Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Godt kommentert. Deler ditt syn på at bekymringen over den finansielle tilstanden ikke var fremtredende høsten 2016. Costa gjorde et “kortsiktig mesterstykke” basert på lite data, men en god forståelse av det fundamentale som han klarte å formidle med en “bilselgers entusiasme” noe som bidro til 500 mill på 114. 3 år etter viser det seg at den fundamentale forståelse var riktig. Betydelig større mengder data bekrefter dette. Idag har vi en ledelse som skal bringe oss den siste etappen frem til målet. De er av et helt annet kaliber. Bravo lover ingen ting han ikke føler seg trygg på.

Jeg deler bla @Savepig sitt syn på at det haster ikke før jan, endog februar om nødvendig. Men tatt i betraktning det generelle børsklimaet og ikke minst alle frustrasjonene her inne har også jeg redusert Nano andelen med 20 % . Og dessverre sikkert bidratt til en kortvarig synkende kurs.

1 Like

Skal du prøve å ta ut støtten?

Har du sovet i timen? ASH gir i BESTE falle DLBCL data som er helt OK og med lav N. Det er ikke akkurat noe å kjøre emisjon på

Jeg ser mange skriver langs disse linjene, men hvorfor er det positivt med massiv utvanning for en som står på sidelinjen? Oppsidepotensialet blir bare massivt svekket uten at verdi per aksje faller så lenge emisjon settes på sluttkurs (ikke at den vil)

Det er vel sammenlignet med å allerede sitte på innsiden, uten å bli invitert til å delta på en emisjonen som helt sikkert blir satt under sluttkurs.

En emisjon er jo ikke i seg selv positiv for en som står på sidelinjen, men relativt til en som har akkumulert aksjer jevnt eksempelvis de tre siste årene, så vil det mest sannsynlig kunne oppnås det samme antall aksjer til lavere snittpris.

Jeg tror dog ikke vinduet for å karre til seg billige aksjer vil vare veldig lenge da det gigantiske potensialet til Nano igjen vil kunne skinne fritt uten store emisjonsskyer på himmelen (alt etter størrelsen på emisjonen i forkant, så klart).

1 Like

Flere som vil avvente med å hente penger:

2 Likes

Hva? Er ikke timen til å sove i da :slight_smile:

Lav N hadde ingenting å si høsten 2016. Nå står vi foran samme N som i “the good ole days” med DLBCL i tillegg er det en evt. Lymrit publiksajo;, BTD; masse kombo snacks og ikke minst Archer-1. Ye, i said it!! Vi fikk 3 pas. på R&D hvorfor skal vi ikke kunne få LBA på ASH? Dose eskalering skjedde 21.5. Forventer det ikke men det er mange kaniner som kan dukke opp utover :slight_smile:

Edit: Rekruttering til Archer er en helt annen ball game enn Lymrit/Para

2 Likes

Jeg står nå 100% på utsiden. Utelukkende pga emisjonen som jeg mener kommer ganske snart. La oss si at jeg solgte 10.000 aksjer til 35 kroner. 350.000 på konto.

Så synker kursen til 25. For mine 350.00 får jeg nå kjøpt tilbake 14.000 aksjer.

Det er en økning i aksjebeholdningen på 40%.

Gitt at man har langsiktig tro på NANO er dette også en måte å øke sine verdier på. Ikke så galant, men det eneste jeg risikerer er å bli frakjørt på perrongen hvis toget skulle forlate stasjonen i rekordfart. Det lever jeg godt med.

Oppsidepotensialet er tilnærmet konstant ved emisjon.

Merkelig at ikke flere langsiktige småinvestorer er litt kyniske og trader nedover.

Nja, empirien viser et annet utfall. Stort sett ercdetvrikelig med tid og rikelig med aksjer tilgjengelig.

1 Like

Og øker kursen til 45 pga. partner eller BTD så har du 7800 aksjer. GL :slight_smile:

1 Like

Som er et tap på røft 25% og uten risiko frem til det tidspunkt. (veldig svarthvitt eksempel men det er verdt å ha klart for seg ulike scenarier og risikoen du “betaler”

Så det dere sier er at i aksjer skal man kjøpe billig og selge dyrt? Tell me more.

4 Likes

Det siste fallet fra intervallet ca 28,70-30 kom jo pga fallet som startet i USA. Snur børsene tilstrekkelig nordover så kan NANO plutselig være tilbake igjen. Volumet har også vært ganske moderat under nedturen de siste to dagene.

La oss si du solgte på 114? Eller 80? Eller hvilkensomhelstkurslangtoverdagens.

Ja da blir regnestykket bra da.

Også kjent som backtrading. Lett å ha rett når man har fasiten, vanskeligere å spå framtiden.

Per nå er situasjonen uendret fra det den har vært en stund: det er risiko for nedgang, i hovedsak knyttet til pengeinnhenting. Og det er risiko for enorm oppgang, i hovedsak knyttet til partneravtale eller emisjon. Om kursen er 20kr eller 45kr endrer ikke på scenarioet vesentlig.

6 Likes

Enig. Neste gang må vi samkjøre bedre. La oss selge når kursen neste gang treffer 30, også kjøper vi tilbake på 22.

Empirien tilsier at det for en gjennomsnittlig biotekaksje sannsynligvis vil være god til til å akkumulere aksjer på lav pris i etterkant av en emisjon, ja.

I Nanos tilfelle tror jeg at det er for mange potensielle megatriggere (Archer-1 40/15, partner, paradigmefremskyndelse, BTD, AA, PR, EAMS, DLBCL osv) i løpet av relativt kort tid til at aksjen vil ligge med brukket rygg i en lengre periode når emisjonsspøkelset har forduftet.

Er det taktikken man er blitt enige om på morgenmøtet? Vanskelig å få tak i aksjer på nedbytting av kursen?

Ser folk gjør litt narr av deg SverrO. Men det kan jeg ikke forstå da dette har vist, viser og kan vise seg å være en genistrek.
Tror mange også glemmer at å stå litt på utsiden, er god for deg da man får luftet seg litt og ikke er gift til en aksje som nok mange er innen biotek.
Jeg følger deg helt på at emisjon kan komme til å komme snart og at den blir av større fasong. Har dog en liten post også, men vektet dit jeg tror kortsiktig.

1 Like

Om den skal bli større enn 20% utvanning må det innkalles til general.fors. Slik at det kjøres ikke 50% sånn over natten.

1 Like

Emisjon på mer enn 20%, da må det et EOG til. Noe som kan trigge tilbakekallelse av shortede aksjer.