Litt av en pipe de har da. Laaangt foran nano
Ja, var mest for å belyse potensialet. Nå er mye av BioGene pipen fase 1 og 2 også.
NANO får finne seg en partner så de får aksellerert fremdrift på platformen sin. Pipen til NANO begynner også å bli vpksen.
Joa, men det var da en grei syretest det der!
Beigene kjøres også studier hvor de kombinerer eget medikament og me-401 i fl. Alt henger igop.
Mer et utslag av stille resignasjon, enn pessimisme. Og først og fremst galgenhumor. Det er humor det og!
Jeg er nå “break even” på mine aksjer, så da kan du selv regne ut nokså nøyaktig hvor lenge jeg jeg har vært inne og hvilken opptur og hvilken nedtur jeg har vært med på. Tips: jeg var en av dem som trodde ath bare var en mellomstasjon. Hadde du spurt meg på 127, ville jeg bannet på at vi i november 2019 ville vært kjøpt ut rundt 450-500 for lengst.
Mer tilbakeholden nå.
Men jeg tror fremdeles den kommer. Men jeg har lært én ting om Nano, og det har stemt siden begynnelsen for min del (med unntak av Costa-gate og noen mindre forsinkelser): man skal ta guidingen fra selskapet bokstavelig. Det er ingen kaniner i hatten. Det har aldri vært det. Så når de sier 2021 så blir det i hvert fall ikke tidligere. Guidingen er ledelsens beste anslag på virkeligheten slik de ser det, og å prøve å tolke kommaplasseringer og kroppsspråk og tro at det ligger store hemmeligheter bak, er i beste fall bortkastet tid. Det er vel det folk har begynt å forstå.
Altså, hadde Costa i 2016 etter den fantastiske emisjonen da bare tatt den helt ned og sagt noe sånt som
“OK folkens, vi har hatt et fantastisk år og er nå rigget for å gå videre i neste del av forskningen, men vi trenger å minne om at vi fremdeles er i veldig tidlig fase, og det kommer til å ta tid, 2017 blir et mellomår og det er alltid en risiko for at oppstarten av pivotalstudiet kan være litt tricky” så hadde han antagelig vært CEO i selskapet fremdeles.
Mistet helt hodet.
Og så tror jeg ingen av oss som var så heldig å være med på fantastiske reiser i flere av biotekaksjene da innså hvor stor risiko shortaktører og tradere kunne utgjøre i aksjer som ikke omsettes for mer enn et par millioner om dagen.
Og kursen hadde vært minst tre ganger høyere enn den er nå.
Helt enig med deg.
(Alternativt hadde de norske regulatoriske myndighetene ikke kødda det til, og Paradigme hadde startet som forutsatt (Det var der Luigi bommet - de var 100% sikre og forskutterte avgjørelsen med noen få uker.) Noen som husker REK? Eller har dere fortrengt det?)
Man kan vel kanskje si at hvis selskapets ledelse hadde fokus på å få Paradigme gjennom på første forsøk, i stedet for å gratulere seg selv med gode bonusordninger og 100% måloppnåelse i 2017 uten å klare å starte opp Paradigme, så hadde kanskje kursutviklingen vært noe annerledes …
Greit å se framover, men det har skjedd en rekke ting som undergravet tilliten til selskapet underveis i prosessen.
Men så har da også kursen blitt gruset som ett resultat av dette. Så oppside fra dagens situasjon er noe annet.
Alle er enige om at REK var noen ******, men hva Costa & Co tenkte på når de ikke bare åpnet informasjonskranen 100% med en gang det kom en hiccupp og informasjonen om det faktisk lå på internett kan man bare lure på.
De droppet ballen seriøst på flere områder i 2017, og har kjempet i oppoverbakke siden. Og den muligheten har shortaktørene bare boltret seg i. Hver eneste gang det har vært en opptur på gang har de bare trengt å slenge noen få tusen aksjer på salg for å tømme ordreboken helt, til og med på de dagene med aller høyest omsetning har det vært helt marginale summer som skulle til.
