Sjelden en seriøs aktør som Dnb opererer med en prisvurdering på 350% av dagens pålydende. Ser man i rapporten er range satt til 37 til 102 NOK. Dette er definitivt meget bull!
Det er jo ganske merkelig at kursen ligger mange kroner lavere nå enn før man visste om selskapet ville klare å lande en emisjon uten å gruse kursen (og milevis under kursestimatet i en konservativ analyse). Emisjonen ble raskt fylt opp på et kursnivå som var bedre enn forventet, men førte likevel til ytterligere kursfall. Desto underligere når man for kort tid siden fikk svært oppmuntrende resultater fra Archer-1 studiet. NANO er penger på gaten, men det er nok bare de som har fulgt selskapet tett på klingen som skjønner dette og vil vite å utnytte den bisarre situasjonen.
Har tatt en post på 4000 aksjer for første gang på lenge nå, nu kjør vi
Spørsmålet er vel når du selger ??
Det er et godt spørsmål, selger om vi setter en ny lav, ellers prøver jeg å ri med oppover
Rent teknisk kan den fint gå til 25ish uten å snu trenden. Jeg har fremdeles is i magen
Har handlet Nano på over 100 tidligere, så orka faktisk ikke å vente lenger nå
Et av problemet er at de fleste investorene som følger NANO er allerede inne, og kjøper videre. Det kommer ikke mange nye investorer til caset. Jeg har for lengst lagt fra meg tanken at NANO prises basert på resultatene, den prises basert på sinnstilstand. Brukerne på HO er godt eksempel, hvor det er flere brente barn som følger aksjen religiøst og svartmaler absolutt alt. Selv om de ikke representerer markedet, er det forsatt en indikator at sauene ikke er fornøyde med enga.
Så kjedelig som det er, så venter jeg ikke noen vedvarende større oppsving før det kommer en større beiler på banen. Gode resultater vil sikkert gi opptil 30% opp, for så å bli solgt ned til 10% ved markedsslutt. Lunkne nyheter vil sende aksjen ned. Dette har vi sett i lang tid nå, og kursen har aldri vært lavere, til tross for at de leverer på resultater. Som Bravo sier; Europa gir ikke de samme finansielle mulighetene som i USA, og det lider vi veldig av.
Jeg er ny og kom inn med første post i går. Må vel være mange som ser en oppside på disse nivåene ?
Jeg tror man må skille mellom folk som har vært med siden 2016 (som meg) som er mer nøkterne og kanskje litt desillusjonerte om fremtidig (kortvarig) kursoppgang ifht. de som kjøper nå og fint kan få 100% på beholdningen ila. 6 måneder
Jeg er selv langvarig medlem i det som til nå har vært et sluk, men jeg kjøpte 1000stk idag, noe jeg annser som billig.
Nå skal det sies at jeg kjøpte på 60, 50, 40 og 30kr og alle var «billig»
Kjøpte mine første i januar 17, på 90-tallet, fordi da skulle den “raskt opp over ATH”
Men troen har aldri vært større enn nå, og fått snittet ned på ca 41
Da kjøpte vi ganske på samme tid, og av samme grunn har snitt på rett under 50 jeg da, blåser som oftest av kruttet litt for tidlig, på børsen som i senga.
Ble litt bevegelse når nå Finansavisen fikk skrevet om DnB anbefalingen https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2019/10/30/7467853/dnb-markets-anbefaler-kjop-av-nordic-nanovector
kjøpte litt Nano for første gang i dag. Spennende selskap, og nå er kassen fylt opp med friske penger så da trenger man ikke bekymre seg for emi med det første.
DNB har operert med fantasi-kursmål siden aksjen ble lansert på Oslo Børs. De som har tatt disse kursmålene alvorlig har brent seg veldig stygt.
Dng har vell holdt på kursmål 90kr i over 1år eller? Før de måtte fjerne kjøp/salg anbefaling fordi di var broker i emi.
Eller er jeg på jorde med siste setning?
stemmer bra det, “Meglerhuset suspenderte sin dekning som følge av at de tilrettela for selskapets nylige gjennomførte rettede emisjon.”
Nå jobber robotene knallhardt. Spent på å se om de klarer å holde denne nede så mye lenger.
Aksjen sto en gang i 120. Eller var det bare en fantasi som vi alle trodde vi opplevde?