Ballpark estimatet mitt, Hvis upfront. Dagens MCAP + upfront x 5. Blir ikke rare summen. Men dobler lett mcap. Så kan det emitteres. Noe annet vil være aksjonærfiendtlig om du selger gåsa til BP for kjapp gevinst etter langt utviklingsløp.
I 2009 inngikk Algeta partnerskap med Bayer, ca 3 år før de filet for markedsgodkjenning i USA.
Bravo har selv sagt at de vil file for markedsgodkjennelse i 1h2021, altså under 2 år til.
I mitt enkle hode er da Nano nærmere markedet enn det Algeta var når de ble partner med Bayer. Da hjelper det lite med «ja men de var i den og den fasen blablabla» Nano kan søke om markedsadgang på fase2b data. Det kunne ikke Algeta. Ferdig snakka.
Jo det er faktisk det du gjør.
Kunnskapsgrunnlaget ditt er så tynt at det er meningsløst å diskutere med deg, ref Endocyte og Algeta sammenligningene.
Jeg var litt kritisk til Savepig sin banning av deg i går, men etter alt tøyset du har lirt av deg i dag, så føler jeg det var berettiget.
Word. Det @Savepig her skriver.
Så trist. Så enkelt.
Aksjekursen tynges nå mest sannsynlig av en høyst reell frykt for en dramatisk emisjon med en tilhørende dramatisk utvanning.
Selv tok jeg konsekvensen av dette og solgte alle mine aksjer. Så langt har dette vært meget hyggelig beslutning. Cash is king når/hvis emisjoner kommer. Tørt krutt er viktig.
Man skal ha passelig store baller for å sitte med ned til 24-25 de neste ukene. Det eneste som kan redde dagen er en partneravtale, men det er ikke mange seriøse investorer som tror på det akkurat nå.
HVIS partneravtale kommer. Sørgelig å stå på sidelinjen. Maksimal uttelling til de tapre som tok sjansen på å sitte i ro. Vel fortjent.
Senk skuldrene folkens.
Ta ditt veddemål for/mot emisjon og kjøp/selg NANO-aksjer. Lykke til.
Da er vi svært uenige. Hvordan kan jeg tøyse og det du/dere skriver være så rett?
Hjelp meg forstå.
Du leser jo ikke konteksten Invivo og budskapet jeg skriver?
Ei heller svarer folk her på datagrunnlaget Nano har vs Algeta da de inngikk partneravtale (her ligger nano bak, godt bak) da har det ikke noe å si hvilken fase man er i. Sier jo litt seg selv at om nano kan file etter fase 2 så har de jo også mindre grunnlag.
Men svar meg heller på hva jeg spør dere om, enn å angripe meg og enkelt eksempler. For det er jo heller ikke meningen.
(Siden du tok det opp. Hvordan blokking av meg i går, bli rettferdiggjort for noe som har skjedd i dag?)
Har vektet meg solid ned fra overvektingen i nano jeg og.
Men har såpass mye aksjer igjen at hvis det nå skulle komme en bombe i positiv forstand så blir det hyggelig
Jeg synes det er vanskelig å anslå sannsynligheten for emisjon, partner eller oppkjøp, men jeg velger å sitte med overvekt i Nano da jeg mener selskapet er en opplagt oppkjøpskandidat på nåværende tidspunkt.
Som sagt før, potensielle friere som Roche, Novartis og muligens Bayer har alt å tjene på å komme seg fort som mulig inn på eiersiden i Nano for å få i gang hele pipelinen.
Og lykkes Nano med Archer-1, så kan man fort leke med peak sales på mellom 1-4 mrd dollar, og da vet alle at oppkjøpsprisen kan bli latterlig høy.
OM Holding øker, småsparere selger.
Tja.
