Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Er det referat fra artikkelen?

Jeg mistenker at Einarsson vet noe om mulige partnere. Antar det er to «leire» i ledelse/styre og blant i den største eierene hvor man diskuterer hvilket alternativ man skal velge.

Selv om man gir fra seg en del av oppsiden ved partneravtale nå, så tror jeg allikevel det betaler seg i form av at en kjøper må betale mer for en dypere og bredere pipeline.

Kopi, er vel gjerne ikke lov til det?

1 Like

Det kan også være en større eier som prøver å presse frem en løsning og bruker media bevisst. Noe som forøvrig ikke utelukker snik/skribent😉

Moderatorene, @Savepig, @Evilfreud, er kopi lov?

Ja, det er direkte sitat fra artikkelen.

Men, det er tatt ut av sammenheng :wink:

Einarsson snakker om legemiddelselskaper generelt, ikke NANO spesifikt.

Selvfølgelig gjør han det, men du er rimelig naiv om du tror at ikke Eindarsson vet mer om Nano enn mannen i gaten;)

Jeg tror vi er begynnelsen av slutten på spillet om Nano. Antar det et to ulike grupperinger som vil dra dette i hver sine retninger. Drømmere og entreprenør som som vil bygge et selvstendig selskap av Nano, og den mer realistiske delen som mener at selskapet og dagens aksjonærer er mest tjent med salg/partner.

Han har ikke innsideinformasjon, men opplagt mye kunnskap :slight_smile:

Derfor er dette mer et ønske/drøm enn virkelighet. :slight_smile:

Ikke offisielt nei. Men igjen, jeg tror JE vet mer om hva som foregår i Nano enn mannen i gaten, eller mannen på TI for den saks skyld

Hei! Skjønte ikke spørsmålet, Lov å poste åpne artikler eller innhold fra åpne artikler.

Artikler bak betalingsmur er det ikke lov å poste.

Så derfor blir det partneravtale? :stuck_out_tongue:

Nei, men jeg tror ikke han hadde skravlet om dette hvis han mente/viste at det var usannsynlig på nåværende tidspunkt.
Jeg sier ikke at han nødvendigvis sitter på konkret innsideinformasjon, men at han muligens er bedre informert om ståa i Nano enn hva menigmann er.

Forøvrig så tenke jeg at RHL og ØB burde ta en prat med aksjonærene de fikk med i Oncoinvent. Ta en titt på aksjonærlisten der, så finner man et knippe av Norges rikeste menn.
Hvis de var villig til å putte penger i Oncoinvent, så burde det være mulig å få dem inn på eiersiden i Nano også.

4 Likes

Hvorfor ikke? Hvilke spørsmål tror du han har fått?

Hvorfor skravler han om emisjon, hvis han ikke mener det er sannsynlig at det kommer? (Her bruker jeg samme argumentasjon som deg)

Han snakker på generell basis.

Du drar slutningen at han har innsideinformasjon om NANO sine (dine påståtte) forhandlinger med BP. Og du baserer dette på en artikkel du IKKE har lest.

Her var det mye fantasi på lørdags morgen.

1 Like

Logikken her er enkel, har an innsideinfo har han ikke lov å si noe om det. Det han derimot kan si noe om er sine egne tanker og ideer.

4 Likes

Einarsson har selvsagt ikke innsideinformasjon. Like selvsagt har han mer kvalifiserte tanker og ideer enn veldig mange andre.

1 Like

Captain obvious der altså.

Logikken er veldig enkel. Kommentarene hans er ikke basert på innsideinformasjon, de er generelle og han nevner mulige (emisjon/partneravtale) utfall.

Det som ikke er logisk er at disse generelle kommentarene fra JE på noen som helst måte, skal underbygge de påstandene om at NANO er i forhandlinger med BP om partneravtale.

Dette er jo bare en synsete artikkel av en unggutt uten relevant utdanning…

Move along, people.

1 Like

Tror det finnes folk uten utdannelse man burde lytte til :wink:

JE sier altså at mulig finansiering skjer via en emisjon eller en partneravtale. Det betyr ikke at det er 50/50.

NANOs uttalte strategi om å ta Betalutin til markedet selv og empiri gjør at det er langt større sannsynlighet for emisjon.

Empiri er da at det er vanlig for små biotek å prøve å nå markedet selv? :wink::wink:

1 Like

Det var vel Costa som hadde som mål å ta ting til markedet selv?

Nei, empirien er at finansiering gjerne skjer gjennom emisjoner, for små biotek :wink:

At NANO ønsker å gå ut i markedet på egenhånd må du nesten ta opp med de :wink:

Hvis man skal følge empiri så vil det komme en partner OG en emisjon… Rekkefølgen er foreløpig ukjent.

Nano ønsker å nå US alene. Resten er up for grabs. Empiri tilsier partner, og ledelsen har sagt at det er enda var litt for tidlig. For ~6mnd siden.

2 Likes