Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Med børs uro globalt, høy risiko i “alle” sektorer grunnet ATH globalt, bio-tech generelt er høy risiko og Nano med Betalutin er avhengig av AA for å ikke gruse kursen ytterligere grunnet vesentlig mer “N” i studiet…

Sum a sumarum kan det tenkes at Nano får sin reprising først når produktet (Betalutin) får BTD og eller AA om ikke read out dataen kommer før annonsert eller viser gode tall som nesten markedet vil forvente AA.

Min kortfattet analyse på Nano og kursen videre.

Herrejemikkel for et kjør!! Eller tut og kjør som andre ville sagt.

Ja aborum, ble ikke noe raid men et massivt press ned. Trakk derfor ordren min jeg hadde lagt på 21.8 når den rundet 22 blank.
Nå vil jeg heller vente litt utover i neste uke for å se om jeg kan fiske noe nær 20 blank. Da kjøper jeg uansett og er happy selv om den skulle dette under 20.
Snittet i portisen for den delen jeg har kjøpt etter 2015 vil da nærme seg 30.
Men 80% av portisen er fremdeles 16.
Ja ja skryt i vei du Tixis :slightly_smiling_face:
Men jeg har ekstremt tro på dette. Så ille at til og med bikkja er oppgitt :+1: Da kan dere jo tenke dere hvordan d er med frua i huset som går å venter på hyttekjøp på fjellet.
Det kommer, d kommer :rocket:

2 Likes

Enklere sagt, et snitt på rett under 19 da altså :stuck_out_tongue:

1 Like

Kjøp foretatt post Dahle teller ikke inn på snitt

Havde lagt ordre på 4.000 stk i markedet på 21,90 men gik op på 22,10 og fik dagens laveste handel omkring middag … indtil shorterne pressede på. Overvejede at sælge, da den bevægede sig op på 22,36 pga usikkerhed om det sædvanlige sell-off kom - og dét gjorde det så.

Så det blev sgu’ til blandede følelser, da den gik gennem 22,00 på salg af ca. 50.000 aktier.

Men igen, da jeg fiskede på 19-something sidst fik jeg ikke handlen og var ikke aggressivt nok til at købe på vej mod 25,00. Kan dog glæde mig over 5 kroners rabat pr. aktie, da jeg havde flaks til at sælge alt på dagen med emi.

Og videre skal jeg have samlet flere aktier op så der er rigelig mulighed for at sænke GA hvis markedet fortsætter sell-off mandag. Er uanset oprigtigt langsigtet med swing trading undervejs (læs: har langsigtet tro på selskabet men forsøger at undgå at blive taget for meget i r… undervejs).

Forventningsrally op til Q3? Tænker uanset at 20-tallet bliver forsvaret. Jeg skal handle stort på det niveau, hvis muligheden kommer.

1 Like

Siden jeg ikke skriver dansk, så kan det jo ikke være at jeg har skrevet dette. Jeg deler dine tanker og refleksjoner fullt ut. Jeg prøver også å ta noen gevinster underveis. Hadde flaks da jeg reduserte med 30 % i forkant av emisjonen. Nå kjøper jeg på det som ligner på dipper, venter til mandag med å hente de siste 2K. Og jeg tenker å selge 25 % i forkant av Q3. Etter å ha vært ned i NANO siden våren 2016 ville jeg aldri tilgi meg å sitte helt utenfor den dagen “god meldingen” kommer.

En liten tanke bare … ?! Man kjøper 4k Nano aksjer på 22,10 kr . Dette koster da kjøperen den nette sum av 88400 kr ( + kurtasje). Han vil da selge sine 4k på 22,36 kr .??? Han sitter da med en fortjeneste på 1040kr (-kurtasje) …

Er det mange nok som leker med 88400 kr og er happy med 1000kr , så er det ikke rart at Nano aksjen ligger der den gjør.

Er det mange som gjør det på denne måten ? Jeg bare spør egentlig av nysjerrighet …

9 Likes

Med utgangspunkt fra dette forum (og HO for den sak skyld). Hvor mange Nano tradere fins det og hvor mye kapital kan det være snakk om?

Hypotese:
Vi vet at robot handling fins og en eller flere aktører er med i gamet. Men hvor stor påvirknings kraft har de i forhold til de “vanlige” tradere i blant “forum skribentene” (ikke en del av en institusjon)?

Kan det tenkes at robbot handlingene er dytten som skaper kjedereaksjon skapt av den store masse. Med andre ord selvoppfylt profeti av markedet?

Satt litt på spissen. Hvor mye kapital skal til for å få kursen til 50…

:thinking::thinking::thinking::thinking:

Klart det er mange som hadde vert fornøyd med det. Tenk på alle de som har penger stående på sparekontoen og får mindre avkastning enn det på ett helt år :stuck_out_tongue:

2 Likes

Du stiller et fair spørgsmål, som jeg skal forsøge at besvare. Når jeg nævner et potentielt salg på 22,36 i gårsdagens handel, så var det udelukkende af den årsag, at jeg i forvejen var usikker på om markedet ville vende (bemærk at jeg oprindeligt lå på 21,90 … men blev utålmodig).

