Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg har den siste tiden lest gjennom publikasjoner fra flere banker og deres framtidsutsikter. Det er variasjoner på mange områder, men felles for de alle er at de ser en fare for økonomisk nedtur i 2021. Selv om handelskrig, brexit og alla andre kjente problemer skulle løse seg så kommer denne nedturen. Om den kommer og hva omfanget blir er ikke godt å si i dag. Min største bekymring når jeg gikk inn i IPO i 2014 var nettopp børskrakk og finansiell uro frem mot lansering. Med dette bakteppe så kan det være at fornuftig av selskapet å hente inn penger i disse tider.

En ny styreleder vil nok ønske å fokusere på utvikling av selskapet og slippe stadig påminnelse og spørsmål om pengebeholdningen. Nå har man sikret seg penger til å gjennomføre paradigme med god margin. Vil også overraske meg om man ikke vil bruke pengene på å synligjør ytterlige verdier i selskapet. Både vi og alle andre vet at det skal hentes inn mye penger til biotek i Norge i nær framtid. Ikke sikkert det hadde vært så mye igjen til NANO når tiden meldte seg.

Rykter om opp skalering hos IFE, samt stadig utlysing av nye stillinger tyder på at det går fremover. Det bygges en selvstendig organisasjon som kan stå på egne ben og det skal vi som aksjonærer være svært glade for.

Så er det engang slik at selv om jeg allerede våren 2018 kommuniserte både her og andre plasser at emisjon kom rundt ASH, og senest 1Q19, så er også jeg litt skuffet over nivået den ble satt på. Men det viktigste er at det nå er ingen tvil om at vi kommer i mål med paradigme. Eneste jeg synes er uheldig med emisjonen er at aksjene gjøres tilgjengelig for kjøpere kort tid etter emisjonen er satt. Dette medfører at de som har bidratt i emisjonen kan umiddelbart gå hardt short. Med dette så mener jeg at man kan gå short med alle aksjene man har fått tildelt i emisjon, samt låne ytterlige aksjer i markedet for å gå short. De som stiller kapital tilgjengelig i emisjoner vil ofte ha avkastning på pengene sine. Noen fond/investorer spesialiserer seg på å delta i emisjoner for så å gå short. Selskapet har fått kapitalen de trengte og etterpå vil investoren ha sin del av kaken. Så lenge det ikke er en svært stor aktør som vil inn så vil de lykkes i alle tilfellene. Dette på bekostning av stopploss raid, belånte posisjoner og svake hender. Vi må huske på at det er ikke all som er langsiktige.

Nå er det to handelsdager siden emisjon og kursen er i sterkt nedadgående trend. Litt tidlig å trekke konklusjoner, men på bakgrunn av dette tolker jeg det slik at ingen stor langsiktig investor som er på vei inn. Nå skal det sies at det fremdeles er mulig og at disse ligger stadig lavere og fisker aksjer for å øke sin innflytelse i selskapet.

13 Likes

Dette er jo en ren repeat av emisjonen på 114 hvor mange klaget først men fikk kjøpe langt lavere etterpå. Jeg har kjøpsnivåene klare, føler bunnen er nær, er såpass mange optimister som kaster kortene nå + enormt volum på fredag. Her må man la fornuften og ikke følelsene, styre valgene!

4 Likes

Helt enig! Jeg skulle mye heller å ha puttet pengene i selskapet og få ferske aksjer.

Men når man er en liten mus så må man springe sikk sakk mellom bena til elefanten. Klargjør penger i disse dager og regner med at kursen presses hardt nedover i dagene som kommer.

1 Like

Der er ingen, der kan sige hvor bunden ligger herfra. Det eneste vi kan støtte os til på rent teknisk er to tætte niveauer, der blev etableret i april, 2018. Jeg tænker ikke markedet vil give dette niveau meget respekt.

Det må være de fundamentale ændringer fra emissionen (derisking), der må vende aktien denne gang og det er ledelsens ansvar at synliggøre dette, således at aktien kan genvinde tilliden i markedet. Men set fra ledelsens perspektiv haster dette formentligt ikke, da økonomien er sikret til at dække de kliniske opgaver frem til registrering. Og det er vel kontrakten med de store tunge investorer … der reelt holder hånden under selskabet. NANO var aldrig blevet til NANO alene ved hjælp fra retailerne (gælder self. også TRVX hvor HealthCap ejer hele 24% af selskabet).

Personligt ser jeg den kommende bund som det sidste tidspunkt, hvor aktien endegyldigt kan fiskes med store rabat. Når først vi nærmer os september vil markedet forberede sig på ASH og derefter må man som aktionær træffe en beslutning om, hvorvidt man vil tage chancen gennem registreringsfasen.

Har før nævnt muligt brud gennem 40/37 men jeg mener oprigtigt, at det vil overraske mig om dette niveau ikke holder.

@Zuba, siden du ikke skjønner hva jeg skriver er det kanskje like greit at du lar være å kommentere.