Jeg tror faktisk Costa-gate var et slags “hendelig uhell” i beste mening og egentlig litt forståelig. Det burde ikke skjedd, og det har fått enorme konsekvenser, men det var ingen grunn til å tro at REK skulle hale det ut 6mnd eller noe slikt, angivelig fordi de ikke var fornøyd med samtykke-eklæringene til pasientene. Så var han og Dahle litt løsslupne i sin overbevisning. Og så fikk tilliten en knekk.
Men jeg har sagt det mange ganger før, jeg tror det var en annen vesentlig faktor som trigget nedturen like i etterkant av ath-emisjonen : selskapet fant ut at de måtte klargjøre at tidslinje er var helt avhengig av AA. Dette var klart kommunisert hele tiden, men ikke forstått av mange. Så de gjorde det rette og tydeliggjorde dette. Så ble dette trukket tydeligere fram i presentasjonene utover vinteren/våren, og folk fikk øynene opp for at det ikke var sjanser for raskere progresjon, det var kun en risiko for langsommere. Det var da “markedet” begynte å forstå at det også fantes en nedside med Nano. Det var nok en helt fremmed tanke for mange før ath.
Edit: rettet Fast Track til AA.
Og legg så til at vi fremdeles er helt avhengige av AA, og ikke har fått det enda. Så ja, risikoen er reell. Kombinasjonen av manglende tillit, finansieringsbehov, reell risikoforståelse og markedsaktører med muskler, blir en giftig kombinasjon.
Edit: rettet “Fast track” til AA.
Det er mye historie i denne relativt unge aksjen. Mange vonbrotne aksjonærer, tidlig eufori, knust håp og tapte kronasjer. Tillit til ledelsen er en ting, produktet er i seg selv enestående. Men med en LOA på nærmere 100 enn 50 %, skyhøyt årlig inntjeningspotensiale på 2 & 3 FL relativt til Nanos market tap, og kort tid til filing (og da tid biotekverdensmessig sett), så bør jo denne aksjen være høyaktuell for alle å vurdere å ha i sin mellomlangsiktige aksjeportefølje. Så enkelt kan det være for de som nå velger å se fremover.
Jeg husker REK, når NANO historien skrives så er dette en av de største og mest unødvendige snuble steinene. Å feilvurdere en 75 år gammel person i en for oss svært viktig posisjon kostet NANO mer enn 6 mndr, selskapet mistet momentum og tillit. Uten dette fatale glippet hadde vi nesten vært i mål i dag.
Er helt enig, historie er historie. Å kunne gå inn i ett selskap som NANO på kurs kr 23 er en god mulighet til 10-dobling. Og vi har vel relativt kort tid til filing i forhold til det mange av oss har bak oss. (det er lang frem sa kjerringa, da hun så seg tilbake). Jeg har fremdeles stål tro og kjøper det jeg har anledning til på disse nivåene. Er overbevist om at kursen i alle fall nå om dagene manipuleres og jeg handler jevnt og trutt på det jeg tror blir dagens low.
Uten Nano enorme nedgang har jeg ikke sittet med 50% (korrigert for utvanning) mer aksjeandel en om aksjekursen har gått “normalt” oppover.
Satser på et lite stopp loss raid i morgen og legger in 20% emi på kjøp så får vi se da.
Liker d ikke men kan bare ikke la være på dagens kurser
Gamla har kostet oss aksjonærer bortimot en fregatt!
Kaninen i hatten heter Archer-1, selv om vi bare har sett fjona av toppøret dens ennå.
«Og legg så til at vi fremdeles er helt avhengige av fast-track, og ikke har fått det enda.«
Takk, Kukleklu.
Så klart det er mulig å fremlegge det, Betalutin har fasttrack.