66 427 aksjer til 21,12 i sluttauksjonen.
Er ikke en vits, så lenge kursen er gruset. Det er positivt at de opererer med et kursmål på nesten +350%
Så sent som i juni 2017 hadde DnB et kursmål på kr. 145 for Nano.
Men da var psykologien i biotek en noe annen.
Litt av et pengespill på veien kan man trygt si. Fascinerende at aksjen kan koste alt fra 130 til 20 kr i perioden frem til et eller annet resultat. Man kan jo hevde at selskapet er tettere på suksess nå enn noengang, men best i Biotek er kanskje når det står mindre på spill og alt bare er veldig lovende. Nå er presset langt større og fallhøyden også inn mot en uviss sluttspurt.
Det er faktisk noe jeg også har lagt merke til. Både TRVX, NANO og BGBIO har hatt store rallies for å så falle kraftig tilbake.
Mon tro om mønsteret er noe som kan utnyttes? Gå inn tidlig, være med på første bølge til topps, selge og glemme aksjen i 2-3 år og så reinvestere gevinsten.
Ah, etterpåklokskap er så gøy
Jepp, sikkert en del som handler etter dette mønsteret og ler hele veien til banken. Targovax kostet vel 35 kr etter tg data for et par år siden og Nano svevde høyt og hentet inn store summer på 114 kr
Selskapene blir jo ikke kjøpt opp i fase 1, men får masse å bevise videre og ørkenvandringer er bankers
Hei JHF2. Har du en link på disse “deadlines” ifm. Prime godkjennelse? Hvor har du hentet den infoen om at vi muligens får vite noe i morgen?
De må vel søke PRIME, og det vet vi ikke om de har gjort, men det kan tenkes i med bakgrunn i at vi har final mdor. Isåfall hører vi nok noe imorgen eller etter neste møte i desember.
Denne er nesten enda mer presis. Her står det når de må søke og når avgjørelsen tas (adoption). Så tar det noen dager før de får beskjed.
Ja, men kunne de ikke også ha søkt i Oktober? Eller kom det for tett på? Final mdor var vel i September?
Slik jeg leser det var fristen 25/9 for å få behandlet søknaden 14/11. Kanskje enda mer sannsynlig er det at de søkte i oktober. Da får vi eventuelt en melding rundt 12/12
Ikke stress dere ihjel med dette Prime greiene nå da boys and girls Må ikke ha for store forhåpninger at det skjer nå da . TTT.
Hvis de hadde hatt noen som helst forventninger om å få Prime eller BTD på denne siden av nyttår, så hadde det vel vært tidenes styrebrøler å kjøre 20% emisjon på 22 kroner for noen uker siden vel eller?
Skal vel en hel gjeng selge seg skuffet ut i morgen og kaste oss ned på 19 tallet igjen nå da…
Den emisjonen er og forblir et lite mysterium. De kunne satt den etter R&D-dagen.
Samtidig er det uklokt å være altfor opportunistisk når det kommer til slike emisjoner. Da vil hver emisjon kunne tolkes som et salgssignal - altså at ledelsen/styret ikke forventer noen gode nyheter i en tid fremover.
10% av 90 er 9
20% av 90 er 18
20% er 0,2.
80% er 0,8
120% er 1,2
Kan jo se ut som Ling har gjort denne øvelsen da? Mtp at regnestykket går opp. Hvorfor ellers 72kr og ikke 70blank?
Noen snakker om at LOA er senket, men kan da ikke se noen grunn til dette.
Edit, ved “noen” leste jeg på HO tidligere i dag.
Ved innvilget BTD vil en fundamentalt ha en fjær i hatten på kort sikt kursmessig. Men det virker ikke som om markedet bryr seg om det fundamentale. Kun penger inn som gjelder. Veien videre med BTD vil jo være på høyde med autobahn, slik jeg har lest dette.
Her er det shortefest helt til en avtale er inngått med uppfront payment - delmål. Da blir det stopp på shortefesten. Ellers, slik NN har som mål å ta dette til markedet selv. Da vil jo verdien vise seg ved første kr inn i kassen. Sites er jo åpne og “utsalgsteder” er jo klare ved godkjennelse. Marco har brukt uhorvelig mye penger på sites i det siste. Og ikke minst at en godkjennelse uten mer byråkrati brems blir en realitet.
REK “fadesen” er etter min mening grunnen til shorteangrepet og kursen der den er i dag.
Ingen ekspert jeg i det hele tatt. Det er utrolig mange flinke skribenter her på TI som har mye mer å bidra med her enn meg.
Edit; utrykket “en må bruke penger for å tjene penger” tenker jeg på hver gang det er snakk om emisjon. Det er sunt at det er brukt mye penger på å få sites opp å gå. Det er nå plantet en åker med epletrær og høstingen av denne investeringen kan skje i 2020. Så spørs det hvor mye avling det blir (føste året)
Jeg er med hele veien til fasit er på bordet
Uten sammenligning forøvrig med å tenke i baner NANO, men i ukens “Tid er penger” ble det diskutert om sikring for dårlig tider. Bet meg merke til en vesentlig ting ang short sikring og finne dårlige selskaper.
Hovedpoenget var at man måtte fine “dritt aksjer men for all del holde seg unne oppkjøp kandidater”.
NANO er nok ingen selskap denne gjengen ser på verken i gode og dårlige tider grunnet høyt voliditet, men det går ann å dra lærdom av tankesettet.
Short + oppkjøp kandidat uten sikring = dårlig kombo