Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Skjønte plutselig hvorfor kursen ikke blir varig påvirket av disse Fast Track-greiene…

10 Likes

Slanker:

• Mage
  • Hofte
  • Lår
  • Kurs
2 Likes

Det var strengt tatt bare et tullete innlegg om min erfaring med Investtech; “kjøp de som går opp, selg de som går ned”. Men du har helt korrekt, de har påpekt det.

Man må bare ta Investtech for hva de er, trendobservatører og ingenting annet

Ja dette er jeg ikke uenig i. Tror strengt tatt ikke at kursutvikling blir påvirket stort av hva folk på et forum diskuterer. Det jeg mener er at mennesker setter forventninger som ikke innfris. Det hypes før melding, kurs går opp, melding slippes, kurs går ned. “Ikke oppkjøp nå heller.” Caset er som du sier, derisket en hel del, men vi vaker rundt 20 kroner. Da kan man strengt tatt ikke si at resultatene til produktet klarer å drive oppgangen, iallefall ikke nå, og iallefall ikke på Oslo Børs. Så leit som det er…

1 Like

Beste er å bare forsone seg med de faktiske forhold. Hjelper lite å klage på markedet som strengt tatt ikke er en person, systemet derimot, men det hjelper heller ikke på så mye for kursen i denne omgang.

Det jeg derimot vet, er at Nano er et knall godt produkt, får markedsgodkjenning og at jeg, pasienter og samfunnet vil dra nytte ut av produktet.

3 Likes

Det kommer en dag som vi alle vil minnes :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det gjør det nok helt sikkert. Spørsmålet er vel bare om man minnes dagen fra lufteburet på Østmarka Psykiatriske eller solsenga ved sommerhuset i Bahamas :upside_down_face::+1:

11 Likes

Da tror jeg det skjer av helt andre grunner en feilslått Nano investering… Aka Nedsiden er minimal.

Objektivtsett handler Nano om man vil kunne handle aksjen billigere av psykologiske årsaker (markedspsykologi) en at selskapet er binært. Tar man frem sannsynlighetskalkulatoren som ikke innebærer “Emisjon spøkelse” så vil man garantert oppnå oppimot 100% LOA.

3 Likes

Tror det må være noe galt med “sannsynlighetskalkulatoren” din :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg ser det som nærmere 100% sikkert at de får godkjenning for Betalutin i 3FL, siden det virker så mye bedre enn det som brukes nå, og tar man de svært milde bivirkningene kontra annet i utvikling, så ser jeg ingen grunn til at ikke Betalutin både blir godkjent og blir en suksess-det siste helst i partnerskap med et BP for å korte ned på tiden og kostnadene før vi som aksjonærer ser de store verdiene i selskapet :+1:

1 Like

“Betalutin® uses monoclonal antibodies to attack the cancer cells in two ways, first as an immunotherapy and secondly as a targeting agent for a radioactive payload and is a combination of radiation therapy and immunotherapy.”

Betalutin er et “fysisk” produkt som bestråler kreftceller lokalt. Vi har nok pasientgrunnlag i forskningen til å kunne utelukke at det bare er tilfeldigheter.

2 Likes

For all del, jeg tror også Betalutin får godkjenning i 3FL, fordi resultatene ser lovende ut og samtidig vil QoL også kunne være en positiv faktor sammenliknet med konkurrentene.

Men jeg synes det er useriøst og historieløst å snakke om tilnærmet 100% sikkert at man får godkjenning. Dette er tross alt en bransje med veldig høy risiko, så litt usikkerhet bør man kalkulere med.

5 Likes

Hva tenker du er en mer realistisk LOA da?

I Ling sin tidligere analyse hadde han omtrent 50% LoA, basert på litt generiske tall og i hvilken fase man er i. Det synes jeg er et veldig fornuftig utgangspunk. Så kan man selvfølgelig legge til/fjerne noen prosentpoeng ut ifra hva man observerer/mener.

Jeg mener at å si at LOA er tilnærmet 100% er useriøst (og ikke minst veldig avslørende mtp risikovurderingevner og forståelse av bransjen).

Det er selvfølgelig vanskelig å anslå, men med pistol mot hodet ville jeg sagt 60-65% LoA. Da har jeg den generiske sannsynligheten som et utgangspunkt og legger på litt pga man har en allright mengde lovende data å se på fra før av, samtidig vil QoL for Betalutin kunne være en positiv faktor.

Hva tror du? 100%? :stuck_out_tongue:

Altså, realistisk sett så har du jo rett. Det eneste som er garantert i dette livet er “death & taxes” som det heter. Min innvestering er dog selvfølgelig basert på en tro om at dette går i mål. Jeg synes det er vanskelig å kvantifisere denne troen i prosent, men med en pistol mot hodet vil jeg si 80-90% sikker på at dette går i mål. De resterende 10% går mer på usikkerheten ifht. konkurrenter, og om det eventuelt kan påvirke FDAs avgjørelse (f.eks at de må kjøre en fullt ut fase 3 først. Noe jeg da tenker er en minimal sannsynlighet for). Som du sier har vi et ganske robust datasett og QoL. Ordner seg nok!

3 Likes

*10-20% :stuck_out_tongue:

Jeg synes 90% svært høyt, så vi kan jo si det sånn at jeg tolker dine 80-90% som 80% og du tolker mine 60-65% som 65%, så er vi 15% prosentpoeng unna hverandre :wink:

Jeg tror ikke det er noe i veien for at Betalutin kan potensielt få godkjenning selv om Copanlisib kommer først på markedet/får godkjenning først. Det vil selvfølgelig avhenge av resultatene, -men jeg tror det fint kan være et marked for begge produktene. Men da er vi over på markedsandeler og slikt, så det blir jo noe annet igjen.

For ordens skyld, jeg tror også det ordner seg, hvis ikke hadde jeg ikke vært aksjonær. Men jeg reagerer på at folk snakker om at det er tilnærmet 100% sikkert at man får markedsgodkjenning, det er rett og slett bare tull fra et sannsynlighetsperspektiv.

4 Likes

Du tror ikke at det ordner seg. Du tror at i 65 av 100 tilfeller ville det ordnet seg for Betalutin, mens i 35 av av 100 tilfeller ville AA blitt avslått.

Hadde du trodd Betalutin ville fått godkjenning ville din personlige LOA vært langt høyere enn 60%.

Om jeg tror det ordner seg eller ikke, må jeg nesten få definere selv. Du kan ikke tillegge meg en annen mening enn den jeg har :slight_smile: Så her tar du 100% feil, og det er ikke ofte jeg bruker 100%, men i dette tilfellet sitter jeg på fasiten.

Hvis jeg tror det er over 50% så tror jeg det ordner seg, hvis jeg tror det er under 50% så tror jeg det ikke ordner seg.

Det skal også sies at fra et investeringsståsted kan jeg fint investere i noe som jeg mener har 10% LoA, så lenge potensialet er stort nok.

4 Likes

Enda ikke kommet med noe holdbare argumenter på at Betalutin ikke når markedsgodkjenning.

Betalutin er såpass potent legemiddel at selv uten AA så vil noen forske frem Betalutin til markedsgodkjenning. Om det blir med dagens aksjonærer eller nye er en annen sak :wink:

Synergiefekten med å oppregulere CD20 er nesten et argument i seg selv på at Betalutin får markedsgodkjenning. Sier bare litt :wink:

2 Likes