Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ingen trodde den kom sist heller, men det kom nå rækanes.

1 Like

Selv om det skjedde sist?

1 Like

Ja, selv om det skjedde sist ja.

Du må ta høyde for at det er en helt annen psykologi i aksjen nå enn ved forrige emisjon. I tillegg fikk jo ledelsen med seg at interessen rundt forrige rep emi var relativt mager, så de lærer jo de også;)

3 Likes

Trenger litt hjelp til tankegangen min, men avlyst rep emi er vel ganske positivt, det kunne lagt lokk over kursen til emi var overstått. Nå håper jeg at ash / abstract kan gi en grei oppgang uten en «klam hånd» som rep emi kunne ha vært.

Det har vel egentlig ikke så mye å si. Det positive med avlyst rep. emisjon er man slipper en klam hånd (det er en slapp, klam hånd, for det er ikke snakk om en rettet emisjon).

Ulempen er at selskapet ikke får inn mer penger, men det ville de uansett ikke gjort, i og med at man bare kunne ha handlet over børs til en rimeligere kurs (og volumet har vært stort nok). Derfor gjorde de det eneste fornuftige og avlyste reparasjonsemisjonen.

Slik kursutviklingen har vært er det egentlig en ikke sak og noe alle andre selskaper også ville gjort i samme situasjon.

Nano sitt driftresultat for Q2 2019 var -111 mill. Når de nå har fått inn ca 240 mill, kan vi da anta at neste emisjon kommer om 6 mnd? Emisjonen dekker jo ikke mer enn rundt et halvt års drift.

Den antakelsen regner jeg med at jeg ikke er alene om, og det vil vel legge press på kursen neste halvår med mindre det kommer nyheter som bringer inn penger i kassen. Uten det blir det vel emisjon i april 2020 til godt under 20.

Noen her som tror på en eller annen avtale før påske 2020 som gir Nano over 100 mill up front?

Blir ikke ny emisjon før etter generalforsamling…
En Evnt avtale vil gi mye mer enn 100 mill up-front…

3 Likes

Det vil i mine øyne være svært amatørmessig å skulle kjøre ny emisjon like på nyåret nå, slik går det ikke an å kave om man har litt respekt for seg selv og sine aksjonærer. Men å vente til etter generalforsamlingen med å hente penger går heller ikke da selskapet ved de tider mest sannsynlig ut fra trenden for kursen trenger å vanne ut vesentlig mer enn 20% for å få fylt opp kassa slik at det holder i minst et drøyt års drift. Kan jo ikke holde på å løpe til markedet for å hente penger flere ganger i året.

Stor emisjon kommer til å bli lagt fram på årets generalforsamling er min spådom og da har selskapet forhåpentligvis masse mer relevant godt nytt å presentere i forkant i form av gode data og god innrullering (annet enn globale avtaler om leverandører av kjemiske komponenter eller DHL-express om transport av disse komponentene) slik at kursen kan stige en del til denne emisjon.

At det står flust opp med friere fra BP som er klare til å gå inn i selskapet i vinter er ikke annet enn drømmerier, håp og forelskelse.

Definitivt.
Sannsynligheten for partner eller andre nyheter anser jeg for meget høy, definitivt.

5 Likes

Det er noen som fortsatt har troa på Nano ser jeg …:slight_smile:

Kjøpte nettopp to skoleboller og ett rundstykke på Spar.

For det måtte jeg ut med nøyaktig 2 Nanoaksjer :grinning:

3 Likes

Kursutviklingen er nå temmelig demotiverende og deprimerende, det er det ingen tvil om. Samtidig så velger jeg å overskygge følelsene med logikk og da ser jeg mange små og større tegn som tyder på at dette er en forbigående fase. Bare det siste intervjuet med Bravo er oppløftende nok til å ønske at jeg hadde mer cash å investere i NANO på 20,-

1 Like

En liten tanke nå som enkelte aktører i markedet virker være skeptisk til rekrutteringen av pasienter i Paradigme. I Lymrit 37-01 så fikk et italiensk klinikk opp til € 11. 817 pr innrullerte pasient. Vil tro at prisen er på ca det samme nivået i resten av EU og noe høyere i USA.

Uansett, det ser ut til å være tøff konkurranse om pasientene, så hva er årsaken til at man ikke bare kan f.eks 5-doble prisen for hver pasient slik at man er sikret en langt raskere rekruttering? Vil jo tro at de ansvarlige rundt om på klinikkene har lettere for å anbefale Betalutin dersom de får en økt belønning i forhold til andre studier? Foreløpige data og behandlingsform fremstår såpass godt at det ikke akkurat burde være uetisk av legene å anbefale Betalutin heller…

For NANO burde det jo den sparte tiden være gull verdt. Vinn-Vinn-Vinn for både NANO, sykehus og pasienter med andre ord.

Noen andre med innspill rundt dette?

Kilde:
bilde
bilde

Edit:
(Info står på engelsk fra side 10 i dokumentet)
@Salamis

1 Like

Husker dere han som kjøpte lunsj for 2 Nano aksjer? Han kunne vært millionær i dag.

:grin:

5 Likes

Husker dere da det gikk an å kjøpe lunsj for 2 Nano aksjer? :sweat_smile:

1 Like

Takk, Tone! :+1:

Tone som handler litt…

Da bør de jo bare spøtte inn 1.1 mill euro så er Paradigme innrullert :stuck_out_tongue:

Godt funn. Kan du finne et tilsvarende dokument fra et annet senter, skrevet på engelsk?

EDIT:
(Info står på engelsk fra side 10 i dokumentet)

Minner om at det var et innsidekjøp av Frode Vaksvik (nærstående til Tone Kvåle) som kjøpte
3000 aksjer dagen etter Q2 16. Dette startet hele høstrallyet 2016. Greit med en reprise nå.