Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Vel, ikke alle aksjonærer som lar seg riste ut. Vil vel heller si at jeg frarøver shortere litt aksjer hver mnd. Alt etter hva jeg har råd til men i dag ble det nye 518 aksjer :heart:.
Digg!
Om d skulle komme en emi på 20 så driter jeg lang marsj i det. Jeg fortsetter å kjøpe litt hver mnd så lenge kursen er der den er nå. Det vil jeg tjene godt på om et par tre år uansett, ja kanskje før.

Har aldri før følt meg mere konfertabel med mine Nano aksjer etter å ha hørt R&D og Radforsk pod med Bravo et par ganger de siste 14 dagene.

Å ja jeg har alle mine egg i samme kurv. Stikk i strid med alle råd fra alskens forståsegpåere.

Dust, tenker nok noen med rette, men for meg er dette å h sinnsykt troa på noe.
Jeg brenner skikkelig for selskapet og håper selvsagt på en løsning for selskapet og oss aksjonærer, ja og ikke minst pasientene, som er til alles beste.

Jeg tror personlig Mr. Bravo har noe på gang i forhold til finansiering. Jeg synes han virker selvsikker og litt hemmelighetsfull i sin opptreden.
Kanskje ikke dette blir så ille som mange går rundt og tror.
Spennende uker og måneder vi nå går inn i, i alle fall.

Lykke til alle som er i samme båt som meg!

25 Likes

Tror det er det som er problemet for de som måtte være short, at det ikke er så lett å få ristet ut mer av aksjonærene.

Derfor ble kursen kjørt kraftig opp for litt siden, for så å bytte kursen ned igjen.

Vi er i samme båt @Tixis, og vi har også samme strategi. Vi nærmer oss to år i en beartrend. Ifht. chart, volum, effort/result og alskens andre tekniske prinsipper så er vi nokså nærme slutten på denne beartrenden.

Jeg tror finansieringsløsningen vil markere slutten, enten det blir emisjon eller annet. Er man ikke inne kort tid etter det så vil nok toget ha begynt å gå. Jeg turte ikke kjøpe på 22, men begynte å kjøpe igjen på 33 og har kjøpt jevnt og trutt nedover. Snittet begynner å komme seg. Når den eksakte bunnen er umulig å spå blir cost average nest beste løsning.

Den eneste jokeren her er makro synes jeg. Får vi et stygt krakk globalt vil alt havne i dragsuget. Fordelen da blir at det som oftest er i slike situasjoner man ser oppkjøp og at selskaper slår seg sammen.

Går vi ut Q4 uten emisjon må man jo nesten konkludere med at det blir en annen finansieringsløsning enn emisjon her?

9 Likes

Hvordan finansieres NANO videre?

• Partneravtale
  • NANO blir kjøpt opp
  • Emisjon

0 stemmegivere

Robot eller rampestreker? :sweat_smile:

image

Som jeg altså skrev i går så er det lett å se seg blind på en aksjes kursbevegelser uten å ta høyde for børsklimaet ellers. Det forklarer riktignok bare en mindre del av dette bildet, men som vi ser så bidrar bra børs idag til at NANO kan løfte seg litt igjen - fortsatt på spinkelt volum.

Ser sånn ut, doktor!
Smyger seg oppover på lavt volum.

Har egentlig vært full korrelasjon med futtene i USA fra time til time de siste dagene, men med forsterkede utslag. Nå er futtene i USA mer markert på den negative siden igjen, og NANO følger etter. Men dagen er ennå ung, og vi får håpe uken ender med et pluss i margen for dagen i det minste. I beste fall er trenden kortsiktig snudd.

Håper det. Et par jafs oppover, så også shorterne får litt kløe i halsen👾

Hvem er alle disse shorterne som i snart 3 år har klart kunststykket å presse aksjekursen fra 114kr til 27kr. I de 3 årene jeg har fulgt med Nano blir de nevnt hele tiden.
Det rare var en dag jeg med et uhell forvillet meg inn i en Funcom tråd, og der var det nøyaktig det samme! “Kursen hadde garantert vært tresiffret hvis det ikke var for disse shorterne…”

Veldig fint hvis noen kan peke meg i retning av disse finansgeniene, for jeg vil veldig gjerne gi dem alt jeg har av verdier, da de tydeligvis har en avkastning på posisjonene sine som alle andre bare kan drømme om.