Jeg betaler minimum 29 NOK i kurtage pr. transaktion som private banking kunde hos Nordnet; hvis man kan handle et swing et par gange på en dag, så er det pludselig en god fortjeneste ved siden af det almindelige arbejde. Realistisk set vil dette ikke være tilfældet særligt ofte og min strategi derfor som udgangspunkt at være lang, men at forsøge at swing trade i perioder med geninvestering til følge (læs: flere aktier til samme pris).

Udfordringen her er at det beviseligt er umuligt at forudse markedets bevægelser og NANO er en aktie, hvor handlen hurtigt skifter sentiment og lukker 13% i plus. Jeg er derfor opmærksom på, at der er en væsentlig risiko for at en sådan strategi ender med skægget i postkassen … specielt når man nægter at betale mere end 21,98 for en aktieog markedet vender på 22 blankt.

I dét tilfælde vil alle jo være enige om, at det var decideret stupidt at spare de sidste 2 øre. Problemet her er så igen, at det er svært at vide om markedet så reelt ér vendt og man skal betale de 12 øre ekstra …

Problemet her er, at jeg selv er en del af problemet og løsningen på sammen tid - sammen med de øvrige, der swing/day trader og som jeg forstår det, er det netop den ensartede mentalitet, der giver de store udsving, fordi alle efterhånden tænker “op” eller “ned” relativt ensartet.

Der er så bare nogen der handler på det, mens andre er mere forsigtige og observerer fra sidelinien. Al empiri tilsiger dog (jfr. Nobelpriser) at det er ekstremt vanskeligt at slå markedet over en længere periode. Jeg er derfor opmærksom på, at jo tættere NANO kommer på målet, jo flere swing/day tradere vil blive kørt fuldstændigt over, når NANO melder om partnerskab eller lign.

Det svære her er derfor (også) at afgøre risikoen ved at swing/day trade vs. sandsynligheden for denne melding falder, mens man er short eller ude; og jeg shorter aldrig.

3 Likes

Hva tenker dere som kjenner selskapet rundt kvartalsrapporten 19 November og tiden fremover? Bør vel kunne nærme seg en posisjon her nå som emisjonen er ferdig

Tror du på Betalutin?
Tror du BP kunne tenke seg å være eskponert for styrkene i dette medikamentet for egne medisiners del og fremtidige produkter?
Ikke minst, tror du BP i noen grad ikke ønsker å se at Betalutin og ellers NANO-pipen skal gå til konkurrenter?
Er alle sikre på at NANO sitter helt i mørket og aldri får henvendelser fra de store gutta, eller er det en sannsynlighet for at de ønsker å makse dette så godt da kan ved å holde portene forseglet frem til tiden er moden nok til å si «velkommen ombord»?

Jeg selger ikke en eneste aksje underveis, har kun akkumulert, og det skal da fortelles at dette betyr mange hundretusener kroner «tapt» fra uke til uke DERSOM man lykkes med strategien ved å hoppe inn og ut.
Men kommer meldingen ett kvarter etter at jeg har solgt, snakker vi enorme beløp som blåses fordi man jaktet de korte stuntene.

Jeg skal ikke fortelle andre hva som er riktig å gjøre, og har selv ingen forventninger til om Q3 er noe man skal posisjonere seg til, enten det er kjøp eller salg.
Jeg er posisjonert for verdiene som ligger i pipen, svingningene underveis er høyst forventet.

Med en overvekt av korte tradere som selger for hvert oppsving, er man en aktiv bidragsyter for stadig laverer kurser. For meg er det greit da jeg kun kjøper og således henter verdi ut av det (jeg tror i alle fall det kommer til å gi verdi å ha investert heftig i NANO), men klart hadde alle på TI rullet inn tradingen, hadde vi sett 30 ++ på kort tid.

Men det skjer ikke, så da får selskapet selv ta jobben med å overbevise om at dette papiret skal eies, ikke trades.

13 Likes

Godt observert, men 2019 er og blir et stille år så da har jeg forståelse for at folk ønsker å tjene noen lapper i mellomtiden. En like kalkulert risiko som i det hele tatt å være investert i Nano.

1 Like

Om ikke lenge fyres rakettene opp og 2019 vil for evig være historie.

Og “poetene” fornekter seg ikke …:rofl:

Jo men dette er faktisk noe vesentlig. Aksjer som bare har falt og falt gjennom et år får ofte en ekstra tråkig periode på slutten fordi folk skal selge for å realisere tap.
Kan være med på å sette en bunn.

Jeg observerer bare, gennem en længere årrække, at omsætningen over en bred vifte af papirer på OSE primært oprinder fra tradere og spekulanter; dette er min observation - og behøver på ingen måde være dét andre genkender. Men billedet tilsiger, at der er mange, der jagter den kortsigtede gevinst.

Dette har naturligvis ændret min egen holdning til dét at være en langsigtet investor.

1 Like

Det er nok ganske rett observert.

1 Like

Er nok mange tullebukker her tenker jeg :crazy_face: