Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Helt klart – må bare innrømme at jeg ble litt oppildnet av det høye salget av Luthatera allerede samme år som innvilgelse kom! Dersom Betalutin kan matche bare brøkdeler av dette er det allikevel store verdier her
– i tillegg har jo Luthatera “brøytet” vei ift bruk av lutetium-177 i medisin, så veien burde være litt enklere for Nano ift å få medisinen ut på markedet! :slight_smile: og også ift å få interesse fra Big Pharma :+1:

Luthatera hadde for øvrig også OD og mottok Priority Review ifbm søknadsprosessen. https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm594043.htm

10 Likes

Jeg er tilhenger av teorien om at Lutathera blir en trailblazer for betalutin.

3 Likes

Ja, du skal ikke se bort fra at det kan kaste litt ekstra glans over Betalutin og Nano.

Litt ARCHER-1 juice til ASH 2019 hadde vært gull for aksjekursen!

Dette gikk nok litt i glemmeboken, men før jul i 2018 kom det enda en rituximab kopi på markedet, så prisene på rituximab skal kraftig ned.
Gunstig for kommisjonsbehandlingen ARCHER-1 som da blir rimeligere for helsevesenet, men kjedelig for Roche som mister hegemoniet sitt innenfor NHL segmentet.

The FDA has approved Celltrion and Teva’s rituximab biosimilar, Truxima (rituximab-abbs). The biosimilar, referencing Rituxan, has been approved to treat adults with CD20-positive, B-cell non-Hodgkin lymphoma (NHL) either as monotherapy or in combination with chemotherapy.

Man skal ikke undervurdere Roche sitt behov for å erstatte melkekuen Rituximab.

4 Likes

Jeg har følt på denne Nano-euforien nå så mange ganger, at jeg trur kursen går ned hvergang jeg får bekrefta trua på selskapet :clown_face::sweat_smile:

@Salamis, beklager glemte det i går, var i overkant av 80k, til snitt pris ca 40,80

4 Likes

incidence rates of GEP‐NETs and all gastroenteropancreatic cancers were determined to equal 3.5 and 62.1

Altså insidensraten for GEP-NET som Luthatera ble godkjent for er 3,5 pr 100.000, noe som tilsvarer drøyt 11400 tilfeller i USA pr år.

3.linje R/R FL er beregnet til 5800 nye tilfeller pr år, mens det for 2.linje er beregnet til 9000 nye tilfeller pr år.
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/link-documents/Company%20presentation%20-%20Nordic%20Nanovector%20-%2001-12-2018.pdf

4 Likes

Takker:-)

Da ble det 1k til på tallene fra Lutathera på meg. Ser man på FY/Q4 til Novartis er det mye spennende. Blandt annet hvor mye som skal gå til ekspansjon/oppkjøp/utvikling.

Og ‘Radioligant Therapy’ er fremhevet. Dessuten har Novartis ny CEO Novartis Oncology fra årsskiftet.
Gjett en gang hennes bakgrunn!
Svar: Bakgrunn fra Nettoppp AAA og Lutathera
https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-announces-new-ceo-oncology-business-unit

Jeg tror Mr.Bravo viste hva han gjorde når han tegnet seg kraftig i emisjonen.

11 Likes

Over 42, nå melder vel høydeskrekken seg for mange…

1 Like

Tror de som gjennomfører kjøp på disse nivåene gjør solide kjøp med 12mnd horisont. Skulle gjerne kjøpt mer, men har ikke midler. Mulig bank norwegian får seg en ny kunde i nærmeste fremtid :stuck_out_tongue:

1 Like

Har vi eksempler på andre aksjer om har gått 600% på ett år på OBX?
Som er det Nano nå bør/må gjøre nå.

1 Like

Det går også frem at Novartis nå har ca 100 milliarder kr i Free Cash Flow.
Dvs 11.717 milliarder $.
Gidder ikke finregne.

2 Likes

Synes godt de kan bruke 4-5 milliarder dollar på å kjøpe opp Nano :slight_smile:
Blir nok et godt kjøp for de :money_mouth_face:

3 Likes

De kan få det billigere for min del.
Norsk bio trenger sårt en suksess nå.

Det vil frigjøre mye kapital, samt gi tro og selvtillit til resten av selskapene.
Også selvtillit i fremtidige forhandlinger/partnerforhandlinger.

1 Like

Jeg synes Novartis kan legge 2,5mrd$ (ca 25% av deres cash-beholdning) på bordet for alle Nano-aksjene :slight_smile:

Ser på det som en relativt fair prising mtp hva de får med Betalutin 3FL, Archer-1, Humalutin, Dlbcl + samarbeidet med Orano.

Pluss Marco som er verdt en god del bare han

1 Like

Hvor mye tenker du da? 3, 3,5 milliard $? :smiley:

Ca 386 kr aksjen da. Vært fint å fått det nå, må jeg innrømme! :smiley:

1 Like

2.5 - 3
Noe sånt

1 Like

Jepp :slight_smile:

Ser ingen grunn til at pipen til Nano ikke skal være verdt det.? :slight_smile:

Idar vet hvordan! :smiley:

https://www.dn.no/DNtv/video/2019/01/27/1459/idar-vollvik-slik-blir-du-raskt-rik-og-sann-unngar-du-skivebom