Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Markedet har alltid rett, og markedet tar alltid feil. Alt handler om perspektiv og tidshorisont.

5 Likes

Hvorfor skal han utestenges for det? Han deler jo bare sin mening… La oss ikke gjøre TI om til et ekkokammer fullt av folk som ikke tåler å høre andre syn på ting enn sitt eget. Det er det ingen som tjener på

3 Likes

Jeg er ikke en av de som mener at vi har effisiente markeder

Beklager å ta opp plassen for dine kvalitetsinnlegg

Blir bare til at forumet samles opp av alt for mye “søppel” som oppegående folk ikke gidder å lese!

Bare pass opp for denne Nano supportere:

1 Like

Det var ikke dèt som var poenget. Poenget var at ditt innlegg (se sitat under) som motsvar til mitt bare sa det samme som jeg hadde skrevet og at jeg ikke kunne (og fortsatt ikke kan) se at det var noe motargument mot det jeg skrev om at jeg synes at kursene i det siste viser at markedet var/er i villrede/ikke effisient.

Types of regulatory submissions

Types of regulatory submissions can include:

• Licensing applications for drug, biologics or devices
  • Clinical trial applications
  • Requests for orphan drug or fast-track designations
  • Requests for protocol assistance
  • Responses to agency questions that arise during the review; for example, clarifaxes, deficiency letter, requests for additional information
  • Post-approval studies or commitments
  • Amendment/variation applications or notification submissions
1 Like

NANO-supportere, og confirmation bias. Du stempler personer og angriper det fundamentale i selskapet med løse henvisninger til generell kildekritikk. Kanskje det er noe spesielt du har lyst å fremme i det fundamentale som vi overser eller ignorerer? Eller har du null selskapsinnsikt og vil komme med generell bekymring for bransje og børs? Kanskje du bør minne oss på å se oss for før vi krysser veien, bruke setebeltet og huske refleks samtidig… Du kan være tydelig og saklig kritisk samt gjerne komme med kilder om du har et seriøse bekymringer du vil fremme.

14 Likes

Virker deterministisk at kursen skal innom 38

1 Like

Det ser ut til å bli stadig færre å sende over til “sorte pølen” for tiden? Blir Novartis utålmodig etter hvert??:yum:

Det er mulig at jeg har oppfattet deg feil, men slik jeg forstår deg mener du at Nano er lavt priset fordi de har oppnådd endel ting i forhold til drive Betalutin framover mot godkjenning?
Og at markedet i følge deg ikke er effisient fordi at aksjen varier mye i pris over kort tid?

Mitt utgangspunkt for diskusjonen var en påstand om at Nano var latterlig priset fordi kursen nærmet seg IPO-kursen. Det må jo være lov å stille spørsmålstegn ved en slik påstand.
Nano er i dag priset til ca 2.2 milliarder, om det er billig eller dyrt bestemmes i løpet av de 2 neste årene. Akkurat nå mener markedet at det er en fair pris

Du kan jo bare se på enkelte reaksjoner i forkant av dette innlegget, så kanskje du skjønner hvorfor disse 2 uttrykkene ble fisket fram.

Jeg har ikke angrepet det fundamentale i selskapet som du sier. Jeg viser bare at selskapet har brukt lengre tid enn det som ble forespeilet IPO, og at det er et stykke igjen.

Jeg er positiv til Nano og har eid aksjer i selskapet i store deler av de 3 siste årene, men jeg blir lei av klagingen på det man mener er lav aksjekurs.

Husk å bruk refleks i mørket😉

2 Likes

Er virkelig Zappa sin tilstedeværelse så provoserende? Det må da være legitimt å diskutere dagens aksjekurs og markdesverdi uten folk går helt i lås!:wink:

4 Likes

Siger sakte, men sikkert godt under EMI. Ligner i grunnen veldig på Pcib etter deres EMI.
Overrasket?

Tja, kursen var jo her nede også i slutten av januar, så det har jo stabilisert seg. Idag gjorde aksjen et aldri så lite forsøk på brudd opp, og falt uansett mindre enn børsen for øvrig. Det betyr relativ oppgang.

Market CAP er muligens på 2,2 milliarder, men det blir en kraftig forenkling å si at dette er selskapets verdi. En annen måte å se det på er jo at aksjekursen bare sier noe om hva du kan omsette aksjer for her of nå. Det interessante for investorene i et slikt selskap er heller å vurdere hva selskapet vil kunne bli solgt for. Det er vel få som tror at et bud på 2,2+25% premie ville gått gjennom hos andre enn småsparere

1 Like

Intet under 25 milliarder hos de store aksjeeierne vil bli akseptert. Men mitt store betenkelighet har hele tiden vært deres tanker om å gå til markedet med Betalutin alene. Marco er god men ikke så god! Skal man erobre verden og det internasjonale markedet må lille Nano ha en storebror! Lett å bli høy på seg selv;;har erfart dette selv!

2 Likes

Med null nyheter, føler jeg virkelig at denne aksjen er diskutert til døde (og beyond), det som diskuteres nå er ulike zombie varianter :zombie:
Hva med å bare vente å se hva som skjer?

5 Likes

Hvem er markedet?

Kan et marked av kun tradere være “markedet”?

Har en formening om at sannheten om “markedet” er litt mer komplekst en å vise til kjøpere og selgere på Oslo Børs.