desto mer påfallende når deres utgangspunkt var et svært høyt kursnivå forut for emisjonen.
Hvorfor skal man utvanne et selskap mest mulig på et lavest mulig nivå? Det er ganske utforståelig for meg. Det blir som å kutte av seg armen når man har fått flis i fingeren i redsel for hva denne flisen kan føre til av uhumskheter.
Vi har akkurat fått de Archer-1-resultatene vi har drømt om. Nå virker det som folk har våknet fra et mareritt istedet. Riktignok overser DNB glatt disse oppsiktsvekkende resultatene, og gir dem ingen vekting i det hele tatt (bortsett fra pen omtale). Likevel opererer de med kursmål 85, noe som i seg selv burde legge en demper på iveren etter å dumpe selskapets aksjer på 20-25 kr.
Selskapet burde gå ut og si at det er uaktuelt med emisjon på dagens kursnivå (noe som vil dempe håpet om superbillige aksjer og kanskje medføre at flere hopper på den muligheten som allerede ligger der til en billig inngang), og at emisjon først aktualiserer seg etter årsskiftet. Tatt i betraktning det kursnivået vi beveger oss i for tiden bør kun partnerskap være en aktuell problemstilling, og jeg tviler ikke på at det finnes interesserte parter - ikke minst etter at vi fikk dryppene fra Archer-1. Pust med magen så går dette bra.
Så langt ingen lykkelig dag for shorterne forresten.
Akuratt dette med partneravtale tror jeg tas litt lett på igjen av mange.
Absolutt en mulighet men enig med flere og SverrO som ser dette på som slim to none sjanse, for det er det jo også?
Tenker også hvorfor skal nano ville det? Gi bort pipe, royalties allerede nå - rett før The big bang?? Bare for «småpenger».
I mitt hode er dette enkelt, men vet mange her bruker partneravtale til å holde motet oppe. Det skal jeg ikke ta fra folk, da det faktisk kan skje. Men ser emisjon som 98% sansynlig innen jul og partneravtale 2%.
Det kan du si, men det har ihvertfall stabilisert kursen og selskapet kan konsertere seg om hele sin pipeline. Og emisjonsfrykt vil ikke ødelegge en eventuell oppgang grunnet gode nyheter.
Nettopp, men det skaper ingen varig oppgang grunnet lav kontantbeholdning. Bedre å rydde skikkelig opp nå, så får selskapet kanskje payback for Archer-1 data og read out Paradigme.
En pingleemisjon når som knapt dekker til drift i et par kvartaler løser ingenting, da står selskapet i samme situasjon i q2 2020.
Så hvis ikke partner er en mulighet nå, så hadde jeg håpet på en større emisjon nå enn x-antall små emisjoner frem mot 2021.
Snitt nå , 40,5792 kr … Ikke si noe til kjærringa !!!
Foretrekker partneravtale nå fordi jeg tror det vil bidra til å synliggjøre verdiene og på den måten snu kursutviklingen. Så kan man evt. Kjøre emisjon på en høyere kurs nærmere launch.
Som sagt tror jeg de hadde trykket på knappen på R&D-dagen om de ikke hadde jobbet med en konkret avtale. De har aldri nølt med å hente penger tidligere så fort aksjen har hatt et lite positivt momentum.
Kan vi ikke bare legge denne emisjonspraten død nå og vente og se hva som skjer? Vi kommer ikke lenger av å diskutere dette frem og tilbake her.
Ja, men til nå har strategien vært i norsk biotech tidlig fase å vente lengst mulig med partneravtale pga risk/reward. Det er nok en del aksjonærer som er misfornøyd med dette valget fordi verdiene ikke blir synliggjort da og man må bli med på emisjoner som settes ofte lavere og lavere. Akkurat det er litt rart pga. LOA øker, men slik er situasjonen i Norge.
Fantastisk! Nei dette er gutteklubben grei så lenge du ikke sier noe til min heller
Min mening er at vi må gi Archer-1 dataene tid til å synke inn i markedet. Jeg tror på ingen måte at den drivkraften som er knyttet til disse dataene er tatt ut i markedet allerede, og markedet er vel heller ikke dummere enn at det forstår at gitt et annet kursnivå så betyr ikke emisjon nødvendigvis krise. Selv på DNBs alt for konservative kursmål på 85 kr ville en emisjon gi utvanning som vi kan leve godt med. Og glem ikke at når eventuelle partnere ser på hva NANO har å tilby så er emisjoner ikke det som er mest relevant da poenget vil være å unngå emisjoner. Partnere vil være mest fokusert på risk/reward knyttet til de ulike objekter i porteføljen.
Ja takk gjerne!
Som @JHF2 sier, vi kommer ikke lengre her. Nå må vi bare vente å se hvilken løsning styret går for.
Det er 99% sikkert at de venter med emisjon til de kan ta den samtidig som de annonserer partner for EU. Partner er omtrent 90% sannsynlig at kommer etter DLBCLresultatene.
Upfronten vil i mine øyne, med høy sannsynlighet, dekke en så stor del av kapitalbehov frem til launch at emisjonen vil kunne være på maks 20%, 98% sikkert på en mye høyere kurs enn nå.
Folk er negativ, det er forståelig. Men, Rituximab har ORR 48% og CR 10% i refractory 2L FL. 3 av 3 har CR med Betalutin! Markedet kommer til å skjønne hvor sinnssykt dette er. Vi må bare få fiksa denne j… finansieringa så vi kan komme oss videre.
«
The pivotal phase II trial tested rituximab monotherapy in refractory or relapsed FL in 166 patients. The overall response rate (ORR) was 48% with a complete response (CR) rate of 10%
«
Og når emisjonen ikke kom nå under R&D dagen så kan d jo være at de pr dd forhandler med en partner og føler seg komfortable med at d er i boks ila noen uker
Kudos for ett solid stykke sannsynlighetsberegning
Antar du følger insiderchaten og tok poenget mitt
Siden du sier det er 90% sansynlig så må du jo nesten vite noe? Hvordan kommer du frem til dette?
Ikke slik jeg ser situasjonen.