Hva skjer med rep EM hvis kursen frem mot aktuelt tidspunkt hvis kursen slik stadig presses ned. Vil tro svakere hender betakker seg å tegne? Kanskje hele greia faller bort. Dette kan være et scenario som noen ønsker velkommen? Svake hender skal ha 0 aksjer.
Det er jo bare å kjøpe i markedet, hvorfor gjøre det så komplisert?
Så enkelt er det ikke.
Nettopp, og 777 777 aksjer blir fjernet fra markedet og de svake?
Kampen om aksjer, det er hva krigen dreier seg om.
Så enkelt er det for alle mindre aksjonærer som fint kan øke beholdningen sin med 10% ved å kjøpe aksjer i markedet.
Hva de kan gjøre, og hva de gjør, er to forskjellige ting. Med utvikling etter EM, er jeg ikke i tvil om hva som prioriteres.
Ja ja, dundrer vi gjennom 40 allerede i dag? Spennende!!
Er det noen som vet noe om dette? Vet det er mest teoretisk, men jeg lurer likevel.
I utgpunktet motsatt… En emisjon med tegningsretter slik Pcib ønsket gir ikke evnt nye folk/aktører som vil inn noen nye aksjer, så kjøpspresset vil ikke forsvinne, mens en rettet emisjon som i Nano vil gjøre at noen av aktørene som er ute etter å komme inn i selskapet/vil ha flere aksjer kan få disse uten å bevege kursen og dermed billigere, hvilket gjør at enkelte av disse forsvinner fra en potensiell kjøperside og kursen ikke går.
Nå ble ikke pcib sin emisjon fulltegnet og da gikk ikke den helt slik man hadde ønsket… Antagelig pga mange ikke hadde midler til å opprettholde sin eierandel…
Så da er konsekvensen i begge blitt, slik det ser ut nå, at markedet trenger litt tid på å absorbere de nye aksjene og så vil en evnt mer ønskelig (riktig?) prising i begge selskaper komme på et senere tidspunkt enn hva ihv jeg hadde håpt på…
Det positive er at økonomien er på plass for lang tid og at nye midler ikke trenger hentes før pivotal studie har gitt resultater som forsvarer en godkjennelse av produktet (dersom tidsplaner holder) hvilket på dette tidspunkt burde gi en enorm boost i kurs og selskapene ordentlig modne for eventuelle partner/oppkjøpsbeilere.
Kommer vi litt ned mot 36-37 så frister det å kjøpe mine første nano aksjer må jeg innrømme. Er det andre som vurderer “bunnfiske” i nano på 30-tallet?
Tipper det er en del som har sett seg ut det nivået ja, inkludert meg
Har en ordre på 38 inne. Har strengt tatt nok eksponering i nano, men fristelsen blir for stor.
36-37 kr kan vel tenkes å oppstå som kjøpsmulighet hvis det er mange nok som vurderer å kaste kortene hvis aksjen faller dit ned. Tenker at 40 allerede utgjør solid støtte fordi det er så få som anser det som smart å forlate aksjen på bunnen hvis man har muligheten til å la være. Aksjen bør være mer attraktiv jo mer den faller, og ikke mindre attraktiv.
Smertelig nære 40 kroner nå, siste omsatt 40,06. Blir spennende å se om vi får en tur innom 30-tallet eller om 40 kroner holdes som et psykologisk støttenivå. Men tenker vel at det må være veldig fristende for spekulanter å prøve seg på såkalte stop loss raid nedover her nå.
Det kan du ta til banken! Tipper de klarer å skape såpass panikk at kursen dupper ned mot 35-36, før den spretter opp igjen mot 40 tallet. Skjer vel hver eneste gang man når psykologiske støttenivåer(hele 10-tall).
Hvis noen av de andre biotek yndlingene i tillegg skulle slippe gode nyheter i nærmeste fremtid, så vil nok det bidra til å suge ut kortsiktige penger i tillegg. Bør være en glitrende mulighet nå fordi som sitter på gjerdet å vurderer inngang i Nano.
Definitivt! Må bare ha tak i noe kapital. Nå kan jeg vel også rette en passe stor geip til alle som hånlo av mine spådommer (som har truffet nok en gang)
Korsar?
I det nye året har jeg gitt meg selv et løfte. INGEN AKSJER I NANO SKAL SELGES!
KUN KJØP.
Til nå har jeg holdt løftet. Jeg tror 2019 blir skjebneåret. Nano er som en blomsterknopp som venter på våren for å springe ut i full blomst. Apropos, tok en telefon til Sisse. Blei beroliget. He,he. Humøret er på topp nå.
Så får de helvedes m. husene sitte å bytte glansbilder litt til?