Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Der går rygter om at flere brokers bruger de interne stop loss værdier blandt kunderne til at køre stop loss raids. Ikke nødvendigvis fra egne robotter, men i samarbejde med andre brokers. Man kan lige se det for sig … en broker man stoler …

1 Like

Tvilsomt at det praktiseres.

Når det er sagt så er det ikke vanskelig å finne ut hvor det kan ligge store volum på stop loss. Det er jo en gang slik at de gutta som ønsker å finne disse områdene kan samme TA som Ola Dunk.

1 Like

Er jo litt pussig timing.

Er det for å ha penger på bok klar når meldingen om PIM approval kommer i UK?

1 Like

???

Trodde konsensus var at eventuell EAMS ble gitt på bakgrunn av data fra PARADIGME. Eller snakker du om neste emisjon? :thinking::neutral_face:

Hørte på podcasten med Eduardo senest istad, og etterfølgeren av PIM, EAMS blir søkt på, med PARADIGME data. Ble sagt ganske klart av Bravo.

Er det noe penger på bok krav der? Logikken min tilsier at du venter med emisjon til du har latt eams dra opp kursen.

Har også veddet sparepengene mine på Nano, og en lot i Targo, to like egg i samme kurv :sweat_smile:

1 Like

Skivebom fra min side, legger meg flat.

1 Like

Billigere enn før emisjon.
Det var jo emisjonen som skapte kursraset. Uten emisjon, ingen billige aksjer.
Høna og egget. Bravo hadde kun et egg, men drømte om høne…så da fikset han seg høne.

Ta deg sammen mann!
Paranoia er ikke kledelig.

Jeg tror en sund skefuld skepsis er vigtig, når man forholder sig til den viden, der kigger i ordrebøgerne. NANO får kniven grundet beskidte tricks og du nægter, at kundernes ordrer ikke kan blive fikset?

Har du heller ikke hørt om ulovligt udlån af aktier til shorting?

Det du beskriver er ulovlig, straffbart og helt galskap.
Paranoia kan du ta på et annet forum. Dette er ikke relatert til NANO.

Imponerende, at man skal høre det fra én, der handler på OSE, en børs der er berygtet for insidehandel og manipulation (spørg uden for Norge og dette vil være svaret).

Relaterer glimrende til snakken om kursudviklingen.

1 Like

Oslo Børs er en korrupt liten andedam som først og fremst virker som en plass der algoritmer kan høvle av verdier som skapes av bedriftene til fordel for gribbeaktører.

Håper skiten blir solgt og oslokontoret nedlagt.

18 Likes

Jeg oppfyller ønske ditt.

5 Likes

Måtte selv inn og reforhandle lånebetingelsene i går. Ekstremt lite gøy å sitte med belåning på disse nivåene, og i tillegg ikke ha mulighet for å kjøpe mer. Prøver å tenke som mange her sier at dette er det shorterne vil, trigge tvangssalg.

2 Likes

Jeg har betalt ned mye av min belåning, men nå vurderer jeg å låne opp mer og bunkre opp mer Nanos på disse nivåene, må ta en seriøs vurdering her!

2 Likes

Bruker dere belåning igjennom nordnet? eller finnes det bedre aktører?

Tror ikke man får belåning hos Nordnet på Nano, men noen har tatt kredittlån, andre belånt mer på egen bolig etc.

Å innrømme belåning på offentlig forum er som å markere seg selv som den svake i flokken så ulvene vet hvem de skal angripe :stuck_out_tongue_winking_eye: Ssshhh! Ingen som investerer i Nano er belånt :grin:

1 Like

Dette skjer spesielt i valuta/CFD meglere som har en såkalt dealing desk (market maker). Jeg har fått dette gjort mot meg personlig så jeg kan 100% bekrefte at dette skjer.

Det de faktisk gjør er å se på netto kjøp/salg av sine kunder og går dit det er mest volum og tar stoppene dems, de øker også volatiliteten i kursene sine mot andre ikke kriminelle meglere. Hvis du begynner å tjene penger så sette de munnbind på kontoen din (også skjedd med meg)

Hos norske meglere som Nordnet og Netfonds tviler jeg sterkt på at slikt skjer (fra meglerens side), men det som uten tvil skjer er at fond vet hvor amatører har stop losser og tar de bevisst. Innlysende kursmanipulasjon skjer også spesielt i mindre selskaper som NANO.

Veldig bra insj av @studenten86 om å sende inn melding om manipulasjon i NANO

6 Likes