Hvis vi skal sammenligne Algeta med Nordic Nanovector må vi ikke glemme at markedet og analytikere ble tatt skikkelig på sengen da melding om partneravtale kom. At mange småaksjonærer vekter seg ned nå p.g.a frykt for emisjon, er mye av grunnen til at kursen er der den er i dag. Jeg har gjort som OM Holding og vektet meg opp den siste tiden. Jeg tror mange blir tatt på sengekanten når det gjelder NANO også:)
Jeg akkumulerer. Har kjøpt mer denne uken. Er nær fullastet men har mer å kjøpe for om vi kommer ned mot 25. Mitt rasjonale er at ledelsen ikke kjører en emisjon på 20% på 25 kr - og at de har andre ess opp i ermet. Dette er uforutsigbart. Du har helt rett i at markedet ikke tror på partner eller annen form for finansiering. Desto større oppside om det kommer en overraskelse. Om det kommer en emisjon tror jeg uansett den vil gjennomføres på høyere kurser. Jeg stoler på at ledelsen vet hva de holder på med. Avstår fra å kommentere størrelsen på testiklene mine
Og i motsetning til oss så trenger de heller ikke bekymre seg for hemningsløs utvanning - det er nemlig den deres inngang vil forhindre. Dessuten kan de fokusere på potensialet uten å legge utilbørlig vekt på de teoretiske mulighetene for å mislykkes basert på at datagrunnlaget ikke er endelig. I realiteten er det så godt som sikkert at de endelige Betalutin-resultatene vil være i tråd med det vi har sett til nå, og for Archer-1 er sannsynligheten for oppsiktsvekkende gode data milevis over 50%. Finner det egentlig helt usannsynlig at BP skulle være uinteressert i NANO.
Om vi virkelig skal se likheter med Algeta, så venter vi bare på finanskrisen nå, 7kr også avtale
Helt enig. En ekte oppkjøpskandidat. Nå.
Men, jeg tror det er større sannsynlighet for emisjon enn oppkjøp. Årsaken til dette er at pengepungen til NANO er faretruende tynn, driftskostnader er på vei opp (nyansettelser mm.) og Hr. Bravo er ikke typen (min vurdering) som kjører skuta tom for drivstoff.
Når (/hvis) emisjoner kommer vil den komme brått på, føles fryktelig urettferdig. Skulle jeg tippe blir det en rettet emisjon med litt rabatt, 24-25 kroner…og en patetisk reparasjonsemisjon.
Jeg sitter ofte å tenker på hvor vi ville vært om Costa ikke hadde forlatt skuta. Han var tross alt en kløpper i å hente penger og jazze opp stemningen. Savner Costa merker jeg.
Nordic Nanovector er ikke Algeta
2007 er ikke 2019
At noen er bombastisk i forhold til hva fremtiden vil bringe er for meg et tegn på at de ikke vet hva de skriver om
Helt enig!
Det er to opplagte kandidater, Roche og Novartis.
Roche har dominert NHL-segmentet i årevis med Rituximab. Nå er patentet utløpt og det finnes 5(?) biosimilars på markedet.
Selskapet har jo åpenbart stor kunnskap og markedsmakt i denne indikasjonen, så for dem må jo det vær optimalt om de kan kjøpe en produktkandidat som lar seg kombinere med Rituximab og som lar de beholde sin dominerende posisjon.
Novartis har jo en uttalt aggressiv M&A-strategi, og har med oppkjøpet av AAA og Endocyte bevist at de tror på RIT, og da spesielt RIT som baserer seg på Lutetium.
I tillegg har jo Novartis siktet seg inn mot NHL med sitt CAR-T produkt, så vi vet at de følger dette markedet tett.
Føler ikke akkurat at det der er argumenter som utelukker oppkjøp, men mer en situasjonsbeskrivelse.
Dette emnet er midlertidig stengt grunnet et høyt antall varslinger fra fellesskapet
Takk for at du omsider sluttet å gå rundt grøten med den soleklare agendaen din og omsider presenterte noe som ihvertfall lignet et formulert standpunkt.
Hah, flere enn meg som fyrer opp i peisen nå når vinteren er i emning.
Fasiten vet vi ikke, men jaggu så spennende det begynner å bli for de av oss som har satt penger på joker nanonord. Og der dukka det opp en spanjoljoker.
Gute kveld.
Siden du har fyr i peisen, kanskje du skulle bytte ut juice-lista med gløgg?
Lenge siden vi har hatt en saftig juice-liste!