https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1213755
Les og lær
“Tar ned risikoen”
Ja de tilbyr mye dritt som ikke vil føre noe godt med seg.
Intradagkreditt. Man kan vel låne like mye som man har i egenkapital. Alt må betales tilbake samme dag.
Samt høy belåning på mange volatile aksjer er med på å sette god fart ved shorting. Når kursen går ned så må de tilføre penger, selge ellers blir de tvangssolgt. Samt masse derivater.
Svært få tjener på slike produkter i lengden, kontra å bare investere langsiktig og diversifisert over en lang periode.
De prøvde vel også å fronte “Mavrick” en periode for å få folk til å handler oftere.
Nei de er ikke så seriøse som de gir seg ut for.
Blir for dumt @Biotop20
Neste artikkel fra samme nettsted har n=168
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1907863?query=featured_home
Det er handler de lever av, naivt å tro at de har noen andre enn seg selv nærmest. Vær glad det ikke er amerikanske CFD tilstander. Men å kalle det å “ta ned risikoen” er x10 Er vel heller at det drar opp bunnlinja med en heftig margin til nordnet.
Kjøpte 6.000 i dag. Fornøyd og satt litt å ventet på emi. Litt surt det ikke ble en større og bare bli ferdig med den👍🏼 for godt🎚
Men helt ærlig, så fikk jeg også et lite inntrykk av magefølelse på at en partner kan passe fint etterhvert og at denne partneren også kan se sin mulighet på snarlig tidspunkt/1år. Spennende er fremtiden. Dette er aksjer jeg skal ha lenge sammen med de jeg hadde fra før
Tidligere har vi diskutert om dette, behandlingssentret får betalt for å behandle pasienter. Bayer har sabotert for Nano med å tilby høyere beløp, til og med noen sentre som skulle behandle pasienter med Betalutin ombestemte seg.
Problemet er at disse sentre behandlet pasienter med dårligere medikament (Aliqopa /Copanlisib). Ikke bare Copanlisib har gitt dårligere resultater har behandling av flere pasienter også (mest sannsynlig) stanset pga at Copanlisib gir svær alvorlige og dødelige bivirkninger. Dette er også publisert på emedicinehealth.com…
Nå bruker Nano dette (resultater + bivirkninger) til å slå tilbake og med de tiltakene som de har gjort har pasientrekruttering økt. Alle sentre er åpnet nå og de skal bare rekruttere pasienter, eller dritten og formalitetene er ferdige. Vi skal ikke bli overasket dersom de er ferdig med rekrutteringen i 1H 2020…
Nysgjerrig på hvordan den generelle stemningen er blant oss 8.000 nå.
Bare fordi det er helg:
0 stemmegivere
For et makkverk, hele selskapet.
Dette er aller første gangen jeg kommenterer et selskap jeg ikke eier aksjer i.
Jeg var aksjonær i flere år, men hadde heldigvis vett på å selge meg ut etter Lugano-fadesen hvor lystløgneren Costa satt på NANOs egen webcast-sending og freste fordi han ble konfrontert med at aksjekursen raste fordi han hadde løyet for aksjonærene.
«Mr.Superhappy» kostet meg flere hundre tusen kroner i tap, men takk og pris for at jeg forstod at jeg måtte komme meg ut (var vel på 70-80 kr, tror jeg).
NANO har en burnrate som er helt hinsides, svir av cash som fulle sjømenn. Bommer ALLTID på egen guiding og er tvers gjennomsyret av inkompetanse gjennom hele bedriften.
Ledelsen er både arrogant og handlingslammet, og har en strategi helt uten mål og mening.
Jeg investerte i NANO utelukkende på grunn av herrene Bruland og Larsen, og deres forskning i verdensklasse.
Hadde bare selskapet NANO og ledelsen vært av samme kaliber som disse to, så ville NANO blitt fantastisk, men dessverre har det ikke blitt slik.
Jeg har stor sympati med de som har vært med på hele reisen, men for min egen del er jeg sjeleglad for at jeg i 2016 re-allokerte midlene mine over til PCIB og PHO.
Var nok smart av deg å ta tapet der ja. Flere kunne ha lært av å ta tap. Tok selv 10% av bordet rundt 85 men skulle selvfølgelig ønske det var mer. Har du planer om å komme inn igjen nå som kursen er så lav?
Mange referer til lugano som ett vendepunkt til nedsiden for NANO.
Hva skjedde på lugano?
Helt enig! De fleste av de produktene har kun som formål å dra opp bunnlinja til Nordnet og i lengden taper folk på det. Mens de som har lengre horisont på aksjer og gjør få transaksjoner, tjener penger over tid. Men få transaksjoner er jo ikke bra for bunnlinja til Nordnet.
Hegnar Online hypet opp 20/100 og 100% CR som oppnåelig for 20/100. De faktiske resultatene skuffet litt ut i fra dn antakelsen.
Ledelsen til NANO sa at Lugano kom til å bli deres største presentasjon til da. Costa mente nok i antall pasienter, vi trodde det betydde at de hadde kurert FL.
Men, det er jo så klart ledelsen sin skyld.
Verdien av NANO vil i større grad være avhengig av hvilke tilleggsindikasjoner de kan få enn hastigheten på PARADIGME.
Ser man på nyere blockbusters innenfor onkologi så er det nettopp deres mulighet til å virke på flere kreftformer som driver salget. Eks er PD-1 hemmere og ibrutinib.
For big pharma vil det å kjøpe en plattformteknologi være mer verdifullt enn et legemiddel med kun én indikasjon.
Jeg tror ledelsen er klar over dette, og derfor så er det økt fokus nå på DLBCL, MZL og CLL.
Nei, selskapet får jo pengene de trenger.
Men hvis de skal fortsette med denne emisjonstakten i årene som kommer, så blir det jævlig mange aksjer etterhvert.
Nei det har jeg sagt ganske lenge nå, det blinker ganske rødt for de aksjonærverdiene som ligger på bordet.
Så lenge selskapet får pengene de trenger blir dette (nesten) garantert suksess.
Så fort markedet lukter at dette KAN gå feil vei strupes pengebruken. Akkurat nå strømmer pengene.
Akkurat nå er jeg overlykkelig at emisjonen kom før partneravtale. Tiden på utsiden har vært skummel.
Jepp, alt står og faller på partner/oppkjøp nå.
Hvis de blir nødt til å ta dette til markedet selv, så er det umulig å si hvor mange aksjer som må trykkes for å komme dit. Men det er ingen tvil om at det i verste fall kan bli ekstremt høyt.
Eneste trøsten med emisjon er at Nano kommer tilbake i Radium studio denne uken ser frem til å hørt bravo sin tanke om videre løp og aksjekjøp
…og hvem tror innerst inne at dette er i nærheten av en reell problemstilling?
NANO og Bravo må utgår uttale seg som om han planlegger for solo-løp, men når BigFuckingPharma banker på døren er alt dette historie.
Ja, det er jo det vi alle håper på.
Men jeg tar høyde for humper i veien.
Selv trodde jo jeg at mange BP skulle kunne hatt interesse av å gå inn i Nano ASAP, men den spådommen min har latt vente på seg.