Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

De har ikke ønsket å oppgi mdor for 3FL refractory - som skal undersøkes videre i paradigme studien, kun pakken med alle grupper og sykdommer, inklusiv MZL i (som drar mdor opp veldig)

Men heldigvis for deg, så ga de nok informasjon i ASH-2018 posteren til å at en kan komme med kvalifiserte gjetninger, men kan ikke være helt sikker inntil de går ut med fasit selv

Det er 4 CR og 9 PR pasienter i 3FL refractory gruppen (etter tabell 5)

Fra figur 2 ser du at 11 av de 21 FL PR pasientene har fått tilbakefall allerede ved 6 måneder. mens alle FL CR pasienter er 9 måneder+

Så rent matematisk blir spørsmålet, hvor stor andel av disse 11 FL PR pasientene med 6 måneders respons , tilhører 3FL refractory gruppen.

Dersom det var helt tilfeldig og jevnt fordelt hvem PR som tilhører hvem FL gruppe ville antall vært (9/21)*11 = 4.7

Men ettersom vi vet fra andre studier at dette er den gruppen med lavest mdor er det grunn til å mistenke at de er “overrepresentert” i gruppen med lavest mdor, at deres andel er minst 7 av de 11 isteden for 4.7/11 synes relativt sannsynlig (min vurdering ikke fasit)

Dersom det eventuelt er tilfellet, med 7 av 13 med tilbakefall på 6 måneder, blir mdor 6 måneder selvsagt

Men, dette er selvsagt vill spekulasjon, mulig andre gjør seg andre tanker, men uansett, dette er et lite antall pasienter (13) så selv om jeg potensielt har rett i min spekulasjon, betyr ikke det at det er det en ender på i paradigme :slight_smile:

DISCLAIMER: dette er vill spekulasjon basert på mangelfull informasjon og kunnskap, og ikke finansielle råd, tar ikke noe ansvar for eventuelle handlinger gjort basert på denne informasjonen eller eventuell feil i denne informasjonen. For finansielle råd kontakt en finansiell rådgiver og/eller gjør egne undersøkelser/vurderinger. (gjerne kjøp indeksfond også så du ikke lurer deg selv ved å overvurdere egne evner til å slå markedet, hehe :smiley:

EDIT 22.10.2019: Innser at jeg regnet feil, rart at ingen korrigerte det, men mitt oppdaterte syn er at mdor for undergruppen 3FL refractory pasienter, mest sannsynlig ender på 3 mnd, med mulighet for 6 mnd . (isteden for 6/9 som jeg skrev).

2 Likes

Eneste positive jeg kan finne over siste døgns begivenheter er Bravos kjøp. Tviler på at han ønsker å sette noe ny emi lavere enn dette.

Er nok av både kort og lang juice i tiden fremover, sett bort fra timing på emisjonene han har satt så tror jeg mannen er smart og vi ble jo advart om ett kjedelig 2019 (burde innsett at kjedelig=vondt og smertefullt)

Under normale omstendigheter mener jeg imidlertid at nyhetene vi har fått i 2019 burde vært tilstrekkelig til å opprettholde en bedre mcap. Jaja, sitter fortsatt stille selv om det virkelig smerter å se på de blodrøde tallene.

Edit: …og se til hel… å avlyse den rep. emien. Nå bør det kun være blikk på ballen!!

2 Likes

Havde gigantisk flaks torsdag … solgte alt @ 27,00 og afventer støtteniveau eller købssignal fra markedet; har fortsat tro på selskabet, men erfaring viser, at markedet i en længere periode har brug for tid til at absorbere og distribuere de emitterede aktier.

Venter test af 20,00 med efterfølgende bounce.

2 Likes

Skjønner ikke at alle er så uforstående til at nano fortsetter å falle. På meg virker det som om denne emisjonen på krisenivåer ikke løste særlig mye. Det var mer som en siste utveg etter at ledelsen har sovet i timen i lang tid som ikke har fått ut fingern tidligere. De forsøkte krampeaktiv å trekke diverse kaniner opp av hatten, men markedet så dessverre tvers gjennom magien i disse triksene.

Selskapet trenger fremdeles vanvittig mye mere penger for å få noe skikkelig tyngde i partnerforhandlinger og for å få fram mer av potensialet i pipen. Nå fikk de inn to tynne vedkubber som så vidt holder fyr i bålet ei lita stund til.

At CEO tegner seg for en god slump aksjer handler vel mest om å forsøke å beholde jobben, og sende et statement ala: “beklager, jeg føler med dere, og dette akter jeg forsøke å rydde opp i. La meg beholde jobben!”

Rekrutteringstakten er mildt sagt foruroligende, og siden kursen faller under emisjonskurs ser vel markedet de samme mørke skyene i horisonten som de ivrigste disiplene her i menigheten er for sneversynte til å se.

Det er noe som virker veldig galt, og ledelsen sliter med å fikse problemet. Utrolig spent på de neste månedene. Frykter dårlig nytt, men håper vi nå kan få noen positive overraskelser rett før jul.

