I den studien er det vel ikke tatt hensyn til utviklingskostnadene for de kreftlegemidler som aldri når markedet.
Dermed blir fortjenesten stor for de som lykkes, men mindre for bransjen sett under ett.
“data from 10 pharmaceutical firms, which reported the number of compounds they had tested in phase 1 to 3 trials to yield their portfolio of approved drugs. […] our analysis considers the cost of failure (ie, we include R&D costs for each company’s entire portfolio of drugs, of which only one drug was ultimately approved).”
Ok, så er det delvis hensyntatt. Men alle små utviklingsfirmaer som går til grunne uten å ha lykkes er ikke tatt med. Mulig stort sett kun BP
Kan små utviklingsfirmaer gå til grunne?!
Seriøst, nei, det er vel ikke det da - bare kjøpene av og partnerkostnader betalt til små utviklingsfirmaer vil jeg tro. For det er vel etterhvert blitt den store bulken av R&D for BP.
Den tabloide versjonen er at NANO har forsket og utviklet seg kraftig ned i markedsverdi de siste tre årene. Utover de inskutte midlene i disse årene anses i mcap alle år med forskning som bortimot verdiløs. Og fortsatt gjenstår det noen år før man vet om det meste har vært bortkastet.
Strengt tatt burde alle småaksjonærer tilregnlighetstestes for spillegalskap, rus, demens/Alzheimer og manipulering fra dårlige venner i nærmiljø og på ulike fora, vedvarende og ubegrunnet eufori, samt egen forsørgelsesevne, før man fikk adgang til norsk biotek uten at et salgbart produkt foreligger.
Det minste man kunne gjøre var å utstyre biotek-tickere med en pulserende varselstrekant…
Beste innlegg jeg har lest på lenge
Ja man kan vel ikke si annet enn at de siste 3 årene har vært smertefullt lærerike…
Fint Bravo nevner at det er flere “lokale” som ønsker å være med, som ikke vil føre til økte kostnader for nano. Da tenker jeg ikke hovedsaklig på innrullering, men det at Betalutin er såpass potent at Nanovector blir forespurt av klinikker om å bli inkludert i studien. Mer for mindre, samt Betalutin er tydeligvis ettertraktet.
Kjekk lesning.,
Dessuten utstede arrestordre på alle snakker varmt om å surre seg fast til masta…!
Ser man på kartet så er det flere anledninger hvor det har vært kursoppgang som tilsier at ting er i gjære og at man kan forvente at det vil vedvare, ref. siste brudd ut av trend opp mot 80kr.
Fin måte og pumpe (ikke bare aksjen) forventningene til de som er omsetningen i aksjen og deretter lesse ut aksjer.
Jeg syns det er så merkelig at enkelte hevder at det ikke er noen potensielle positive triggere i umiddelbar fremtid. Hva med oppdaterte Archer-1 15/40 data? Mer potent trigger skal man lete lenge etter. Også BTD og prime kan jo komme i nov/des.
Kan man kanskje trekke en liten konklusjon om at eventuelle shortere ikke fikk noe drahjelp fra dagens presentasjon og oppdateringer?
Paradigme holder takten, Bravo har kontroll på finansene og holder dørene åpne for muligheter og cashburn er under god kontroll.
Archer er i rute, og noen andre drypp kan forventes. Svaret kommer vel kl 15:40 når algoritmene stort sett har startet offensiven på salgssiden.
Advarsel: spekulativt tankespinn følger.
Er det for mye å håpe på litt innsideaktivitet? Q burde være en gyllen anledning i og med at info til markedet er oppdatert. Med kurs 20 bør det være svært attraktivt - om ikke annet så for “nærstående” - å handle litt.
Eller er ikke markedet oppdatert, slik at innsidehandling er off the table.
Hmm.
På den andre siden, et innsidekjøp ville banket kursen nedover, så det er kanskje greiest å la være.
Under Q&A så mener jeg Bravo sier “this is a product that will get Accelerated Approval” Ca. 47:07 Hører jeg feil eller blir han litt ivrig og sier hva han tror?
Hørte også det, mener jeg – men det er jo ikke noe han kan vite/love, så det er nok bare en liten forsnakkelse… Han tror nok at det vil få en AA og det er jo det man går for, så man kan nok tolke litt selvsikkerhet inn i den forsnakkelsen og det er jo betryggende…
Han tar det for gitt at de får AA.
Husk hva han startet presentasjonen med idag. “Let me first of all as always …I’m going to be making forward-looking statements”
Hele businessen til NANO er omtrent basert på det, guidet siden 2015, så vi må jo håpe han har troa.
Hvis man ikke tror på det blir oppsiden ekstremt mye lavere.
Men han kan nok neppe garantere at de får det på første forsøk da.
Slik jeg tolker Bravo så mener han det er accelerated approval fordi man kan søke markedsføringstillatelse før et evt. fase 3 og 4-studie. Bare hør radforsk sin podcast nr 93 etter 28:00.
Interessant med Bravo som sier at de ikke vil melde første doserte pasient i kohort 2 med argument at de ikke gjorde det for kohort 1. En liten glipp fra CEO sin side, for dette kom det en pressemelding på.
Will you inform the market when the first patient is dosed in cohort 2 40/15 in Archer-1 trial.
Bravo tenker seg om.
No. When the first patient is dosed? No we wouldn’t… We didn’t do it in cohort 1, I think that we will wait until we have the three patients not only recruited but we have the data as we’ve done with the first cohort.
Arne Kolstad sa på R&D den 17.09 at han (kanskje) skulle rekruttere en pasient med 40/15 Archer-1 senere samme dag (webcast fra R&D 02:21:05). Transkript: “…I´m recruiting the next patient, maybe today…”