Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Er det virkelig så mange selskaper/investeringer dere ser for dere at kommer til å gi en avkastning på over 400% på ca. 2 års horisont? 500%? Forskningen er solid, resultatene er bunnsolide, vi er på oppløpssiden, og må kanskje i gjennom en eller to utvanninger til før vi når målstreken. Jeg skjønner at det er turbulent, men hvis noen har tips til investeringer som vil gi høyere avkastning enn det vi potensielt snakker om her i denne tidsperioden, så gi meg gjerne en heads-up.

2 Likes

En rettet emisjon som den vi nå har sett kan gjøres enklere, billigere og betydelig raskere enn fortrinnsemisjoner.

Det har ligget i kortene at en slik emisjon ville komme. Det trengs ekstraordinær generalforsamling om ny slik emisjon skal gjøres, eller Nano kan vente til ord. gen.forsamling i 2020.

Her har Nano jobbet riktig. Emisjonen burde kommet rett etter R&D er vel eneste ankepunkt.

Nano bør kanskje på sikt foreta en virkelig storemisjon, på si 1 mrd. kr. Lav kurs er neppe problemet i så måte. En slik emisjon vil gi Nano selvtillit og økonomisk basis for likeverdighet i forhandlingene med BP. Det vil også vise at investorene i Nano mener alvor og stoler på Nanos forskning.

Her fra siste ord. gen.forsamling:

10.1 Fullmakt på 20% av
aksjekapitalen
For å gi styret finansiell handlefrihet i
forbindelse med eventuelle oppkjøp eller
liknende disposisjoner eller generelt for å
kunne styrke Selskapets egenkapital foreslår
styret at det får en fullmakt til å utstede nye
aksjer for disse formålene.
Spesielt fremheves det at Nordic Nanovector
nå er i en sen utviklingsfase av sin
produktkandidat Betalutin, og at Selskapet
forbereder seg på å være klar til å bygge en
kommersiell organisasjon for å lansere
Betalutin på ett eller flere markeder, dersom
de kliniske dataene som skal rapporteres,
støtter en søknad om
markedsføringstillatelse. Det vil være viktig
for Nordic Nanovector å kunne handle på en
fleksibel måte for å dekke behovet for
økonomiske ressurser i denne viktige fasen
av selskapets utvikling.
Det er videre forventet at terskelen for
utløsning av plikten til å utarbeide
opptaksprospekt ved emisjoner i selskaper
som er børsnotert i Norge i løpet av 2019 vil
øke fra 10% til 20% av aksjekapitalen som
følge av implementering av EU regler i
Norge. For å gi styret handlefrihet til å
benytte denne økte fleksibiliteten, foreslås
det at styrets fullmakt tilsvarer 20% av
Selskapets aksjekapital.

Dette er vel en magefølelse en del sitter med, men vi kan jo ikke nødvendigvis vite hvilket arbeid som har skjedd i kulissene mellom R&D day og nå.

1 Like

Det er akkurat der skoen trykker, potensiell avkastning. Sannsynligheten for å ikke lykkes innenfor bio er beyond skyhøy, ergo må avkastningen være deretter. Har vært med i 3+ år og snittet både opp og ned. Har du snitt 12 eller 22 så ja… men de færreste som har vært med lenge har det, inkludert hele topp 50.

Edit: …og etter hvert samtlige ansatte i selskapet, selv etter RSU’er og god timing på insidekjøp.

3 Likes

De har hvertfall tydeliggjort at noen gode nyheter ikke er å forvente i nær fremtid, mtp tidspunkt de satte emisjonen til. Plokket forøvrig 30% til på 21.8

1 Like

Jeg vet ikke om man nødvendigvis kan lese noe sånt ut av timingen.

Hvis det plutselig kommer en god nyhet nå, så sitter det jo plutselig en masse mennesker som har deltatt i emisjonen som har skikkelig godfølelsen. Og det er nyttig for en eventuell emisjon i fremtidne.

