Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

I mitt hode er et selskap som viser at det kan hente så mye penger i det mest nedtrykte biotechmarkedet ever gull verd.

9 Likes

Enig her. Hvor mange linker om farmasiselskaper som har måttet avlyse emisjon har florert på forumet her de siste mnd?

Her hentet de en kvart mrd på et par timer. Riktignok med 20% rabatt fra sluttkurs samme dag, men uansett.

Basert på de siste emisjonene på Oslo Børs er emisjonkursen i Nano veldig bra. I september var aksjekursen under 24 og vi kan ikke klage på emisjonkursen på 22.

Jeg ser at “e24” bruker kynisk Nano for å skaffe seg flere abonnenter. De vet at det fines ca. 8000 aksjonærer i Nano og de fleste av dem er småaksjonærer. De serverer fantastiske overskrifter om nano og andre selskaper og for å lese disse må man abonnere og betale. Hva vet en journalist som vi ikke vet? Nå har de skrevet:

Børskommentar: Det er noe som skurrer med Nordic Nanovectors emisjon

Jeg betaler ikke 1 øre for å lese deres fortellinger, alle fantasifulle spekulasjoner leses på slike forum. Om de hadde brukt litt hjerneceller og ikke kynisk ville utnytte småaksjonærene for å tjene mest mulig penger med slike overskrifter måte de vite at det var fornuftig å hente penger nå når børsene har steget, ingen vet hva vil skje i morgen med alle disse urolighetene i verden. Nano var under 24 for noen uker siden og antar at fyren mener Nano skulle ta sjansen og vente…

7 Likes

Litt om emisjoner

Slik jeg husker utfallet av rep.emisjon er at aksjekursen holdes lik eller under emisjonskursen helt til en er ferdig med repemisjonen.
Det må kanskje en EGK til samt at det må utarbeides et prosjekt noe som tar tid.

Kan det være på sin plass å påpeke at dette arbeidet spiser opp en stor del av den “fritiden” til neste emisjon/annen løsning.

Kapitalbehovet har vel vært kjent i lang tid så da er spørsmålet , hvorfor er ikke dette allerede avklaret ved forrige ordinære generalforsamling?

Rep.emi holder ofte kursen nede og bringer ofte bare småpenger til selskapet og i dette tilfellet vil denne prosessen “spise en stor del av fri-vinduet” med den burnraten selskapet har lagt seg på.

Ja, det er viktig å kunne ta tap av og til også, selv om det er surt.
Kjøpte mine første aksjer på 50-tallet og økte hele veien opp til mitt siste kjøp på 116kr.
Hadde dengang ståltro på caset og var veldig entusiastisk.

Jeg må innrømme at jeg vurderer det fortløpende, men kommer neppe til å gå inn igjen nå. Kanskje senere.
Vurderte ny inngang på 40-tallet i våres, men lot det heldigvis være.
NANO har nå kommet ned på et nivå hvor det fremstår ganske gunstig, så jeg skal ikke utelukke noe.

Jeg har fortsatt stor tro på det fundamentale, som jeg har hatt hele tiden.
Forskningen, produktene og potensiell pipeline er i verdensklasse.
Ledelsen derimot, har jeg liten tillit til, og det er først og fremst dette som holder meg tilbake. :confused:
Det hjelper dessverre ikke om alt annet er fantastisk bra, så lenge man tviler på ledelsen i et selskap.

1 Like

Et annet aspekt er at utvanningen begynner å bli betydelig.
Dersom vi får oppleve enda en emisjon eller to, så er dessverre verdiene i ferd med å smuldre bort. :confused:

1 Like

Jeg ser forøvrig at innlegget mitt lenger opp fikk ganske mange :face_vomiting:.
(men like mange :blue_heart:)

Det er jo synd.
Jeg synes heller at nåværende NANO-aksjonærer bør ta mine tanker og vurderinger til etterretning, for de deles ganske sikkert av MANGE forhenværende aksjonærer.

Ingenting av det jeg skrev har bakgrunn i noen skjult agenda eller noe ønske om komme med negativitet for å dra selskapet ned.
Det dreier seg om genuine bekymringer, som er årsaken til at jeg i dag ikke lenger er aksjonær i NANO.

Nåværende aksjonærer bør ha minst like stor interesse av å se endring og fremgang.

9 Likes

Du tar forståelig nok perspektivet til en som har snitt på 22 kr når du skriver det. Sannheten er en annen for majoriteten her inne som har vært med hele veien ned fra ATH, og har snitt på 3x dagens kurs og oppover. Hvis det ikke kommer partner innen kassa går tom igjen begynner de fantastiske summene vi så for oss i 2016 å forsvinne.