1 Like

Dette er hva du skriver, som godeste @Zuba reagerer på.
Du sammenligner emi nå med emi i 2016, og fremmer hvor trist utviklinga har vært for de som investerte. Har den det? De fikk en gitt eierandel, i et selskap som har solid produkt i pipeline og kort tid til de når markedet nå. Har de sittet i ro har de akkurat samme eierandel. Ja de kunne kjøpt billigere over børs, men det kunne de altså på ingen tidspunkt vite.
Videre fremmer du hvordan det har vært forsinkelser, som om det er enestående, spesielt og helt uvanlig for sektoren. Og påstår at selskapet ville vært oppkjøpt om det var hold i det fundamentale. Det er meget solid hold i det fundamentale og selskapet er ikke oppkjøpt.

Sjefen i selskapet spyttet 1 million inn i selskapet ved emisjon, og det forsøker du å vri til noe negativt. Samt at du kommer med en ubegrunnet påstand om videre fall. Ned fordi ned.

Det er oppgulp på lavt nivå, baissing, argumenter uten substans, total mangel på kunnskap om selskapet som du har skrevet. Som en tydeligvis må være høyt intelektuell for å se dybden i mener du?
Du er et av de hardere trollene på HO forumet for den del, gjennom flere år, så nivået fra deg er ikke overraskende det.
Nei flott at @Zuba med flere tok seg bryet med å arrestere dine latterlige utsagn.

20 Likes

https://www.dagensmedisin.no/pharma/2019/01/28/nordic-nanovector-skalerer-opp/

Noen som har tilgang til denne artikkelen og kan gi et kort resymé?
Flott å se at Nano imotsettning til aksjemarkedet forbereder seg på lansering :slight_smile:

7 Likes

Enig der. Jeg forventer egentlig sidelengs / ned en stund til, inn mot Q2. Vi må snu trenden før man kan si bunnen er nådd og vi er ikke i nærheten av å gjøre det enda, desverre. Likevel, nivåene du nevner + IPO nivået (32) er viktige steder å se til.

I dag som i går blir kursen presset ned av store poster på 25-30k. Her har noen fått mye nytt krutt i emisjonen.

Latterlig utvikling i dag. Jeg tror også bunnen er nær som Noc sier.

Hva var IPO kursen igjen? Noen som husker?

Får gjøre som Petter Warren når han sitter som investor: fyre opp i peisen, lage seg en sandwich og plassere beina oppå bordet.

2 Likes

Nordic Nanovector vil utstede 15.625.000 millioner nye aksjer til kurs 32 kroner i forbindelse med noteringen på Oslo Børs.

Første dags sluttkurs var 38.5

1 Like

Så da er vi nesten på IPO kurs fra 2015.

Vi er nå i 2019 med intet annet en gode fundamentale resultater fra selskapet. Pil råttent.

blogger-image-1323732342

Merker meg at det er mye fortvilelse(despair) her i dag! Vel, da er det ikke lenge til hope og relief…

2 Likes

Tenk hvis det er pessimism & panic da? :hushed::tired_face:

Tenker vi heller er på capitulation.

Uansett hvor vi faktisk er så kommer de ikke til å få mine aksjer.

1 Like

Ikke mine heller Deltoid.
Klart d er frustrerende og snart være tilbake på IPO kurs og ja, man kunne solgt opp til flere ganger og mangedoblet sin posisjon, men har man bestemt seg for å sitte til Dovre faller så sitter man til Dovre faller med mindre noe fundamentalt skulle forandre seg. Dagens tilstand er jo snarere tvert i mot.
Også veldig klart at for de som sitter i lånte posisjoner så er dette begredelig. Det er nettopp disse de store ulvene er ute etter. De vet det er belånt og de vet det sitter masse retial med stopp loss.
Ønske posisjon for disse, men begredelig for de det gjelder.

2 Likes

Idag luftet jeg tanken (for meg selv) på å selge. Kommer ikke til å gjøre det, men tenkte tanken. Det betyr historisk sett, at bunnen er nær. For jeg selger alltid på bunn…

2 Likes

Det er enda i hvert fall to måneder med null nytt i selskapets utvikling, så dere må bare stålsette dere for en jævlig tur.

Det positive er at alt virker å være on track, og aksjene vil sannsynligvis bli ettertraktet mot slutten av året og ut i 2020. D E T B L I R M E D I S I N hvis de ikke kødder til søknaden

De som ikke tåler dette burde selge nå mens kursen enda er over 40. :slight_smile:

Kommer kursen ned mot 30 tar jeg opp belåning.

3 Likes

Litt uggent spill for tiden. Stein på stein legges og et solid fundament er kommet til syne. Konservative kursmål er langt unna men aktørene sitter stille og ser på at shortere fremtvinger tvangssalg. Er det amatører som er blitt for store som gjør at husene ønsker å se de falle heller enn å kjøpe underprisede aksjer (iht kursmål):thinking:

Er det Houg og Bastiansen i FF som får klapp på skulderen for å rævkjøre norsk kreftforskning?. At FF har hjemmel til å gjøre det er en ting. At de faktisk gjør det er helt :confounded::face_vomiting: Har ikke FF bærsjet i eget reir egentlig når Nano nå kjøpte krakkforsikring/emisjon på uheldig lav kurs.

En sak for Ryel i kreftforeningen og Bekkemellem i legemiddelindustri?

9 Likes

Faller på ganske god omsetning også.