Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

NANO viser jo bare hvor totalt viktig omdømme, tillit og sentiment er for prisingen av et prekommersielt selskap. (En ser noe av det samme i NEL,og nøyaktig det samme i resten av biotekene.)

I 2016 først med late breaking abstract på AACR reiste NANO kjerringa og virket gjennom hele 2016 som selskapet som aldri kunne gjøre noe feil, og det var bakgrunnen for at prisingen ble så høy som den ble.

Så virket plutselig selskapet lenge som om de aldri kunne gjøre noe rett (innsidesalg, artikkel om at de nå skulle kjøpes, dårlig forventningsstyring før lugano), kronet med omdømmekatastrofen det ble at markedet selv måtte finne ut av REK avslag, sammen med at det ble mer og mer tydelig at tidslinjer ikke ville holde.

Dette har mer eller mindre blitt rettet opp nå, men i mellomtiden har norsk biotech index falt helt sammen, konkurrentene har blitt flere innen NHL, og finansieringen er en verkebyll.

Alle disse siste tingene er verkebyller som kan taes hull på, og da vil kursen gå opp igjen.
Men det er binært akkurat nå.

(Kommer oppdatering på denne oversikten i helga:)

3 Likes

Enig med alt du skriver men er ikke enig i konklusjonen om at utfallet er binært. Jeg tolker utsagnet som at selskapet enten går høyt, eller går konk, og det tror jeg ikke du mener? :blush:

2 Likes

Nei, mener binært for de aksjonærverdiene som ligger på bordet nå.

At selskapet får produkt frem til markedet er jeg sikrere på enn noensinne.

3 Likes

Merkelig stille det blir når Nano er opp over 8% :money_mouth_face:

Vi vet jo at slapsticken kommer tilbake på mandag🤪

Men hyggelig for traderene

1 Like

Tja, rangen er definert. Jeg ser for meg ny test av forrige topp - så får vi se hva som skjer videre :wink:

Kommer slapsticken mandag hvis det kommer melding om en gigantisk partneravtale med BP før mandag også?
Jeg tør rett og slett ikke selge aksjer i NANO nå. Har prøvd noen ganger tidligere, men jeg trives definitivt best med masse nanoaksjer på kontoen.

God helg!

10 Likes

2/3 her inne tror det blir oppkjøp eller partneravtale, så du har konsensus på din side.

God helg! :slight_smile:

4 Likes

Drømmen skal ingen få ta fra oss!:upside_down_face:

1 Like

Er ikke derfor man investerer? Til syvende og sist så er det dømming man gjør uansett hvor konservativ men er.

1 Like

Blir spennende til uka,. Dagens sluttkurs begynner å puste på norskbulls sitt shortsignal. En krone under nå.
Pust. Pust. :whale:

1 Like

Etter å ha vært med siden mai 2015, sett fallet til 12, fyllt båten med vann jevnt og trutt -i medvind og motvind. Fra 118 og videre ned til nå sist 22,40, har jeg hele tiden trøstet meg med kun en ting. Vi er litt nærmere hver dag! Velg rett kvalitet på tauverket når du binder deg til masta Et dobbeltskrog synker ikke! :wink:

12 Likes

Noen begynner å se okser i horisonten…

Signal Update

Our system’s recommendation today is to STAY SHORT. The previous SHORT signal was issued on 12.09.2019, 22 days ago, when the stock price was 29,3400. Since then NANO.OL has fallen by -3,54%.

Market Outlook

With the bullish pattern detected today candlesticks warned short sellers to be on alert. Market sentiment may be changing in the direction of the bulls

@F-Tosca - hele greia er autogenerert og med mindre man har abonnement hos dem så vil det være ganske mye lægg på signalene deres. Ser nesten ut som backtrading spør du meg. :slightly_smiling_face:

Noen som har pluss abb. hos e24 da? Hvis si, dele hovedpunktene? :wink:

Skulle nesten tro at journalistene har vært innom TI :wink:

Denne artikkelen kan være med på å legge ekstra press på ledelsen i forhold til å få avklart den finansielle situasjonen videre.

Wow. Hvem har skrevet den?

Tema i artikkelen er ivertfall rett på hva man engasjerer seg for på forum, så vedkommende er nok en forumsnik eller skribent. Var en artikkel tidligere ang photocure som var relativt treffende også. Usikker på om dette er samme person.

2 Likes

Ahh! Da vet jeg hvilken bruker jeg tror det er :grin:

Det er vanlig å gi en rabatt i forhold til aksjekursen, så det kan være lurt å vente. Men samtidig gambler du på at det ikke kommer andre substansielle nyheter, for eksempel en partneravtale, i perioden frem til emisjonen, sier Einarsson.

– Det skjedde i legemiddelselskapet Algeta. Hvis du venter med å investere til etter emisjonen, mister du den oppgangen.