Tips mottas med stor takk og evig takknemlighet :laughing:

edit: skriveleif

Mulig du er en av dem

Skulle svært gjerne ha bekreftet det, da hadde Nano investeringen min sett langt hyggeligere ut enn den gjør nå. Men dessverre, jeg er ikke en av dem :cry:

Er meget pen slutt på uken om vi closer rundt her.

Bekrefter en higher low på weekly, noe vi ikke har hatt siden 31.12.18 :money_mouth_face:

(Vel, bekreftelsen får vi vel egentlig neste uke men styrker i allefall teorien).

4 Likes

Og hva er liksom poenget ditt??
At det snakkes for mye om shorting her inne?

I så fall ganske uenig, da de fleste som er aktive her inne diskuterer Nano som selskap, og med tildels svært god innsikt i biotek generelt. Og dermed bidrar til at andre får økt innsikt i caset Nano.

Alltid noen som ustanselig gnåler om aksjekursen, slik som du også er opptatt av, men det blir litt grunt å bare fremlegge et ironisk innlegg om shorting der du ser ut til å mene det motsatte. Nemlig at aksjekursen har gått fra 114 til 27 av en helt naturlig grunn.

Mener du at de potensielle verdiene i Nano’s portefølje gjenspeiler seg i dagens kurs?
Mener du at Nano ikke er vesentlig derisket, fundamentalt sett, fra da kursen var 114?
Har du ikke troen på Betalutin? Er det spesielle resultater den siste tiden som du mener rettferdiggjør en kurs lavere enn NOK 30?

Poenget mitt er bare at innlegget ditt ikke bidrar til noe som helst - nada. Og da er det like greit å holde ting for seg selv.

Alternativt kan du redegjøre for hva du egentlig mener, slik at det kan være interessant for andre å lese det du skriver. Jada, man skal kunne skrive mye rart på en “småprat”-tråd, men det skader ikke med bittelitt substans. :slight_smile:

7 Likes

Det finnes bare ett svar. Det er fortsatt ingen som vet om betalutin blir noe av. Derfor koster aksjen 27 kr.

1 Like

Det er vel heller vist til mye god og konsistent date som sansynligjør at betalutin faktisk blir medisin, både som mono- og kombinsjonsbehandling.

3 Likes

Det er ikke nok dessverre. Hadde det vært så og si sikkert så hadde ikke kursen vært så lav.
Men veddemålet er spennende med gode vinnersjanser slik som jeg tolker det

Helt feil, det er fordi ingen vet hvor mange aksjer som må trykkes for at Betalutin skal nå markedet.

3 Likes

Det aspektet hjelper ikke til akkurat nei, men tror fortsatt usikkerheten som ligger i om betalutin faktisk kommer til å nå markedet spiller tungt inn.

Det mener jeg ja.
Og grunnen til jeg mener det finner du på Nano sin hjemmeside, under “Reports og presentations ->Interim rapports->2016 Q4 report”, slide 23, ca midt på siden.

First filing for Betalutin® in 3L FL 1H 2019

At det i finnes en mystisk gruppe investorer, som ved hjelp av skyggekontoer, markedsmanipulasjon, heksekunster eller andre rare virkemidler har klart å tyne kursen fra 114 til 27 er for meg helt uforståelig. Jeg gir den teorien like mye vekt som folk som tror jorden er flat, Illuminati styrer verdens regjeringer eller at Trump egentlig en en utenomjordisk reptil.

Men for all del, hvis du har kontaktinfoen til disse shorterne så tar jeg gladelig imot den! De skal få alle midlene jeg har til rådighet (inkl pantsetting av huset) innen neste uke er omme, da de klarer å skape verdier på sine posisjoner som jeg selv aldri kommer til å være i nærheten av.

3 Likes