Støtten på 20 ble solid forsvart. Det blir dyrt å selge 50K om gangen på 20 for å presse den ned til 18 -19. Som jeg har antydet tidligere foreligger det nok et betydelig aksjer short. Om disse reelt sett er samlet på noen få hender blir bare spekulasjon. Tross alt har gevinsten på short i Nano siste to år vært eventyrlige. Tror vi nærmer oss tidspunktet hvor algoritmene snus og drar oss opp igjen. Men først skal vi alle fall en gang til under 20. Da blir det nytt tau for flaskepanten så en ikke mister festet i masta, og Nano aksjer fior resten.
NANO har short
PCIB har ikke short?!?
Interessant å se kursutvikling i forhold til omsetning på disse to selskapene. I Pcip ryker det % på oppsiden, Nano “surrer” med sitt i gjørmen. Forteller litt hva kraften av short har å si for et selskap som får allmenn oppmerksomhet.
Nanotoget tøffer videre…
Ser ut til at bunnen er nådd på 5m timeframe og skyfritt med støtte på ca 20.3.
Helst avslutte dagen over 20.66 så er den positiv på 15m timeframe også
Jeg tror ikke helt det var etter planen at de 50 000 aksjene på 20 blank skulle selges, de skulle nok bare skremme ned ordreboka med en mengde stoplosser. Strategien slo helt feil og de rakk ikke å trekke ordren før gribbene kastet seg over den.
Jeg mistenker at de prøver å plukke tilbake disse 50K uten å flytte kursen for mye, men det er nok ikke så lett når fraværet av naturlige selgere er passe labert på lavt 20-tall.
helt til pass for dei.
Kan jo plukke de opp på 1X- tallet i neste uke hvis de absolutt skal ha dem tilbake.
Fredagen er her og tråden (i alle fall jeg) må over i helgemodus
Resultatet fra gårsdagens poll viser at
- 34% tror vi er tilbake til rundt 129.- innen 2H 2020 er over og
- 32% tror vi er tilbake til rundt 129.- innen 1H2021 er over.
Det vil i så fall bety at en av de to inntegnede trendene her skal slå til.
Kan virke utrolig, men for en opptur om det skulle skje
Begge trendene er slakere enn linjen for 2016:)
Er dette en fortsættelse af de 50.000 stk der gik på 20 blank tidligere i dag?
Jeg aner ikke hva dette er, men er vel ikke hvem som helst som har mulighet for transaksjoner utenom åpningstid?
Insiderkjøp
Ordren er en av to muligheter (vil jeg anta):
- Blokkordre hvor meglerhus har fått i oppdrag å plassere en ordre på 100K aksjer i close (kan være både Buy & Sell).
De lufter interessen i Bloomberg-chat med andre meglere, og er enige om å krysse den i close, enten på closekurs eller midt i spreaden. - Dette er en gjennom-dagen ordre hvor 100K aksjer er kjøpt inn gjennom dagen til VWAP (VolumeWeightedAveragePrice), og krysset mellom meglerhus og kunde før official close. Før var offical close frem til kl 17.00. Det er således ikke gjort utenom marked, men meglerhuset har flere ordre de flytter over på kunder, eller krysser mellom kunder internt etter trading stenger.
Betingelsene er bestemt på forhånd, det vil si mens ordinær handel pågikk.
I begge tilfeller kan det selvsagt være insidehandel, men dette er normale prosedyrer for litt større kunder / fond / institusjoner. De gjør ordre gjennom dagen eller i close hvis det er volum nok til det.
Endelig litt spenning i Nano;)
Q3 - Lurer på om NANO har tenkt å delta på investorkonferansene å si; nå har vi rekruttert 2 nye pasienter de siste par månedene…
Håper sånn sett at de har litt krutt å melde på Q3 om de skal overbevise noen flere investorer.
· Jefferies Healthcare Conference in London on 21 November
· Life Science Investor Conference in Copenhagen on 27 November
· Nordic-American Life Science Conference 2019 in New York on 5 December
· DNB’s 10th annual Nordic Healthcare Conference in Oslo on 12 December
Jeg syns muligens at tre konferanser på tre uker var smått voldsomt om man ikke har stort å komme med.
Tror dere de kommer til å være mer transparente nå rundt antall rekrutterte pasienter på de kommende Q? Katta var jo ute av sekken ved emisjonen og DNB hintet vell også til at de burde være mer åpne på det om jeg husker rett.
I tillegg bør man være klar over at NANO handles på flere børser enn OSE.
Jeg har ikke fulgt MTF/Darkpools så tett for NANO i det siste, men det kan til tider være bra volum på disse handelsplassene.
Edit: Jeg la også ut en oversikt som viser økt aktivitet innen derivat kontrakter for NANO på insider delen
Sier du at det er hype?