Jeg vil ikke si at han driter i hverken store eller små aksjonærer, bare at han har stålfokus på å få betalutin frem til godkjennelse, og da er det de som kan skaffe de store pengene han er mest interessert i.

6 Likes

Det brenner jo på dass som xxx og jeg sier og da er det godt å vite at han i hvert fall nå driter i samma skåla som oss mtp millionen han deltok med :crazy_face:

Edit: Typo
Edit2: Feil mann ifht til brenning av dass

1 Like

Jeg har aldri påstått at det brenner på dass.

Men jeg er skeptisk til flere emisjoner årlig når kursen er i en nedadgående spiral. Men når BP ikke biter på kroken så har jo ikke ledelsen andre alternativer.

2 Likes

Han gikk vel inn med en slapp mill på 45 ved forrige emisjon også, så han har vel noe tro på selskapet.
Er jo nesten 4mnd lønninger for han det, tilsammen. (Da hørtes det kjapt ikke så mye ut allikevel.)

Joda, godt poeng :slight_smile: og 4 mnd uten lønn er jo ingenting for bioeliten

Det er fremdeles mye penger som han kunne ha plassert et helt annet sted om han ikke hadde tro på NANO.

6 Likes

Jeg har også anslått opp mot 100 millioner aksjer, men ser for meg en potensiell oppkjøpssum på 3-3,5 milliarder dollar, dette gitt suksess i 3FL ( som jeg tror er 99% ), og godkjenning for 2FL.
Lykkes de innen andre indikasjoner ( MZL, DLBCL, leukemi osv) så skulle man tro det blir større beløp.
Dette er bare min mening da :slightly_smiling_face:

4 Likes

Synes ditt anslag for oppkjøp er det vi bør sikte mot. Dersom NANO får godkjent medikament så er det en del ansatte (og i andre rekke aksjonærer) som har dratt NANO igjennom gjørma som virkelig burde få betalt.

Om BP vil komme til dekket bord nå så skal de jaggu få betale. Terskelen min har i hvert fall økt betraktelig.

Edit: Tror vi har havnet midt i skuddlinja mellom BP, Capitol og bio startup.

2 Likes

Ris til egen ræv!

Alle som stemte for at de skulle kunne utstede 20% flere aksjer bør ikke klage nå over at akkurat det har skjedd.
Hadde flertallet ønsket max 10 % hadde det vært større sannsynlighet for at emisjonen hadde blitt satt tidligere.

Her har de nok kalkulert grundig internt hvor langt frem i tid de har behov for å sitte uten behov for flere midler. Når kursen kun faller og nærmet seg smertegrensen for hva 20% ville gi måtte de nok bare slå til nå.

Vil tro de har flere interne milestones som iløpet av den neste perioden som vil gi de svar på hvilke veivalg de ønsker å ta videre etter det.
Godt nytt i perioden vil gi høyere kurs. Dårlig nytt betyr enda mer utvanning på lave kurser. Uansett må de be aksjonærene om tillatelse igjen.

3 Likes

Jo et dødsspirallån siden du nevnte spiral er en siste utvei. Brutale greier det også i lengden.

Jeg regner ikke inn annet enn 3FL i mine anslag, prisen blir selvfølgelig høyere jo mer av pipen de klarer å realisere, og jeg håper du har rett :sweat_smile:

1 Like

Listen for å kjøpe aksjer ved emisjonen lå jo litt høyt, og det var positivt at Bravo satset såpass mye. I markedet er det imidlertid ingen beløpsgrense, og vi bør jo dermed kunne håpe på at også andre i ledelsen ser sitt snitt til å kjøpe f.eks. 10-30k aksjer.

Melding om innsidehandel kan fort komme mandag ja!

Hvordan i alle dager regner dere??

Sitatet med mcap er tatt ut av kontekst, det var for å illusterere et poeng gitt 80 mill aksjer som en annen skrev om. Personlig tror jeg ikke på slik prising for 3FL alene…

1 Like