Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

@bingo123 … hvilken reaktion havde du forventet? Det er vel menneskeligt at dele sine frustrationer, når man endnu engang bliver mishandlet finansielt på Oslo Børs.

Jeg har skrevet konstruktivt, særdeles kritisk og sagligt om NANO på linie med TRVX … forskellen mellem de to aktier er bare, at jeg har en markant større position i TRVX end NANO, men troen på begge selskaber er stort set identiske (omend TRVX har potentiale til at nå flere patienter, deraf forskellen i positioner).

Men jeg har noteret mig din pointe og er enig i, at flere af mine udfald har været for skarpe. Jeg har derfor slettet et tidligere indlæg i denne tråd mv.

5 Likes

Morsomt med disse spådommene, først var det 2018,så ble det 2019, så 2020 og nå altså 2021.
Hva blir det neste?, dersom nano var et slik fantastisk selskap med et slik fantastisk produkt på trappene ville BP vært på kjøperen for lenge siden, men det er de altså ikke og aksjen er ned nesten 50% på siste 12 måneder.
Emisjonen på 114 var rene katastrofen for de som ble med, hva emisjonen på 45 viser seg å bli gjenstår å se, men rep emi på 45 kan de nok bare glemme av helt innlysende årsak.

Fordi de, som meg, har stor tro på at det tilslutt blir medisin, som igjen vil gi en fin avkastning.

Det betyr ikke at det ikke kan komme forsinkelser underveis, og vi ser jo alle hvor sensitiv kursen er. Bravo selv sier jo at en av utfordringene er å få åpnet flere senter.

Mon tro om det har vært reelle henvendelser fra BP ang. partneravtale? Er det meldepliktig om der har vært forhandlinger som har strandet fordi Nano har følt de ikke fikk et bra nok tilbud?

Nei, det mener jeg bestemt at det ikke er.

En rep emi er jo selvsagt fuldstændigt irrelevant, når man kører 1,5% overfor aktionærerne, men udvander med 10% via rettede købere.

Det er som skrevet tidligere kommet bag på mig, hvordan udviklingen har været efter emissionen.

1,5 % ikke 0,15 %…

Ny stilling på Finn.no
Project Director

9 Likes

Kjøres kursen videre ned beskytter jo store aksjonærer med aksjer på utlån den lille utvanningen det ville ført med seg, altså at ingen tegner seg men handler i markedene og støtter opp kurs under emi. Sunn fornuft det vel?

Tja, hva har Bravo og HC å tape på emi på lav kurs?
HC var med og unngikk utvanning.
Bravo fikk kjøpt billige aksjer i emisjonen.

Bottom line…NANO er nå fullfinansiert.

Full score for Bravo-

“Bravo fikk kjøpe billige aksjer i emisjonen”, fakta er jo at manne to dager etter emisjonen kunne kjøpt dem enda “billigere” over børs.
Hvor billig aksjen er gjenstår å se, men intet tyder på at fallet er over.

Ekstraordinær generalforsamling 18 februar? Noe som har gått meg hus forbi?

Jeg var selv positiv til insiderne i denne emission og har selv påtalt manglende insidekøb i TRVX i skarpe toner overfor ledelsen - det er med andre ord ikke en selvfølge, at ledelsen vælger at lægge gode penge når andre gør det.

Jeg tror ikke det gør den store forskel her og nu da shorterne som spekuleret har adgang til “uendelige” aktier, men det vil med garanti være en medvirkende faktor til at vendingen senere bliver stærkere.

1 Like

What we are looking for:

• Experience from FDA PAI inspections and establish routines for the commercial phase

We would like to fill this role as soon as possible.

6 Likes

Ny styreleder og rep emi.
Mitt stalltips: Schybert bankes igjennom, rep emi utgår med høye kneløft.

1 Like

Må dere slutte å tulle sånnn. Ledelsen som foretok kjøp i emisjonen har bidratt med penger i kassen til selskapet. At det kunne handle billigere over børs burde vert unødvendig å kommentere. Å kjøpe aksjer på børs bidrar på ingen som helst måte til økonomien til selskapet.

Sett ut i fra selskapets behov så er det jo dumt at man ikke gjennomfører rep-emi da disse pengene går til utvikling av selskapet. Her går man glipp av ca 35 millioner. De som er bekymret over sitt snitt kan jo snitte ned

7 Likes

Det rigges for søknad…

A pre-approval inspection ( PAI ) is performed to contribute to FDA’s assurance that a manufacturing establishment named in a drug application is capable of manufacturing a drug, and that submitted data are accurate and complete.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.fda.gov/downloads/drugs/developmentapprovalprocess/smallbusinessassistance/ucm466481.pdf&ved=2ahUKEwjQwub0q5HgAhVDWywKHblLANMQFjACegQIBBAB&usg=AOvVaw1htJE-KM00vkTnEkYZwfir

14 Likes

Nei, hvis du er nervøs, så er 2021 året da støvet har lagt seg og Nano går over til å være utbyttemaskin :smiley:

Tror mange glemmer at Nano hovedsaklig driver med forskning, ikke børsspekulering. Ja de har visse børsregler å forholde seg til, men stort sett driver forskerene og forsker. Jeg syns mange blir litt for konspiratoriske på Nanos vegne nå.

2 Likes

Hey, de har også en ledelse som kan det å drive et firma og de må forholde seg til at de er på børs. Apple har også mange forskere…

1 Like

Det krever litt nerver å sitte med store deler av formuen sin bundet opp i det som er Bingotech.
Storebrand er også ett bra selskap…