8 Likes

Jeg talte med HealthCap tidligere (i forbindelse med TRVX) omkring insidekøb og deres forventninger til samme … svaret var, at denne beslutning overlades til den enkelte, da erfaringen viser til kortvarig effekt på kursudviklingen.

Bravo har været med på emissionen fordi han primært er lang og sekundært naturligvis ønsker at signalere positivt til markedet. Her må man ikke læse for meget ind i thebladene.

Du likestiller innsidekjøp med å lese i teblader? Jaja, god helg til deg.

Innsidekjøp er det sterkeste signalet en ledelse kan sende til markedet om at de har tro på fremtiden.

Stort sett enig med deg, men når han betaler 1 000 000,- kr for å beholde jobben(ref dine ord), så må han trives jævlig godt, for det finnes nok andre jobber til han der ute😉

7 Likes

Hvis insidekøb er så stærkt et signal, hvordan forklarer man så den kortvarige effekt (jfr. HealthCap)?

Fundamentalt; hvilke mørke skyer ser du bortsett fra noe under forventet rekruttering som allerede er varslet? Jeg tenker da ikke på kapital.

Har vi oversett noe mtp konkurrenter?

Veldig flott at Bravo tegnet seg, selv om det var med minimumsbeløpet på 100.000 euro, om jeg har regnet riktig.

Takk for grundig svar. Vi må bruke den informasjon vi har til rådighet og vi må bruke den godt. Dine beregninger virker sannsynlige, dog med et for lite utvalg.

1 Like

En får se på det positive, vi fikk hvertfall volum i dag, var ikke problem å få aksjer :joy:

God helg :wink:

Saken er at nå vil det tvinge seg frem en løsning enten den ene eller andre veien ila de neste 6-8 mnd. Det er ikke mulig å fortsette med større emisjoner på synkende kurs for å holde skuta med denne burnraten. Om ikke annet så vil vi i hvert fall få en avklaring.

Enten øker MCAP slik at man kan kjøre emi uten for mye utvanning, eller det kommer en partner, eller man legger ned studier (konkurs).

Nå er det ikke tull lenger, det må leveres og det rimelig kjapt.

8 Likes

Dette er jeg ikke enig i. Det som er avgjørende er ene og alene om Nanos forskning har verdi. Er Betalutin mm. for eksempel verd 20 mrd. NOK, vil det ikke være problemer med en større emisjon enn vi så i dag.

Det smarteste de kan gjøre nå er å droppe rep. Emi. Alle som vil ha kunne kjøpt i dag og jeg er en av dem… De skriver vurdere, så jeg håper at de klarer å se at dagens kurs er under emi.

2 Likes

Ok så på neste emi. til 10 kr så henter de drift til ett kvartal med 20% utvanning? Da foretrekker jeg partner any day! Ikke misforstå, jeg tviler sterkt på at konkurs er nært forestående men de må levere ASAP for å unngå at dette bare blir tullball.

I så måte mener jeg dagens kjøp av Bravo ga ett tydelig signal og avklaring ila 6-8 er jeg rimelig sikker på at vi får.

2 Likes

Bravos kjøp har betydning for at jeg vektet opp i dag. Jeg kjøper på magefølelsen og personlig tror og håper det er siste emisjon enkelt og greit kun begrunnet på at dette kan være et hint om hva vi har i vente. Rep. Emi må da bare droppe da det vil gi minimalt med penger i kassen samt gi en uønsket negativ effekt. Det er ikke rakett etterforskning dette her :grin:

1 Like

Da har det vært en ny runde med Nano turbulens. Den største skuffelsen er rekrutteringstakten til Paradigme. Hele denne rekrutteringen er satt bort og her må det være noen som har fått svært godt betalt for en dårlig jobb. 32 pasienter rekruttert i løpet av 15 mndr. Vi ble i våres fortalt at det skulle settes inn større ressurser …bla.bla…. Personlig er tilliten til ledelsen mest svekket pga av håndteringen av dette. Informasjonen har vært utflytende og vag. Jeg teller på knappene om jeg skal kjøpe tilbake alt av de 30 % jeg hadde solgt ut. De må komme med mer presis info om fremdrift ellers er jeg redd de ikke klarer den nye målsetting fra Q2

5 Likes

Hva mener du med dette? De har kommet med konkrete tiltak de har gjort. Er du kvalifisert til å si at de ikke klarer egen målsetning ut i fra informasjonen de har gitt oss?

Jeg synes du fremsetter egne meninger som fakta og det liker jeg dårlig.

Synes det er veldig mange nye nick her i dag med dommedagsprofetier.

12 Likes

Enig, det er viktig å merke seg at vi også har vært forskånet (så langt) fra både innsidesalg og at sentrale personer har funnet seg nytt beite. Føler som nevnt det er litt “make or break” det neste halve året. Har tro på BTD og håp om noe DLBCL juice.

Ha en flott fredagskveld :slight_smile:

1 Like

Fakta er at de har rekruttert 32 pasienter hittil. Det synes jeg er skuffende. Har 80 K aksjer i Nano og ikke behov for å prate den ned.

8 Likes