Jeg har fremdeles et stort håp om at Betalutin er i en sweetspot med en smått genial kombo av target og payload. Men ja, synes det er flott at forumet klarer å frembringe så mye informasjon som vi gjør.
Det tror ikke jeg. Den var i beste fall for ambisiøs, kanskje naiv og i verste fall beint fram uriktig.
Men. Vann under broen.
Kjedelige greier at NANO har blitt forsinket på grunn av at de har måttet bruke tid og ressurser på å avklare hvilken som er best av Arm 1 og 4. Hadde vært mye greiere om dosene var signifikant forskjellige før PARADIGME.
Det vi uansett sitter igjen med er et større datasett for å få Betalutin godkjent. Så får vi se hvor stor del av kaka NANO får når de begynner å selge produktet. Fremdeles en stund inn i fremtiden.
Det som imidlertid er positivt er all aktivitet vi ser rundt selskapet blant annet gjennom å rekruttere nye ansatte. I tillegg har jeg hørt snakk om at IFE jobber med å øke produksjonskapasiteten av Lu-177, antagligvis for å kunne skalere opp behovet for Betalutin når det kommer ut på markedet.
Betalutin blir et produkt som kommer ut på markedet, det er jeg sikker på. Spørsmålet er bare hvor langt konkurrentene har kommet innen den tid.
IFEs oppskalering av Lu-177 produksjon kan skyldes Lutathera produksjon.
Vet du at Lutathera produseres hos IFE?
Fant bare dette på hjemmesiden: “We have 4 sites (3 in Europe and 1 in the US) producing our therapeutic product, Lutathera®”
Edit: Vil vel egentlig tro at all produksjonen foregår i de undernevnte land:
“AAA operates in Belgium, Canada, France, Germany, Israel, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Spain, Switzerland, UK and USA while its distribution network covers more than 30 countries.”
https://www.adacap.com/company/aaa-sites/
Meldola Italia er en av dem som produserer fant jeg da jeg klikka litt på kartet: The Meldola plant has obtained approval from AIFA to produce lutetium Lu 177 dotatate (Lutathera®)
– tipper du finner resten av produksjonssitene på kartet på linken over dersom du går gjennom dem, så tror nok ikke det er Lutathera på IFE.
Colleretto Giacosa/Ivrea, Italy – The Ivrea plant has obtained approval from AIFA to produce lutetium Lu 177 dotatate (Lutathera®)
In 2016, AAA opened a light manufacturing and distribution site in Millburn, NJ, a residential town in North Jersey.[17] When the site was first purchased, it caused substantial concerns among local residents.[18] Per the requests of Millburn Residents, the Township Committee hired a nuclear/radiology expert to re-assess the appropriateness of opening a radioactive manufacturing site in the residential area.[19] The expert concluded that the proposed operations at AAA are safe and pose no hazard to the citizens of Millburn
(Hysteri i USA, ja – haha!)
Fra to år gammel artikkel om IFE .
Derfor er vi hos IFE stolte av at vi nylig lanserte to prosjekter støttet av Forskningsrådet. Vi skal bokstavelig talt lage kreftmedisin av gråstein! Med IFEs spisskompetanse innen radiofarmasi og samarbeid med en rekke aktører som Diatec Monoclonals, Catapult Life Science, Norsk Medisinsk Syklotronsenter, Nordic Nanovector, Prediktor Instruments og Mektron skal vi utvikle bedre og mer automatiske produksjonsprosesser.
https://www.ife.no/no/ife/ife_nyheter/2017/vi-gjor-grastein-til-kreftmedisin
Ser ut som Mosunetuzumab har en litt mer ugunstig bivirkningsprofil en Betalutin, men fortsatt meget god effekt. Behandlingsregimet er heller ikke sammenlignbart med behandling av Betalutin som bare krever to legebesøk. DOR ser ut til å ligge på linje med Betalutin.
Methods: Pts received mosunetuzumab intravenously (IV) as follows: Group A, mosunetuzumab administered on day (D) 1 of each 21-day cycle ©; and Group B, ascending doses of mosunetuzumab administered on D1, D8, and D15 of C1, then at a fixed dose on D1 of every 21-day cycle thereafter, up to a maximum of 17 cycles. Single-pt dose escalation converting to a 3+3 design was used in Group A; standard 3+3 escalation was used in Group B. Additional pts were enrolled to further characterize clinical activity at cleared dose levels. Primary outcome measures are maximum tolerated dose (MTD) based on dose-limiting toxicities (DLTs), tolerability, pharmacokinetics (PK), and best objective response.
https://ash.confex.com/ash/2018/webprogram/Paper118344.html
Sekkestudie, eller kun FL? Det kom ikke helt frem.
FL(N=29) og DLBCL(N=55)
Tommel ned er vel selvforklarende?
Jeg er uenig i at suksess ikke er like opplagt, er fremdeles sikker på at Nano får Betalutin på markedet, og er ikke enig i at det står og faller på Archer-1, da jeg tror de minst vil ta en god nok markedsandel i 3FL til å kunne kalles en stor suksess.
Lykkes de med Archer-1 så snakker vi helt andre nivåer.
Når nu Glein er “hoppet” ind i PCIB - så må jeg anstændigvis tilsvarende “hoppe” ind i NANO, således at balancen er bevaret.
