Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

De er jo begge tydelig på den økonomiske forskjellen mellom å være aktiv i us og EU.

Han har jo dual listet før med suksess…
Ikke utenkelig at det er en reell mulighet også for nano.

Ja det koster litt…
Men sannsynligheten er stor for at det genererer mer enn det koster.

Hadde vært en artig change of pace hvis det plutselig hadde kommet på bordet

2 Likes

Bravo fremstår i intervjuet som reflektert og proff. En toppmann i mine øyne. Han gjentar at Nano har en platform og ikke er et selskap med et skudd på mål. Han gjentar også uttalelsen fra RD dag om at man ser på
å bevege selskapet inn i andre kreftformer enn “blodkreft”.
Dersom Nano skal utvikle alle de prosjektene man holder på har jeg liten tro på at man klarer dette uten å inngå ulike former for partnerskap. Å finansiere Nano uten partner men med stadig nye emisjoner har jeg for min del liten tro på.

9 Likes

TyrionIV, har du tenkt mer på “inflection points” for aksjekursen til Nano som du ville komme tilbake til, jfr innlegg for noen dager siden.

1 Like

Hvor mye gikk nano opp den dagen de fikk FDA approval og hva var kursen ca da?

Captain hindsight her, men burde og kunne selskapet ha hentet inn mer penger ved en tidligere anledning? For eksempel heller inn mot ASH i fjor, eller tett på RnD i år.

Syns timinga på kurs både denne og forrige emisjon er merkelig.

1 Like

Merkelig?
Tja, la oss si timingen er “merkelig”
Hva er en sannsynlig årsaksforklaring?
Hvem har tjent på denne “merkeligheten”?

Der fikk jeg servert et spørsmålstegn gitt. Det er jo relevant gitt dagens nyheter fra Bergen. Fant svaret selv. Var opp 25% intradag, endte 13% opp til 58 kr
Nå er vi på 20. Gevinstsikring i Bergen bio trolig ikke dumt
Etter kort tid har jo ikke nyheter som dette ingenting å si…

Gjentar meg selv, de burde kjørt en mye større emisjon for lenge siden, eventuelt en denne gang. Er jo helt håpløst å skulle løpe til aksjemeglerene 2 ganger i året å skrike etter penger.

Vi får jo bare håpe og tro at NESTE gang står frieren ute i garden.
Når vi leker cpt hindsight neste år igjen, så kan jo denne emisjonen se ut om en genistrek?

1 Like

Helt enig. Han er godt kjent for de fleste for oppkjøpet av Tigenix, men kanskje folk har oversett erfaringene Bravo har med markeder, globale biotech- og pharmatrender gjennom arbeidet han har gjort som leder i Alliance for Regenerative Medicine og European Biopharmaceutical Enterprises og styreformannsrabeidet han har gjort i Vivet Therapeutics, som har inngått partnerskap med Pfizer og etterhvert ser ut til å bli kjøpt opp til 560 mEUR.

1 Like

Jeg vil tro ledelsen i nano hadde tenkt seg at RnD dagen ville gi et større løft i kursen - da det tross alt var hyggelige tall som kan male et vagt bilde av et enormt potensiale.
Jeg ser for meg dramaet her inne om de hadde kjørt en større EMI før denne dagen, og kursen hadde gått 30% rett etterpå.

Uansett hva de gjør så er det galt. De har ingen spåkule de heller, og at markedet er på sitt sureste siden krigen kan vel heller ikke bravo lastes for👌
Jeg forventer en mer transparent IR linje fremover, utover det er det dataen de leverer som betyr noe.
Virker som de er mange investorer her som etter min mening ikke ser ut til å ha noe i biotech å gjøre​:ok_hand::grin:

12 Likes

Hvilke kort har vi å spille opp mot en massiv shorting ?

Gjentagelse her og, men captain Hindsight hadde rett til en forandring :slight_smile:

1. Burde, skulle hentet penger etter ASH 2018
  2. Burde skulle hentet penger etter R&D

hindsight

Dette bunner ut i at alle; styret, topp 20 og alle mindre aksjonærer mente/mener at selskapet er mer verdt enn det børsen mener. Vi hadde sikkert vært misfornøyd om de hentet på 85 etter ASH 18’ også.

Når det er sagt så tror jeg nå fullt og helt på at kursen er staket ut. F** BP, gå til markedet selv fremfor å selge billig. Om BP skal komme til hele bordet dekket før de letter på fingeren så skal de bla opp noe …

1 Like

Grøss og gru!

Hvis ledelsen mener dette også, så kaster jeg kortene på timen

Det er jo dette ledelsen mener, så langt jeg kan se er det dette som er varslet hele veien og det er kanskje på tide å ta det på alvor. selv om vi hele tiden har trodd det har vært ett forhandlingskort.

Nå er jeg komfortabel med det og BP kan seile sin egen sjø. Kanskje på tide at noen finner sin egen vei?

1 Like

«Then Takida finally pulled the trigger and aquired the company»

Det vil være svært overraskende om ikke Bravo’s eneste, egentlige reelle plan er å gjøre Nano så attraktivt at det kjøpes opp.

2 Likes

Personlig går dagene til å fylle på litt hele veien vi er nede på disse nivåene. Om jeg skal genierklæres eller tvangsinnlegges gjenstår å se. Jeg har trua😁

1 Like

:slight_smile: Så det er en sånn hemmelig plan ala Trump som ingen andre enn “the mastermind in his great wisdom” vet om?

Jeg har ikke behov for å snakke ned NANO da jeg er langsiktig med (til meg å være) mye midler.
Nå bryr jeg meg om ikke så mye annet enn at medisinen må komme til marked/pasienter og at BP gjerne må komme på banen, men billig skal det ikke bli mtp at alle andre enn de har tatt risiko.

1 Like

Nja, så veldig hemmelig trenger det jo ikke være.
For å skape ett markedsmessig salgbart selskap må man uansett rigge ett selskap for å kunne sukssesfullt oppnå sine målsetninger.
Ergo går man ikke ut med en uttalt strategi om:
«Å få alle komponenter på plass, for å fremstå attraktive for BP»

Man skaper en troverdig og fullverdig strategi og jobber målrettet med den, og gjør man en god jobb med det, så er det lettere for andre å vurdere ett oppkjøp.

Det er ikke en motsetning.
Heller en forutsetning.

Derfor er det vel heller ikke akkurat noe mastermind som kreves for å tenke at det er mulig grunnleggende strategi.

Men ikke selvfølgelig.

Det kan tenkes at de faktisk tror at målet er ett fullverdig fsrma selskap istand til å konkurrere på det globale markedet

Jeg lener fortsatt mot en deling, der deler av selskapet veldig planmessig etterhvert selges ut, mens man tar deler av markedet selv, og fortsetter utviklingen mot nye indikasjoner.

Kapital er en forutsetning, og mer en 240mill hver 6mnd må til.

6 Likes

Helt enig, går de til markedet selv, så er det null poeng å sitte på aksjer nå. Da snakker vi utvanning på 100% ++

2 Likes

De varsler vel strengt tatt bare at de ønsker å gå på markedet selv i US alene, mens de slik jeg oppfatter det ønsker utlisensiering i resten av verden.

2 Likes