Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Når man ser markedspotensiale i 3FL alene så vil jo det kunne forsvare et oppkjøp i størrelse +/- 2 milliarder dollar.
Legg til 2FL og eventuelt 1 FL, som vel kombo Betalutin-Rituximab har muligheten til å kunne komme seg inn på, så snakker vi summer!
Og innen MZL er det vel også et veldig stort marked, hvis de behandler 20-40 pasienter til der, i tillegg til safetydata på 150-200 pasienter, så er det vel en mulighet for godkjenning innen MZL også?
Angående DLBCL så har vi ikke data å forholde oss til enda, så den får være enda en potensiell joker :+1:

5 Likes

Ingen er uenig i potensial og etter paradigme data. Men kursen ligger nede på grunn av FØR scenarioet. Er vel det vi alle er interessert i og diskuterer nå?

Klarer de å behandle 6000 pasienter i året innen flere linjer, gange f.eks 120.000 dollar pr behandling ( et tall som er brukt mye)
så snakker vi vel en årsomsetning på over 6 milliarder kroner, det er vel det potensialet BP ser etter, dvs hva klarer de å kapre av markedsandeler med et såpass knakende godt produkt som Betalutin er, og med den milde bivirkningsprofilen i tillegg?

1 Like

Senere stadier??
Nei, det stemmer ikke… Algeta hadde snaut begynt sin pivotalstudie og hadde ingen tall derfra da avtalen kom… Nano vil ha interim-tall fra pivotalstudien om 6 mnd. De har avlesing av sin pivotalstudie om 12-18 mnd. og søker sin første godkjennelse om 15-21 mnd (first complete submission of a dossier seeking marketing approval)…
I tillegg vil de da ha i gang en laaangt bredere pipeline enn algeta hadde… fase 3 2.linje nhl, fase 2 dlbcl, antagelig pivotal fase mzl, i tillegg til planlagt oppstart av kliniske faser for alpha-37 (sammen med orano med) og humalutin…
Kan i tillegg nevne at Euro og Dollarkursen er langt høyere i dag…
De første poengene taler for en bedre avtale med langt høyere up-front og høyere royalty enn algeta fikk ved sin avtale og de andre poengene taler for en (langt) høyere verdsettelse ved oppkjøp…

32 Likes

Eeeh,nei?
Har vært investert i over 2 år nå, og er fremdeles en langsiktig investor.
Skulle gjerne sett kursen på 70-120 kr etc allerede nå, men det er KUN sluttsummen på kassalappen som teller for meg, dvs beløpet på et oppkjøp jeg føler meg rimelig sikker på kommer.
Eller en lukrativ partneravtale ala Algeta muligens, at Nano beholder EU, Asia osv, og deler USA 50-50 med et stort BP.

5 Likes

Regurgiterer Novartis tall:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-03/novartis-ceo-s-50-billion-worth-of-deals-was-just-the-first-act

3,9 milliarder USD for AAA:
https://www.globenewswire.com/news-release/2018/01/22/1298427/0/en/Advanced-Accelerator-Applications-Announces-Completion-of-3-9-Billion-Novartis-Tender-Offer.html

2,1 miliarder USD for Endocyte

8 Likes

Har spesifisert det bedre nå: Jeg mener at all prekommersiell biotech er så høyrisk at man må ha et case som gir betydelig avkastning for at man skal kune rettferdiggjøre å sitte med aksjen.

et scenario i den bearish enden av hva som kan rettferdiggjøre å sitte med aksjer i NANO i dag

1 Like

Nei, Bayer og Algeta inngikk avtale september 2009, ca 4 år før market approval i EU.

Nano er mye nærmere markedet nå enn hva Algeta var da de inngikk avtale med Bayer.
Så i følge din logikk bør Nano kunne inngå enn bedre avtale enn hva Algeta fikk.
I tillegg kommer fordelen av en mye svakere krone per i dag.

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html

https://oslocancercluster.no/2013/11/15/bayer-with-marketing-approval-in-eu-for-algeta-developed-drug/

6 Likes

Nano har faktisk også pt. en bedre kapitalsituasjon og mer selvstendige muligheter enn et mer kapitalpresset Algeta hadde.

3 Likes

Vi hadde en gjennomgang av alegtas kurs, market cap og pengebeholdning da avtalen med Bayer kom på insiderchaten i dag.

Konklusjonen var positiv med nanoøyne, vil jeg si.

4 Likes

Her raser det på med motsvar, men ser ingen tall?
Vi snakket om å unngå en større emisjon Invivo så mer en 1 mrd kan man jo ikke forvente. Og dette er jo BULL case.