Har fulgt selskabet I et par år (eller er det mere tid siden, fik aldrig købt i 12-24 området, hvor den var, da jeg begyndte at følge den)
Men nu er den føjet til som den 4 norske aktie jeg har i min risikoinvesterings pulje (+ 4 svenske) - så mon ikke det må være bredde nok
Suksess for Betalutin hadde vært opplagt hvis det var mindre konkurranse. Mitt poeng er at det er voldsom konkurranse i dette markedet, og min frykt er at Betalutin kommer til å ‘‘drukne’’ som liten aktør her når det kommer større selskaper som har produkter med like gode eller bedre effekt enn Betalutin. Og jeg tror ikke BP blar opp 20-40 milliarder når det er så tøff konkurranse og utviklingen i NHL segmentet.
Derfor, tror jeg, at man er avhengig av solide ARCHER-1 data for å overbeise BP om å kjøpe Nano. Det sagt, så har jo jeg positive forhåpninger til ARCHER-1(ellers hadde jeg ikke hatt aksjer her;)
Når vi ser behandlinger som gir CR på mellom 50-80%, så sier der seg selv at man må ha tungt skyts får å slå igjennom her. Jada, jeg vet at bilde er nyansert, CAR-T(dyrt, krevende behandling, cellegift etc), Regeneron(2L, bivirkninger, mange doseringer etc) MEI-pharma, men når effekten de kan vise til er såpass imponerende, så er dette tøffe, reelle konkurrenter. Derfor vil jeg se sterke ARCHER-1 data før jeg er overbevist om at Betalutin blir en kommersiell suksess.
Dette var ment som spekulasjon fra min side, ser at det ikke kom klart frem. Har sjekket litt opp i det, og det ser ut som at Lutathera som vil brukes i Norge kommer fra produksjon i Italia. IFE kommer nok ikke til å produsere Lutathera, men være importør, gjøre QC og videresende til alle norske forbrukere.
Du tar ikke høyde for noen aspekter her, som du husket på når du skrev om konkurrentene for noen poster siden.
Betalutin administreres 1 gang, ferdig. Det er en forbehandling med Rit også, så 2 besøk med behandlinger er mere korrekt å si. Men hvor mange ganger er det hos konkurrentene? 20+ til 30+ i snitt? Samtidig som deres tox-profil til Betalutin er betydelig snillere.
Efficacy for Betalutin er kommet frem av pasienter sykere enn konkurrentene behandler, WHO klassifisering 2 i stedenfor 1 i funksjonsgrad hos pasient som konkurrentene bruker. Og ned til 3 mnd overlevelse, der hvor konkurrentene har 6 mnd som minste.
Enkel behandling, med snillere tox profil, med god efficacy vist på en sykere gruppe er hva Betalutin representerer. Vi har ikke konkurrenter som kan by på lignende. Det er spesialisert mot målgruppa for ODD 3FL R/R. Vi snakker om snittalder for diagnostisering av passienter med FL er 65 år. Noe som overrasker, er at flere konkurrenter har yngre snittalder på sine 3. linje pasienter. Det er mange som ikke er ‘frisk’ nok til å få hjelp hos de.
Beintøff konkurranse er betydelig overdrevent når det er andeler av markedssegmentet det ikke er konkurranse om. Men ja, det er konkurranse. Og tror Betalutin er posisjonert for å betydelig andel.
Les hva jeg skriver, det er akkurat det jeg gjør. Du leser alle kritiske innlegg med mistenksomhet og uvilje, og derfor går du glipp av poenget.
Jeg ønsker en mer saklig, balansert og interessant diskusjon her. Hvorfor ligger kursen på nesten samme nivå som ved børsintroduksjon i 2015(litt flere aksjer i dag grunnet emisjoner, men du tar poenget)? Er konkurransebildet en del av forklaringen? Hva er det vi her på TI ikke ser?
Men denne type diskusjoner er vanskelig, for ikke å si umulig, å få til grunnet en hatsk og fiendtlig innstilling til alle som våger å ymte frempå bekymringer og kritiske tanker.
''Jada, jeg vet at bilde er nyansert, CAR-T(dyrt, krevende behandling, cellegift etc), Regeneron(2L, bivirkninger, mange doseringer etc) ‘’
Fra mitt innlegg lengre oppe nevner jeg akkurat det du sier:
‘‘Ser ut som Mosunetuzumab har en litt mer ugunstig bivirkningsprofil en Betalutin, men fortsatt meget god effekt. Behandlingsregimet er heller ikke sammenlignbart med behandling av Betalutin som bare krever to legebesøk. DOR ser ut til å ligge på linje med Betalutin.’’
Hvor får alle de syke tallene fra? Jeg er happy med 15-16mrd om 12-18 mnd
Forholdstall i tilbud/etterspørsel, og kjøp/salg ratioen er ikke helt på linje om dagen. Mange 10k bolker på kjøpssiden rett under 40 om dagen.
Velkommen!
Eier du Genmab?
Ser ud til at shorterne fortsat arbejder med at dække ind … desværre knap så stærk volumen som tirsdagens handel. Der tegner sig et billede af stigende støtte på 40,00 så spørgsmålet er, om toget går nu for denne omgang …
Hugoil fortjener cred i dag for sine betraktninger om mDOR på HO. Meget bra.