Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Som @Fornybar sier er det mange av oss som treffer, men ikke alle roper høyt om det :wink:

On topic - ser Nordnet nå tilbyr mulighet for å låne ut aksjer for short fra zerokonto. Jeg mailet dem om mulighet for dette sist uke og det er kjekt at dette endelig blir mulig.

Tror ikke det er antydning av shortsqueeze nei. Volatilitet frister tradere, og det er nødvendig for at shorten skal få dekket seg. Så kan like godt være de som står for oppkjøring i kurs nå. Shortsqueeze tror jeg ikke blir rett å bruke så lenge kursen ikke plutselig står i 70+ med shorten uendret.
Buske-risting på børs inkluderer oppturer også. Mer spennende å se mot kvartalspresentasjonen, regner med oppdatering mot rekrutterende sentere blir det mest kurs-sensitive av hva som kommer. Kanskje på tide med poll?

Du sa jo funcom aldri skulle under 16 :kissing_heart:

5 Likes

Ja, mange har fokus på kvartalspresentasjonen nå, og det blir unektelig spennende lesning. Men sterke krefter kan være igang med å dra kursen tilbake til 45 kr for å få gjennomført rep. EM. Da kan snøballen begynne å rulle?

41 klinikker åpen for rekruttering 21. august 2018. -Q2 rapport
44 klinikker åpen for rekruttering 12. september 2018. -clinical trials
51 klinikker åpen for rekruttering 6. november 2018. Q3 rapport.

Hvor mange klinikker er åpen for rekruttering kommende Q4 rapport?

• 51-55
  • 56-60
  • 61-65
  • 66-70
  • 71+

0 stemmegivere

Hvilke kræfter skulle være interesseret i at få en rep emi? (kan NANO have en aftale med fx DNB om kurspleje?)

Kurspleie? Som i manipulasjon?

Både ledelsen og DNB ser jeg som sterke krefter med ønske om 45 for å få gjennomført rep.

Det var ikke et ord, jeg umiddelbart ville bruge men det er jo interessant at kursen nu nærmer sig 45,00 … og det er jo ikke en ukendt faktor på OSE at der foregår kurspleje.

Hvordan er det? Med økende kurs, må shortaktører da øke garantiene på shortlånene?

Gledelig å se Nano på vinnerlista i dag.

Tror ikke Worldquant sliter med det

Nano jobber seg oppover på vinnerlista i dag. Nr 7 nå.

Det kan se ut til at GSA foreløpig har god margin på shorten sin. Har nok tatt inn de siste grovt fra 51 til 45, kan det se ut som.
WORLDQUANT ser det dårligere ut for. Her kan det dreie seg om ca 40 til 42, så dette nærmer seg dårlig business, vil jeg tro?

Bare tørker støvet av denne igjen, Sissener er jo en av de som mener at caset er binært og at uoversiktlig biotech er ett av de største problemene.

https://youtu.be/28-zNNJq3Hc?t=466

51 til 45 falt vel mye over natta pga emisjons-meldinga. Og det var worldquant som økte påfølgende dag jamnfør SSR(en dag forskyving). GSA har mye av sin short før dette intervallet.

Så vidt jeg har forstått så behøver ikke innlån nødvendigvis ha skjedd den dagen registreringen skjer hos SSR. Det jukses også her. Hvor vil du eksakt med svaret ditt?

Påpeker at det er svært lite volum som skjedde i området 51 til 45, siden emisjonen senket kursen til åpning 46,5 neste dag hvor den beveget seg opp og ned rundt 1% noen timer før et stort salgspress ble satt mot sperra på 45. Noe som tilsier at belånte aksjer fikk netto endring for å bryte 45 støtten sannsynelig siden de representerte en betydelig andel av volumet den dagen. Og den netto endringa skjedde hos worldquant.
Det er ikke innlån som rapporteres hos SSR, men de reelle posisjonene, så et hedgefond kan sitte på flere tilgjengelig aksjer for shorting enn deres posisjon vises.

Vil bare rydde i en mulig misforståelse.

Er det riktig det jeg antar, de 3 øverste på aksjonærlista har historisk høyeste volum i depoet? Meget interessant!

Har dere skjønt det? Hensikten nå er ikke å tjene noen småkroner. Nå står det om å sanke aksjer. De største har forstått dette. Nano kan meget vel gå 10X. Hauss? Nei.

1 Like

Posisjonerer shorterne seg pga GF og antall aksjer vil ha en avgjørelse? Kan de i teorien låne ut alle aksjer de har hentet inn igjen rett etter GF er ferdig og prisen kan gå tilbake igjen til nedre 40-tallet?