Jeg står fortsatt å tror at emisjon kommer og at Nano ikke selger seg billig enda. Eller at tilbud og oppkjøp ikke gir nok på nåværende tidspunkt. Skulle gjerne svart mer og mer konkret på de svar jeg fikk. Men nå er det CL på tvn😄

Hva er det for tullprat? Du har fått mange eksempler og tall her, feks fra meg og Savepig.

Et annet moment du helt utelukker er at det for en potensiell partner/kjøper av Nano vil være gunstig å komme inn så tidlig som mulig for å maksimere verdien av pipelinen til selskapet.
Det taler i sterk favør for at BP kommer på banen ASAP.

Noen tall du kan gruble på, Novartis kjøpte Endocyte for 2,1 mrd dollar. Forventet launch av hovedproduktet er da i 2021 og hadde ved bud et estimert peak sales på ca 600 millioner dolllar.

6 Likes

Får spader av denne typen hersketeknikk, og viser til hva jeg skrev tidligere:

@Solux har fått en pause fra skriving på forumet siden vi har nok av brukere som ikke orker å komme med sine egne grunnlag. Sees i morgen, hyggelig med champions league.

31 Likes

Når alt skal sies så er det uhorvelig spennende å vente på hva som skjer.

Hva tar Bravo frem av hatten montro?

Alle tre scenariene (emisjon, partnerskap og salg) kan jo forså vidt blir bra alt ettersom.

Uansett vil vi ha personer som vil være fornøyd, skuffet eller likegyldig.

1 Like

Kan dere ikke bare lage et eget nytt innlegg med tittelen " Emisjon - Partneravtale " …? Det er jo ikke Småprat lenger her …?

2 Likes

Er det virkelig på sin plass med :banhammer: i dette tilfellet.

Det er i småprat, OG selv om han kanskje går inn for å provosere så har jeg sett mye verre her, uten reaksjoner. Ikke ser jeg noen spesiell karakteristikk av andres person eller innlegg her heller. Advarsel er sikkert vært på sin plass. Utestengt for en dag eller 2 fordi han har et annet syn enn 95% her? Virker i overkant. Just my 2 cents

Dette er ikke sunt for diskusjonsmiljøet. (bare spørr @anon21766851 (I invoke you), han tar gjerne den rollen der, men en må visst være svært forsiktig med å ytre meninger som ikke er halleluja her) Var ikke meningen å sette fokus på glein her nå. Bare eksempelets makt.

8 Likes

Hva er denne greia med at @anon21766851 ikke hadde rettferdige spørsmål i PCIBtråden? Bare fordi resten av forumet har skjønt tidslinjen og utsettelsen nå betyr ikke at de gjorde det da han spurte og gravde.

Edit, det er en nivåforskjell på så (>-------<)mye mellom det Glein gjorde i fjor og det som skjer her inne hveeer gang aksjen er lavt nede.

Hva annet er å snakke om?

Eneste vi venter på er finansiell avklaring.

2 Likes

Det er greit, men hvor mange ganger må det snakkes om akkurat det samme ??. Har ikke tall på hvor mange ganger Algeta har vært nevnt, for å nevne noe !

4 Likes

Jeg tenker at klima og fokus her på tråden speiler noe av frustrasjonen og usikkerheten i markedet for øvrig.

Dette er også noe av utfordringen med såkalte «folkeaksjer»
Jeg tviler på at en eneste av de store, industrielle investorene bruker særlig mye energi på disse utfordringene.
De stoler på ledelsen, og følger utviklingen i ett makroperspektiv.
Enten så sitter de, for de har troen på ledelsen, og teknologien, eller så trekker de seg ut.

Folkens, 500 mill på 114kr.
Uten problemer…
Ok, tidslinjen har flyttet seg, konkurranse bildet er annerledes

Men det er også pipelinen.
Det er også kompetansen i ledelsen.
Og kunnskapen om produktet, og kjennskapen til selskapet i bransjen.

Uansett, det er en reell utfordring i denne «eye of the storm» perioden vi er i.

Vi lengter etter avklaring.
Det kommer, men inntil det kommer er vi avventende og usikker.

Det er ingen tvil om at styret og ledelsen vet dette, OG ser på det som en byrde.
Men spørsmålet er om de vurderer at det er verdt det, og konfident nok på videre fremdrift, til å bare la kluten skure og jobbe målrettet med det som faktisk er primæroppgavene.

Det tror jeg de er.

Tross alt er det resultater og fremdrift som etterhvert vil få lokket av ketchupflasken.
Og når det kommer, så kommer det, som kjerringa sa.

Men jeg håper som alle andre, at noe begynner å bevege seg snart, så noe av positiviteten kommer tilbake.
Kommer forventningen, så kommer investorene

18 Likes