Det sagt så blamer jeg ikke ledelsen eller noen andre enn meg selv. Hva nytter det? Vi er alle ansvarlige for våre egne valg. Personlig tror jeg jeg kommer greit ut av dette på sikt, men at det er Nano som blir gullbilletten min tenker jeg blir mer og mer usannsynlig. Det er et par ting som kan endre det scenarioet men vi får heller diskutere det hvis de materialiserer seg.

Jeg begynner å forøvrig å få en større forståelse for Savepigs poeng med at Bravo driter i aksjonærene og spesielt oss små.

Nano skal lage medisin og forhåpentligvis bli en global aktør. Det er ikke et problem i seg selv, men man bør ha kapital nok til å være med på den reisen. Ha det i bakhodet når du kjøper mer… :smirk:

6 Likes

Akkurat denne er jeg faktisk uenig i. Nano har pr idag ca 66mill aksjer. La oss si vi når AA på 20% utvanning til, det gir markedstilgang med et produkt med ca 80 mill aksjer. Det er egentlig ikke så ille.

1 Like

Mcap på 20 mrd. på 80 millioner aksjer gir kurs 250 kr. Som sagt, fint for de med inngang sub 50, ikke fullt den utellingen jeg så for meg når jeg gikk long :sweat_smile:

8 Likes

Det spekuleres også i at dollaren snart kan stå i 12 kroner, så da tåler vi vel en emi til :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Har justert mine forventinger til mcap ved oppkjøp til ca 18 mrd nok og 100 millioner aksjer som base case.

Så får eventuelt lavere antall aksjer og høyere mcap komme som en bonus.

2 Likes

For en shorter arbeider tiden i prinsippet mot deg. I et selskap som over tid vil få frem verdiene er langsiktig shorting selvmotsigende.

I et selskap som Nano, med stadige lave emisjoner derimot, har shorterne fritt spillerom. Det er shortingen som styrer kursen i Nano.

Men også shorterne må unngå å komme i skvis, og må passe på å kjøpe tilbake i tide. Regner med at det tidspunktet nå nærmer seg.

Nano vil ikke ha problemer med nye emisjoner. Emisjonen viser hvor lett selskapet får inn penger. For den som sitter langsiktig i aksjen, og venter på at signifikante resultater etter hvert kommer, er slike dipp vi nå har en god anledning til å øke innsatsen.

1 Like

Denne diskusjonen har gått meg hus forbi. Er det teorier eller er det dokumentert?

8 Likes

Nei, men helt fantastisk for vi som går long med snitt mot 20 når dette blir medisin.

1 Like

Se på enn av prestasjonene og spørsmål/svar delen (muligens 1Q 2019 eller 2Q 2019), her blir sagt at de som betaler mest kan få fordeler …behandlingssentre jobber ikke gratis…Nano konkurrere med Bayer om samme pasienttype… Marco har selv sagt at noen sentre som skulle behandle pasienter med Betalutin ombestemte seg senere…

Bayer har brukt flere år og milliarder for å utvikle det giftige produktet Aliqopa /Copanlisib i sammenlikning med Betalutin som gir svært lite bivirkninger. Dersom Betalutin kommer på markedet er deres produkt ubrukelig. Aliqopa /Copanlisib kan heller ikke brukes for å behandle folk med dårlig helse… 1+1=2

3 Likes

Kan si hva man vil; men om jeg kun får igjen 250,- pr. aksje for å være med på dette sirkuset så er jeg rimelig skuffa. Kommer til å holde pengene langt unna biotek i fremtiden om ikke dette går inn høyere enn det. Indeksfond hadde jo gitt bedre avkastning :rofl:
Så får heller ildsjeler og BP finansiere det. I tillegg skal det klages over høye priser på banebrytende medisin.

En sak er risikoen man løper, og den er jeg med på og er forberedt på å tape hele investeringen. Men om det går veien så skal jeg være med på hele middagen og ikke bare kaffe/kake etterpå.

11 Likes

Synes @InVivo har et edruelig anslag, 100 mill. aksjer når vi er “ferdigsnakka”. Hva mcap blir når vi er der får markedet eller BP bestemme.
Dette forutsatt at vi ikke lander en avtale innen Q2 2020 da :roll_eyes:

2 Likes

Strengt tatt så snur BTD også opp ned på dette, hvis det er sånn at NANO kan selge PR voucher for ~1 mrd.

Jeg vil faktisk si situasjonen er temmelig prekær når det kraftigste verktøyet ledelsen har, som er å vanne ut eierne av selskapet med 20%, kun gir 6 mnd ekstra drift for selskapet. Man risikerer da at man ikke klarer å komme seg til neste ordinære generalforsamling, så da vil jeg heller si som Glein at det brenner på dass, men det blir jo opp til hver enkelt å vurdere hvordan man ser det.

3 Likes