Man skal kende sin tiger på striberne
Tixis.
Jeg sa jo for et par år siden at jeg ville vente med å kjøpe til aksjen var under 23. Du var ikke særlig fornøyd med meg da? Kanskje lurt å høre på gamle Uredd??
21 Juni 2018 ble første pasient behandlet i Paradigme studiet. 17 Oktober 2019 har 32 av 130 pasienter blitt behandlet.
Hva tenker dere er årsaken til dette? Er informasjonen/markedsføringen ut til klinikkene mangelfulle? Få pasienter som tilfredsstiller kravet for inntak til Paradigme?
Og hvorfor kan ikke selskapet fortelle oss hva som er grunnen til den lave rekrutteringshastigheten? De hadde utfordringer med å få åpnet antall ønsket sites i starten og dette er nok litt av årsaken til den lave rekruteringshastigheten hittil. De har nå riktig nok åpnet flere klinikker og sier de nå har den rekruteringshastigheten som de selv forventer.
“High unmed need” og likevel ha utfordringer med å få tak i disse 130 personene sliter jeg med å forstå. Men håper på en positive update den 19 November
Er vel andre som betaler bedre for de samme pasientene for å teste ut en (antatt) dårligere medikament
Husk at PARADIGME kun rekrutterer fra en liten fraksjon av 3L-populasjonen.
Dette spørsmålet er Nano ledelsen sin ømme stortå. Hvordan de skal klare å rekruttere å rekruttere 100 pasienter i år nr 2 når de klarte 32 i det første. Usikkerheten rundt dette er vel det som tynger kursen tyngst idag. Synes ikke de har kommet med en god nok forklaring på disse problemene. Dersom de ikke kommer med en tilfredsstillende oppdatering av antallet eller en troverdig forklaring på Q3 19.november er jeg redd kursen får seg ett dypdykk under 20. Skulle de komme med en overraskende positiv oppdatering på fremgangen i Paradigme kommer vi til å lette.
Svaret er enkelt og greit: Eksponensiell utvikling. VI får forhåpentligvis se en grei økning av pasienter på kvartalspresentasjonene fremover.
Merk også at DnB sin ferskeste analyse av NANO sier at rekrutteringen var innenfor deres estimat for hvor langt selskapet hadde kommet.
Enkelt å si, men er det like enkelt å gjennomføre?
Som @Syklisten skrev over her, synes også jeg ledelsen skylder aksjonærene sine et ordentlig svar på dette punktet. Det er kun få måneder siden de endret guiding på readout, og da bør de jo ha laget en ordentlig plan på hvordan de skal få fart på rekrutteringen.
Den småarrogante holdningen ved å ikke dele disse tallene bør virkelig revurderes.
Tiltakene som er listet opp her er betydelige. Det vi ønsker og håper er dokumentasjon på resultatene av disse. Det forventer jeg at vi får tirsdag 19.11 på Q3. For å komme i mål i tide skal vi ha ca 8-10 pasienter rekruttert pr mnd. Det hadde vært betryggende om denne hastigheten blir bekreftet.
Ikke for å fremme noe negativt (siden jeg er sååååå positiv i bunn ) men jeg synes personlig det er utrolig om de nevnte punktene ikke var på plass fra start av.
Det er tross alt snakk om å ha gode arbeidsforhold til ICON, “management commitments” og oppfølging av sitene.
At de skal åpne 10 ekstra klinikker for å nå den nye forecasten bekymrer jeg meg mest for.
Det ble oppfattet av flere som om at utsettelsen var som en helgradering fra Bravo sin side og at man muligens ville klare den opprinnelige forecasten.
Det er ikke slik jeg leser det nå.
Lureste er nok å forholde seg til at de klarer det i siste liten av ny forecast så får det være mer enn godt nok.
Blir en veldig spennende Q3 og hva vi sitter igjen med etterpå av info.
det er pokker meg sant og det! vel talt!
Jeg deler dette synet ditt.
Og jeg kan vanskelig slå meg til ro med at “nå skal rekrutteringen gå så meget bedre fordi nå er vi inne i en eksponensiell utvikling”. De har 85 siter som rekrutterer, i snitt ca 1,5 pasient pr site. Ca 8 pasienter rekruttert pr mnd. Siden ingen resultater kommer ut så er det etter mitt skjønn ingen grunn som skulle tilsi at dette går fortere etter hvert. Her er det kun fokus og hardt arbeid som gjelder. Det er tross alt brukt ca 400 mill på de siste 12 mndr. Og en stor andel av disse må jo ha gått til etableringen og gjennomføringen av Paradigme.
Blir som sagt spennende på Q3
Jeg fikk inntrykket på den litt barnlige entusiastiske seansen med Lisa&Marco under Q2 at de var blitt oppsøkt av flere begeistrede pasientrepresentanter på stand i sommer. Og er derfor av den oppfatning at denne hendelsen i hvert fall har bidratt til flere i utgangspunktet ikke-planlagte siter («highly motivated sites»).
Lisa kommenterte følgende på Q2 angående Nanos tilstedeværelse inkl stand på årets Luganokonferanse (fra transkript):
«There’s a lot of investigators who asked a lot of questions about the program, and we’ve set up a number of follow-up meetings in different countries to go and further engage with the key opinion leaders, some were heads of regional lymphoma centers as well or societies within the country. So this was all very positive and very encouraging.»
Helt enig med deg beider, det lukter uggent av forrige forsinkelse, og tiltakene som settes igang for å bøte på manglende rekruttering.
Forventer at de oppdaterer på paradigme-status ved neste q.
Det er jeg ikke enig i. Det dere skriver blir litt som å backtrade. Etterpåklokskap er ingen tjent med.
Det dette betyr er at rekruteringen ikke har gått så fort som Nano selv hadde håpet. De gjør nå tiltak for at målene skal holdes.
Kjenner noen tl rekruteringen på denne studien?
Selvfølgelig ikke, fordi det BP som studerer.
Så hvorfor skal NANO stå på pinne for shortere og daytradere ?
Disse opplysninger kan heller utgis som samlede verker når det om et knapt år går mot ny emisjon.
Hva kursen ligger på i mellomspillet er for Selskapet fullstendig uinteressant.
Og om rekruteringen oppdateres daglig elller hvert halvår har neppe noen betydning for kursen på sikt.
Hold munn, er mitt råd.
Slutt med kvartalsrapporter, det holder med halvårsrapporter.
Bli kvitt tradere og shortere.
Lukter uggent av enkelte skribenter spør du meg.