Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Er det gale å være positivt til et produkt som viser meget gode egenskaper?

Er det urealistisk at det kan komme partner, når Nano har et så bra produkt å vise til?

3 Likes

Markedet mener tydeligvis det

1 Like

Med en kapasitet som Bravo, og det vi vet om BP-interesse fra tidligere, tror jeg at aksjemarkedet ikke forstår stort av hvordan de skal regne det hjem. Minner om at kursen på Algeta steg 100 kr. da budet fra Bayer kom. Markedet ble overrumplet, enda med Bayers engasjement godt kjent. Det samme vil skje her.

9 Likes

Forskjellen er vel at vi overhodet ikke har peiling på om Nano er i forhandlinger eller ikke.
Med Algeta var det nærliggende å tro at Bayer ville kjøpe dem på et eller annet tidspunkt pga. partneravtalen de inngikk tidligere. Hadde Nano inngått partneravtale kunne man begynt å spekulere i oppkjøp på et senere tidspunkt.

Således tror jeg du bør ta en kikk på f.eks BGBIO - de har jo samarbeid med Merck.

1 Like

Etter min mening er styrets viktigste oppgaver og fokus økonomi og strategi.

Styreformann i Nordic Nanovector er Mr Egberts, som også er styreformann i Photocure.

Photocure har etter at Egberts kom inn som styreformann gjort at Photocure-skuta har kommet på rett kurs. Fått inn ny CEO og fått rett fokus som the bladder cancer Company
Admiral von Schneider har gjort gode grep, og Cevira-avtale er skrevet.

Nano er selvsagt et helt annet selskap, med andre utfordringer, men tror og håper at Egberts har kontroll på både strategi og økonomi. Han har i alle fall evnet å tenke langsiktig i Photocure.

11 Likes

Jeg håper egberts er mer solid på styremøtene enn på kvartalspresentasjonen. :stuck_out_tongue:

2 Likes

I mellomtiden leker robotene seg med aksjekursen…
Eller er det noen som tror dette er naturlig handel?
(Her skulle det ha vært en skjermdump, men det gikk ikke å laste opp)
Edit: Gikk etter to restarter, på femte forsøk. Rar opplastingsknapp i dag.

Må jo være emisjonsfrykten som tynger kursen. Blir spennende å se hvor langt ned vi skal. Bør uansett snart skje noe. Etter å ha vært med siden april 2016 må det innrømmes at det føles litt kjipt om dagen. Burde muligens tatt gevinst på 120-tallet, men så er det den grådigheten da…

1 Like

Må jo være short som selger ned ,må jo være fint for di som har noe å handle for.

Det samme kan sies om 80-tallet sent på fjoråret - særlig da resultatet allerede lå på bordet, men ble tolket litt for positivt for mitt vedkommende. Men i begge disse tilfellene hadde det jo vært klokt å beskjære eksponeringen noe enten man trodde det ene eller det andre. Har dessverre vanskelig for å velge en middelvei.

For mitt vedkommende skyldes nok fraværet av gevinstsikring heller manglende evne til å ta risikoen inn over meg (litt for optimistisk av legning) heller enn grådighet. Snakker vi om grådighet så kan man for øvrig like gjerne kalle det grådighet når man venter litt for lenge med å kjøpe fordi man skal ha absolutt laveste pris.

3 Likes

Hvis ikke de sitter med partner for hånden så er det amatørmessing av styret og ledelsen at de har satt selskapet i en så vanskelig finansiell situasjon.

Men skal vente med å felle dommen til fasit foreligger :wink:

1 Like

Hva tenker du på konkret?

Nei.

Nei.
Men, du skal ikke se bort ifra at “markedet” vurderer det som mer realistisk at det kommer en emisjon først.

Ingen vet hvor Nano-haren hopper :rabbit2::rabbit:

Tenker du at den nye styreformannen vurderer bytte CEO i NANO?

Nei, jeg tenker at Bravo er rette mann, og at Egberts er rett styreformann.

Samtidig var my main point at ansvar for økonomi og strategi ligger hos styret, og jeg er veldig fornøyd med hvordan Photocure har transformert seg siste årene, etter at Egberts tok styringa.

6 Likes

@Snoeffelen, mener å huske at du la ut en link en gang som omhandlet at det var en stor fordel å utvikle legemidler som kunne benyttes sammen med SoC. Det var på Pcib tråden tror jeg, men har jo relevans for både Nano og Pcib.

Med Archer-1 resultatene så langt er Nano et steal nå.

2 Likes

Fordelen med at det tar lang tid, og ting blir utsatt osv er jo at jeg får bedre tid på meg til å planlegge hva alle penga jeg kommer til å tjene skal brukes på. :nerd_face::star_struck:

5 Likes

Hvis du ser photocure sin kvartalspresentasjon der dan ble presentert var styreformann sin opptreden ganske rar.

Virket fryktelig ukomfortabel og ukonsentrert

1 Like

tja, det er ikke alltid karismatisk framtoning er ensbetydende med tilsvarende mengde kompetanse.

Ser det i arbeidslivet hver dag. De som står i dørterskelen og roper og breier ut om egne bragder, er gjerne de som sluntrer når det gjelder som mest.

(offtopic slett meg.)

5 Likes