Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er vel ganske sannsynlig at de fleste som kjøper NANO nå er inneforstått med at de kanskje må være med på en emisjon?

Det kan ikke være mange som er dumme nok til å gå inn uten den forutsetningen.

Men til hvilken kurs en eventuell emisjon kommer på kan ingen vite.

2 Likes

Dersom det kommer en 40 %utvannede emisjon på dagens kurs, dette medfører at selskapet har kapital til neste to år. Med tanke på at nesten alle skribenter har tro på suksess til slutt forutsatt tilstrekkelig kapital. Hvordan forventer du at kursutviklingen blir etter den gjennomførte emisjonen ?

Ok, kan tegne opp noe jeg betegner som et scenario i den bearish enden av hva som kan rettferdiggjøre å sitte med aksjer i NANO i dag, men at det kommer en emisjon med 20% utvanning og betydelig rabatt i morgen:
(rundet av et par tall)

I dag:
Antall aksjer 55 000 000
Børsverdi 1 596 259 909

11 millioner nye aksjer til 22 kroner gir 242 millioner inn på konto

Status etter Q3, ved en tenkt ny kurs på 20 i november:
Antall aksjer: 66 millioner
Market cap: 1,3 milliarder
Cash etter q3: 590 millioner

Runway frem til ca nyttår 2020…

Hvis det nå plutselig skulle lande en partner, så burde det ta market cap tilbake til 6 milliarder. Så da snakker vi en 5-ganger fra det kjipe nivået, og et oppkjøp på 12 milliarder så snakker en om en 10-ganger.

Ikke på langt nær så pent som vi drømte om i 2016, men fremdeles en suksesshistorie.

Og jeg må jo si jeg har troa på at 100% Complete Response i Archer burde borge for at en ikke trenger å gå på en sånn smell.

Med partneravtale på plass ligger det også til rette for å se på at selskapet kan utstede en obligasjon for ytterligere finansiering.

11 Likes

Det er ca. dette scenarioet (emisjon + partner neste år) mine nåværende kjøp er basert på. Kan selvfølgelig ikke vite men tjener penger på det uansett forutsatt mcap 5-10x over dagens kurs.

4 Likes

Er uenig i din verdsettelse på 5x for partner. Ofte snakker vi ikke noe særlig mer enn 100-1mrd i cash up front fks. Da går ikke nano 5x nå dette er penger de brenner frem til neste data punkt.
Og ingen selskaper kjøper nano for 12 mrd på Lymrit… drømmer du? Uten å være sarkastisk.

Edit:
Runway frem til 2020 er heller ikke nok for nano, da dette er tidspunktet de er tomme og data er ansett ferdig. Så 20% holder rett å slett ikke er mitt syn når rekruttering viser seg å sinke litt.

Jeg mener slett ikke jeg drømmer. Tvert i mot mener jeg nano fort kan være verd både 20 og 30 milliarder i et bullscenario.

Basert på hva assets har gått for i m&a markedet

7 Likes

Ja jeg er enig, men veien til den verdsettelsen er jo laaaangt fra NÅ scenario. Som du maler her over. Så blir jo fort litt villedende å snakke om dette når vi ikke engang har sett en pasient på paradigme.

Et nå scenario for meg kan fort bli 15kr med 40% emisjon. Og verre med enda mer utsettelse. Som sagt bear case.

Men jeg ser for meg 40% emisjon på 20kr som natural case og gode paradigme data. Hvor vi filer som planlagt i 2021. Etter dette er umulig å spå

Det er vel derfor Savepig beskriver det som et bullscenario

2 Likes

Så var det bear case jeg retter kritikk om. 12 mrd i dag… nei.

Han skrev vel strengt tatt 6 mrd. ved partner?

Leser folk? Han skrev 6 ved partner og 12 ved oppkjøp? :sweat_smile:

Hvorfor ikke?

Hva, rent konkret, er det du, som i går sa du ikke kunne noe om biotek, mener gjør at NANO IKKE er verdt 6mrd hvis de får en partner rett før readout av hovedstudien som skal gi de markedstilgang?

Gi meg regnestykker, LOA, TTM, diskonteringsrente, forventet cash flow, any thing.

Please?

Pleeeease

12 Likes

Forskjell på biotek og selskaps/finans forståelse. Det var jeg tydelig på sist også det, så virker som du ikke kan den forskjellen?
Jeg sier bare at det ser sjeldenhetene til at en partner gir nano noe mer enn 1mrd up front som mile Stone payment på paradigme
Data, og om gode så en ny sum. Så om dette skulle kommet i morgen så skal jo dette indirekte fjerne risiko og øke verdsettelse med 1 mrd. Ergo 2,5mrd mcap, mulig premium på 3.

Dette er ikke mer en 2x dagens og nå legger jeg godviljen til selv som aksjonær.

Ingen kjøper nano for 10x mcap på fase 1 data, de har ikke løst kreftgåten. Så ærlig og realistiske må nå vi alle være.

Jeg vil nesten si at jeg måtte være direkte åndssvak om jeg skulle sitte med nanoaksjer på konto i dag uten å ha såpass troen på caset, gitt normale regler for risk/reward

9 Likes

Algeta er jo et godt eksempel.
De fikk disse up front/milde stone payments fra Bayer tilbake i sin tid… og dette var i et senere stadige enn Nano som dermed ofte vil si mer penger også. Bare for å gi et tall og indikasjoner:

In December 2012 the first complete submission of a dossier seeking marketing approval for radium-223 triggered a EUR 50m (NOK 366m) milestone payment to Algeta from Bayer. The payment was received in the first quarter 2013.

In May 2013 the first commercial sale of a dose of Xofigo triggered a EUR 50m (NOK 376m) milestone payment to Algeta from Bayer. This milestone payment was received during the third quarter of 2013.

Du ser jo over her at det IKKE er normale regler som gjelder. En økning i cashbeholdning vil kun øke kursen tilsvarende og vil ikke føre til en mer reell verdsetting av pipeline SELV OM lav cashbeholdning er så og si det eneste som holder kursen nede per dags dato.

Løst gjengivelse av @solux sin post over.

3 Likes

Host gjerne opp et svar på det over før du rakker ned på min kompetanse. La godviljen til på en mrd, bare for å spille ball. Men den punkterer du greit

@Savepig, dette jeg mener. Du har stor tro, men troen din hjelper ikke andre sine investeringer eller faktum av caset. Men tro hjelper deg til å holde ut :slight_smile:

Jeg ser heller ikke hva som er urealistisk med 12 mrd. mcap ved evt. oppkjøp basert på data ved readout. Dette forutsetter dog at kursen er langt høyere enn 30 kr, slik at premien blir ca 50%-ish. Synes det fremdeles er billig mtp. Nanos pipeline av potensielle synergi-kandidater, medisiner til x-antall indikasjoner og et management team i øverste divisjon.

3 Likes

Nocturne… er jo ingen som har nevnt 12 mrd etter paradigme, vi snakker nå. Før.

OK. Da misforstod jeg. Min innvestering er uansett basert på endgame hvor mcap ligger nærmere Algetas, hva nå enn det ender på :wink:

2 Likes