Nei. Ikke hele, bare utdraget over.
Edit. Linken fra Tyrion og utdraget fra Frontmasta er det samme.
Men springer har publisert noe om samarbeidet mellom Orano med og Nano nå i oktober. Usikker på om det er noe nytt?
Er fornøyd med “svak” oppgang på 10 % av porteføljen min i løpet av 1 mnd (PCIB,NANO, PHO, BGBIO).
Får håpe trenden fortsetter i dette tempo i mange måneder til
(Ser ikke så lovende ut om jeg zoomer ut
Når Nano får godkjent Betalutin som mono samt combo (Betalutin og Rituximab) for FL fase 2 og 3.
Hva står i veien for at andre leger kan prøve ut medikamentet i typisk MZL eller andre kreft typer enten i forskning eller i behandling?
Vet de kan gjennomføre egne studier på pasient grupper de selv vil forske på slik som de gjor med Rituximab på pasienter med ME.
Det er selvsagt ikke forbudt for leger å kombinere medisiner som hver for seg er godkjent.
Eh??
Off lable use er ganske så vanlig. Så med andre ord så kan man oppleve at det vil skje med betalutin om de viser til gode data. Noe de allerede gjør
Først må de vel få en godkjenning for kombinasjonene. Tror ikke leger bare kan kombinere ulike medisiner som er godkjent etter eget ønske, det høres direkte usannsynlig ut.
Spørs vel om kostnaden blir dekket av det offentlige/forsikringsselskap ved slik bruk…
Det gjøres jo med andre medisiner, feks kombinasjoner av hjertemedisin, beroligende osv. ved infarkt. Om det er annerledes innenfor kreftmedisin skal jeg ikke si noe om.
Uten at det foreligger godkjenninger og studier?
Det er jeg ikke kjent med, men jeg vet en skipslege vi hadde ombord ga kombinasjoner til en med infarkt som ikke var brukt her til lands før. Da kunne han uansett bruke nødverge for å ha sitt på det rene.
Når man får utskrevet kombinasjoner av flere medisiner og doseringer er det nok ikke gjort studier på alle mulige muligheter av kombinasjoner.
Det tror jeg.
Det høres jo både uetisk og uforsvarlig ut at leger skal kunne anbefale behandlingskombinasjoner hvor det ikke foreligger godkjenninger eller vitenskapelige studier i bunn.
Tja. Generelt er jeg enig.
Men her forbehandler vi med rituximab, deretter Betalutin. Hvor lenge etter betalutin må behandler vente før de kan kjøre rituximabbonanza?
1 uke
“These combinations might include one or more drugs not approved for the type of cancer they are being used to treat.The FDA usually does not approve combinations of chemotherapy. There are so many of them that it would not be practical to approve each combination.
Research studies find new uses for drugs that are already approved. The results of research studies are published in medical journals and shared in the medical community. Doctors then adopt the new use and it may become an accepted and widely-used treatment for a different cancer, even if the FDA has not approved the drug for that use.”
Tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger til at leger tar Betalutin i bruk of label. Det vil i såfall hvile et stort ansvar på den enkelte lege, og det er ikke noe man bare gjør uten videre.
Veldig bra link Fornybar. Godt og få det vi har visst oppsummert og dokumentert. Jeg synes spesielt det er verdt å merke seg avsnittene om refusjon i U.S. ved off-label use.
Dette er selvfølgelig svært relevant for bruk mot MZL, kombinasjonen Rituximab + Betalutin, Rituximab + Betalutin + kinasehemmer i stråleresistent DLBCL, samt sannsynligvis mange andre kombinasjoner.
Det alt handler om nå er å få godkjent Betalutin som single agent asap. Da kommer det penger inn for alle andre indikasjoner og kombinasjoner i tillegg. Det er kanskje ikke så langt unna heller. Noe å tenke på for emisjons- og ørkenvandringskammeratene
Har dere samme trua her fortsatt ?
Når snøballen ruller vil markedet for Betalutin bare bli større med andre ord.
Universitets sykehusene i Norge, Sverige og Danmark kan da spille en stor rolle med strategisk prising av produktet. Få publisert resultatene og snøballen i EU og USA spinner videre:)